Nem okozott meglepetést a német inflációs adat
2014. 12. 11. 09:22
Novemberben havi összevetésben nem volt infláció Németországban, éves összevetésben a mutató 0,6 százalékos drágulást mutatott a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) közlése szerint. Az adat megegyezik a november végi előzetes jelentésben közölttel.
Novemberben az élelmiszerek ára 0,5 százalékkal csökkent, az alkoholos italok és a dohánytermékek ára 0,2 százalékkal nőtt. A ruházati cikkek 0,3 százalékkal lettek olcsóbbak, a lakossági közműszolgáltatások viszont 0,1 százalékkal drágultak.
A Destatis szerint a novembert megelőző négy hónapban 0,8 százalékos volt az átlagos éves infláció. Utoljára 2010 februárjában volt a jelenleginél kisebb, 0,5 százalékos az éves infláció.
Az Európai Unió statisztikai hivatalának, az Eurostatnak a módszertanával számolt harmonizált fogyasztói árindex (HICP) havi szinten nem változott, éves szinten 0,5 százalékkal nőtt novemberben. (MTI)
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.