Nagyszabású klíma- és környezetvédelmi terveket jelentett be az Unilever

Az Unilever új intézkedéseket és vállalásokat jelentett be, amelyek célja, hogy az eddigieknél is határozottabban cselekedjen a klímaváltozás-ellen, a környezet védelme és megújulása, valamint annak érdekében, hogy meg tudjuk őrizni a természeti erőforrásokat a jövő generációi számára. Ennek részeként a vállalat 2039-ig minden terméke esetében el akarja érni a nettó zéró kibocsátást. Ezen túl a mezőgazdasági kisvállalkozók és farmerek új generációját segítve, velük együtt dolgozva az erdők, a talaj és a biodiverzitás védelmét és helyreállítását szolgáló programok élére áll, a vízhiányos területeken pedig a kormányzatokkal és más szervezetekkel együttműködve javítja a közösségek vízhez való hozzáférését.

Nagyszabású klíma- és környezetvédelmi terveket jelentett be az Unilever

E tevékenységek felgyorsításáért az Unilever márkái együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az újonnan létrehozott, klíma- és természetvédelmi alapba (Climate & Nature Fund). Ennek a forrásait a következő évtizedben olyan átgondolt és nagyhatású tevékenységekre fordítják, amelyek egyebek közt a tájrehabilitációt, az újraerdősítést, a széndioxid-megkötést, a vadon élő állatok védelmét és a vizek megóvását szolgálják. Az új kezdeményezések olyan, már most is folyamatban lévő tevékenységekre épülnek, mint például a Ben & Jerry’s jégkrémmárka programja, amely a tejgazdaságok üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentését célozza, vagy a Seventh Generation tisztítószer-brand tiszta energia használatára ösztönző tanácsai, illetve az a Knorrnál futó program, amely a mezőgazdasági vállalkozásokat segíti, hogy fenntarthatóbban termeljenek.

A vállalat ezt azután jelentette be, hogy 2020-ban véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv (Unilever Sustainable Living Plan, USLP). A program keretében – más eredmények mellett – sikerült 32%-kal mérsékelni az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, immár egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, továbbá minden telephelyén 100%-ban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használ.

„Miközben a világ a Covid-19 járvány pusztító hatásaival küzd, illetve olyan kihívásokkal néz szembe, mint az egyenlőtlenségből fakadó komoly problémák, nem feledkezhetünk meg arról, hogy a klímaválság továbbra is fenyegetést jelent mindannyiunk számára. A klímaváltozás, a természeti környezet pusztulása, a biodiverzitás csökkenése, vízhiány – ezek az ügyek mind kapcsolatban vannak egymással, ezért párhuzamosan kell kezelnünk őket” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.

Harc a klímaválság ellen

Az Unilever a már meglévő, korábban bejelentett, tudományosan megalapozott céljain túl (2030-ig megszüntetik saját működésük széndioxid-kibocsátását és értékláncukban megfelezik termékeik karbonlábnyomát) további vállalásokat tett. A klímaválság mérete és sürgető mivolta miatt 2039-ig célul tűzte ki, hogy minden terméke esetében nettó zéró lesz a kibocsátása, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől kezdve egészen a bolti értékesítésig.

Ahhoz, hogy ezt a célt 11 évvel a párizsi egyezményben meghatározott dátum előtt el tudják érni, a vállalat az értékláncában szereplő partnereivel együttműködve fog dolgozni az üvegházhatású gázok emissziójának csökkentésén.

Az Unilever hisz benne, hogy a karbonlábnyommal kapcsolatos átláthatóság felgyorsítja a zéró kibocsátásért zajló globális küzdelmet, ezért azt a célt tűzte ki, hogy minden terméke karbonlábnyomáról kommunikálni fog. Ennek érdekében a beszállítók számára egy olyan rendszert állít fel, amelynek keretében minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának, továbbá más vállalatokkal és szervezetekkel együtt kidolgozza az adatgyűjtés és -megosztás, valamint a kommunikáció sztenderdizált módjait.

A zéró kibocsátás eléréséért közös erőfeszítéseket kell hozni, és önmagában a vállalati szektor nem képes a szükséges sebességű változás előidézésére. Az Unilever ezért arra kéri a kormányokat, hogy határozzanak meg keretrendszerekkel támogatott ambiciózus nettó zéró célokat és rövid távú kibocsátáscsökkentési célokat.

A környezet védelme és megújulásának elősegítése

Az Unilever több mint egy évtizede vezető szerepet tölt be az iparágban a fenntartható beszerzési gyakorlatok alkalmazása terén: az erdőkkel kapcsolatos alapanyagok 89%-át a globálisan elismert módszertan alapján fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező forrásokból szerzi be. Az erdőirtások megszüntetéséhez ugyanakkor még magasabb szintű sztenderdek teljesítését tűzte ki célul a vállalat. Ez azt jelenti, hogy minden egyes termőhelyről pontos információkkal kell rendelkeznie és többé nem fogad el olyan minősítési eljárásokat, amelyek nem tanúsítják pontosan az adott alapanyag termelésének erdőirtás-mentes mivoltát.

A társaság vállalta, hogy 2023-ra teljes mértékben erdőirtás-mentessé teszi az ellátási láncát. Ennek érdekében új digitális technológiák – például műholdas monitorozás, geolokációs követés – segítségével növeli a nyomon követhetőséget és az átláthatóságot. Ezzel az érintett mezőgazdasági kistermelők még inkább bevonódnak, illetve változik az Unilever alapanyag-beszerzési megközelítése is.

Az Unilever elkötelezett amellett, hogy együttműködik az iparági szereplőkkel, civil szervezetekkel és a kormányokkal azért, hogy az erdők, tőzegtelepek és trópusi esőerdők védelmén túl olyan más fontos és érzékeny területeket is meg lehessen óvni, amelyeket az fenyeget, hogy a termőföld-területek növelése miatt kipusztítanák az élővilágát.

A helyi biodiverzitás növelése, a termőföld egészségének helyreállítása, valamint a vizek és az azokhoz történő hozzáférés megőrzése, vagyis a természet regenerálódásának segítése érdekében az Unilever olyan farmerek és mezőgazdasági kisvállalkozók új generációjának adna lehetőséget, amely elkötelezett a gazdaság környezetének megóvása és megújítása iránt. A vállalat által vezetett kezdeményezések magukban foglalják a földhöz kapcsolódó jogok biztosítását, a finanszírozáshoz való hozzáférést és a finanszírozásban való részvételt, valamint a helyreállító gyakorlatok kifejlesztését. Ez az integrált megközelítés javítja a gazdálkodók életkörülményeit és ösztönzi őket a természet helyreállítására.    

Az Unilever úttörő vállalkozásként megalkotja beszállítói számára a Regeneratív Mezőgazdasági Kódexet. Ez a már meglévő és az iparág legjobbjai között számontartott Fenntartható Mezőgazdasági Kódexre épül, és olyan módszereket is tartalmaz majd, amelyek segítenek újjáépíteni a kritikus erőforrásokat. Ahogyan a múltban, a vállalat – azért, hogy a változások iparági méretűek lehessenek – ezt a kódexet is minden érdekelt szervezet számára elérhetővé teszi.

A vizek védelme érdekében az Unilever közvetlen lépéseket is tesz. Jelenleg már a világ népességének 40%-át érinti a vízhiány és több mint 2,1 milliárd embernek nem jut biztonságos ivóvíz. A vállalat 100 helyszínen vezet be a helyi közösségek számára vízvédelmi programot 2030-ig. Ehhez felhasználja az indiai Prabhat program tanulságait, amely az Unilever ottani gyárainak környezetében meglévő vízminőségi és vízellátási gondok kezelését célozta. Ez a program közösségi megközelítést alkalmazott a vízgazdálkodás terén, és nem csak a farmereknek segített a növénytermesztés során, de kiterjedt a megfelelő és könnyű vízhez jutásra vonatkozó alapvető emberi igények kielégítésére is. Az Unilever most erre a vízvédelmi programra egy modellt épít fel és együttműködik a kulcsfontosságú beszállítóival azért, hogy azok is hasonló programokat indítsanak el.

Az Unilever csatlakozik a Világbank által létrehozott, számos érdekeltet tömörítő 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy hozzájáruljon a változáshoz és segítsen ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan kulcsfontosságú, vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.

A vízforrások további védelme érdekében a vállalat célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át, ezzel minimalizálva e termékek hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének jelenleg nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, az Unilever partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy kifejlessze és megtalálja a megfelelő megoldásokat.

Hozzászólások

Folytatná a digitális fejlesztéseket a Saldo új vezetője

A digitális fejlesztések folytatásában látja a sikeres működés zálogát a Saldo Zrt. új, a posztot júniustól betöltő vezérigazgatója. Sarkadi-Nagy András ezt megelőzően a tanácsadói üzletág vezetője volt - tájékoztatta a cég az MTI-t.
2021. 06. 20. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező vételi ajánlatot tesz a CIG részvényeire

Benyújtották a Magyar Nemzeti Bankhoz felügyeleti jóváhagyásra a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező nyilvános vételi ajánlatát a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényeire - közölte a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2021. 06. 20. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

53 milliárd forintot fektet be a Lego Nyíregyházán

A Lego állami támogatással 53 milliárd forintból bővíti a nyíregyházi üzemét - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken, a Lego Manufacturing Kft. beruházását bejelentő budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 06. 19. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szerkezetkész lett a Újlipótváros új lakóparkja

Szerkezetkész lett a Duna Pearl a főváros XIII. kerületében, azon belül Újlipótvárosban található új lakópark, a beruházás összértéke mintegy 70 millió euró - közölte a Polat pénteken az MTI-vel.
2021. 06. 19. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyitotta amerikai irodáját az egyik legelismertebb magyar sporttech startup

Bejelentette együttműködését a szurkolói képküldő alkalmazást fejlesztő magyar Seyu Solutions és a Blue United Corporation. A partnerség célja, hogy az európai piacon egyre jelentősebb szerepet betöltő sporttech megoldás Észak-Amerikában és Ázsiában is meghatározó piaci jelenlétet alakítson ki. Az együttműködés keretén belül immár a Seyu New York-i irodája is megnyitotta kapuit.
2021. 06. 18. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Emirates júliusra eléri járvány előtti kapacitásának közel 90 százalékát

Az Emirates júliusban járatait már 124 úti célra üzemelteti, ezzel eléri a járvány előtti kapacitásnak közel 90 százalékát. Visszatérnek a levegőbe a közkedvelt A380-asok is: a hálózat 15 városra bővül, ahová a légitársaság 129 járatot összesen 30 óriásgéppel üzemeltet.
2021. 06. 18. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Beruházási támogatást kap a Seqomics Kft.

Az Egészségipari támogatási programon belül 330 millió forintot kapott a mórahalmi Seqomics Kft. - jelentette be Varga Mihály pénteken.
2021. 06. 18. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Környezettudatos beruházás Zalaegerszegen: szárazföldi lazacfarmot tervez a Zalmon Kft.

Világszínvonalú beruházás keretében szárazföldi lazacfarmot hozhat létre a Zalmon Kft. Zalaegerszegen. A magyar cég a csúcstechnológiával működő telepének építését a tervek szerint 2022 elején kezdheti meg. A régió első szárazföldi lazacfarmjának célja, hogy az európai lazacellátásban jelentkező egyre növekvő igényeket hatékony és felelősségteljes módon szolgálja ki, ezáltal változtatva az egyre kevésbé fenntartható tengeri lazactenyésztési gyakorlatokon.
2021. 06. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyors ügyintézést ígér az MVM Démász a napelemes csatlakozók számára

Az MVM Démász a növekvő igények miatt felgyorsította a háztartási napelemes rendszerek hálózatra csatlakoztatását - közölte a szolgáltató az MTI-vel csütörtökön.
2021. 06. 18. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A ZMT Hungary Kft. belekezdett az autóipari alkatrészgyártásba

Közel 250 millió forint önerős beruházással autóipari alkatrészgyártást indított a zalaegerszegi ZMT Hungary Kft., további 50 millió forinttal pedig a fiatalok képzését támogatja - jelentette be a vállalat csütörtökön sajtótájékoztatón.
2021. 06. 17. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ekkora összegből nyitott és újított fel üzleteket a Spar

Két új szupermarketet nyitott és két áruházát felújította a Spar Magyarország, a fejlesztések összértéke meghaladja az 1,9 milliárd forintot - közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
2021. 06. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Menekülteknek biztosít munkalehetőséget az IKEA

Menekülteknek biztosít munkalehetőséget az IKEA Az IKEA hosszú évek óta támogatja az egyenlőséget, a sokszínűséget és a befogadást. Idén az áruház migránsokkal foglalkozó non-profit egyesületekkel együttműködve olyan munkavállalói képességfejlesztő programokat indított, amelyek segítik a menekülteket a munkavégzéshez szükséges képességek fejlesztésében, munkatapasztalat-szerzésben és az új környezetbe való beilleszkedésben. A cél, hogy felkészítsék őket a jövőbeli munkavégzésre, és az új közösségekben való aktív részvételre. A program részeként az IKEA munkalehetőséget is kínál a jelentkezők számára. Magyarországon a Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület segítségével indították el a kezdeményezést.
2021. 06. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.
2021. 06. 17. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

142 millió forintból fejleszti budapesti üzemét a Diapolo

A múlt héten bejelentett 15 milliárd forintos ruhaipari pályázaton újabb magyar vállalkozás nyert: a Diapolo 142 millió forintból fejleszti budapesti üzemét - közölte Varga Mihály pénzügyminiszter szerdán a Facebookon.
2021. 06. 17. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyezett jégkrémet vont ki a forgalomból az Auchan

Visszahívott a forgalomból egy vaníliás pálcikás jégkrémet a forgalmazó Auchan Magyarország Kft. etilén-oxid növényvédő szer hatóanyaggal való szennyezettsége miatt, a meglévő készletet pedig zárolta - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal az MTI-vel szerdán.
2021. 06. 16. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel nőtt a megújuló áramtermelés

A megújuló energiaforrásokból termelt bruttó villamos energia mennyisége 17,7 százalékkal, a megtermelt hő mennyisége pedig 3,7 százalékkal nőtt 2020-ban az előző évhez képest - olvasható a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2020-as előzetes energiastatisztikai adatait összefoglaló jelentésében, amelyet szerdán tett közzé.
2021. 06. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sikeres évet zárt tavaly az Oracle

Növelte forgalmát és nyereségét pénzügyi éve negyedik negyedévében és a teljes évben az Oracle a szerdán a honlapján publikált beszámoló szerint. A számítástechnikai szolgáltató óriáscég már a negyedik egymást követő évben növelte kétszámjegyű mértékben egy részvényre jutó nyereségét.
2021. 06. 16. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon teszteli az új csomagolási fejlesztését a Coca-Cola

Magyarországon teszteli egyik új fejlesztését, az újrahaszosítható papírpalackot a Coca-Cola - jelentették be keddi sajtótájékoztatójukon Budapesten a cég képviselői.
2021. 06. 16. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A globális űrtávközlési szolgáltatók közé léphet a 4iG

A globális űrtávközlési szolgáltatók közé léphet a 4iG: a tőkepiaci társaság és két leányvállalata a Hunagro DigiTel, valamint a CarpathiaSat előzetes megállapodást kötött az izraeli Space-Communication Ltd.-vel (SpaceCom) a társaság 51 százalékos részvénycsomagjának megszerzéséről zártkörű tőkeemeléssel - közölte a 4iG Nyrt. az MTI-vel kedden.
2021. 06. 16. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rövidített munkaidőt vezetett be a német Daimler

A globális chiphiány miatt ismét rövidített munkaidőt vezetett be a Daimler autógyártó két németországi üzemében a héten.
2021. 06. 16. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások: