Milyen jövő vár az ingatlan ügynökökre? Bezárhatnak?
„Az értékesítői munka nagy mértékben terepmunka” – kezdi Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. – „A lakások megtekintése, az eladókkal való találkozás, majd a vevőknek történő lakásbemutatások mind megkövetelik a fizikai jelenlétet. Legalábbis eddig egyértelműen így gondolta mindenki. Tavaly tavasztól viszont, amikor csak időszakosan, korlátozva lehetett az eladókkal, vevőkkel találkozni, kénytelenek voltunk más módszerekhez folyamodni, hogy valamennyire legalább mozgásban tartsuk a piacot.”
A koronavírus okozta helyzet tehát azonnali cselekvésre kényszerítette az ingatlanosokat. 2020-ban pillanatok alatt eljutottak oda, hogy a kényszer szülte helyzetek hatására elindultak a virtuális lakásbemutatások, ezeket pedig az online megbízások és szerződéskötések követték.
A szakértő szerint az emberek eddig is gyakran készítettek akár az eladó ingatlanjukról is 360°-os videókat, de inkább csak a saját szórakoztatásukra, vagy archiválás céljából, de az elmúlt közel másfél évben nagyon sok lakás bemutatása is ily módon tudott megtörténni, kiváltva ezzel a személyes kapcsolatfelvételt és találkozásokat, és a valóságos fizikális lakásbemutatásokat.
Fenti tapasztalatok miatt nagyon sok cégvezető kezdett el tájékozódni abban az irányban, hogy milyen innovatív eszközökbe érdemes invesztálni, amelyek támogathatják a virtuális kapcsolattartást. A jövőben minden bizonnyal egyre több olyan adatkezelői felület jön majd létre, amelyek leegyszerűsítik az ügyfelek számára az ingatlanok bemutatását, illetve megismerését. Természetesen az innovatív eszközök használata a felhasználóktól a jövőben egyre szélesebb körű ismereteket és nagyfokú nyitottságot is igényel.
„Számunkra egyértelmű, hogy a részletekre figyelve, egyre precízebben kell ezekkel a technológiákkal és eszközökkel dolgozni, ezért ez a fajta digitalizáció egy lökés tud lenni abba az irányba, hogy egyre profibb legyen a szakma és az ingatlanértékesítői munka” – folytatja Ben-Ezra Orran. „Egy átlagos értékesítőnek ezeknek az eszközöknek a kezeléséhez folyamatosan fejlesztenie kell majd a tudását, ennek áldásos hatását pedig leginkább az eladók és a vevők fogják élvezni, hiszen ez magával hoz majd egy szolgáltatási színvonal emelkedést is.”
A Central Home szakértője optimizmusát fejezi ki, hogy ezek a változások szépen lassan, folyamatosan valóban bekövetkeznek majd. Az ingatlanosok gyakran negatív megítélése, a velük szemben fennálló bizalmatlanság viszont még továbbra is nehezítheti ezt a helyzetet, hiszen sokszor mégiscsak az emberi tényező, a kölcsönös szimpátia segíthet egy-egy szituáción átlendülni. Van viszont olyan elem a folyamatban, ami már most remekül illeszkedik a mindennapokba, mégpedig az online aláírás, ahol ügyvéd jelenlétében Skype-on vagy egyéb videochat alkalmazáson keresztül történik a szerződés/megbízás kötése, vagy éppen az ügyfélazonosítás. És bár pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy fizikális kontaktus nélkül ez kivitelezhető minden fél részéről, de ez a gyakorlat immáron nap-mint nap a Central Home életében is jelen van.