Októberben nőtt az eurózónás infláció
2014. 11. 15. 14:00
Októberben 0,4 százalékos éves infláció volt az eurózónában a szeptemberi 0,3 százalék után - jelentette pénteken az Európai Unió (EU) statisztikai hivatala, az Eurostat. A pénteki végleges adat megegyezik az előzetes jelentésében szereplő számmal.
Az eurózónában az éttermek és kávézók árai, a lakhatási költségek, és a dohánytermékek ára nőtt a legjobban. Ezzel szemben az üzemanyagárak, a telekommunikációs költségek és a fűtőolaj ára csökkent leginkább. Az Európai Unió egészében 0,5 százalékos októberi infláció volt a szeptemberi 0,4 százalék után.
2014 októberében Görögországban 1,8 százalékos, Bulgáriában 1,5 százalékos, Magyarországon és Lengyelországban egyaránt 0,3 százalékos fogyasztói árcsökkenést mértek. A legnagyobb drágulás Romániában volt 1,8 százalékos inflációval, aztán következett Ausztria 1,4 százalékos és Finnország 1,2 százalékos adata. (MTI)
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.