Péntek 13 szerencsés a KKV vezetőknek?
Az üzlet gyakran azon múlik, hogy mit mond magáról, tehát hogyan mutatkozik be egy cégvezető. Továbbá, milyen mélységű információkat szerez a lehetséges partnerről.
„A tapasztalat azt mutatja, hogy sok-sok tárgyalásból csak kevés üzlet születik. Persze, ez azért iparág és kommunikációfüggő is. De tény, hogy sokat kell dolgozni, többször kell egyeztetni ahhoz, hogy végül hónapok múlva egy nagyobb értékű szerződés megszülessék. Az ipari cégeknél ez még fokozottabban igaz. Ezt a folyamatot lehet felgyorsítani azzal, hogy a tárgyalás alatt tudatosan törekszünk arra, hogy az alap és felszínes információk után a mélyebbek felé haladjunk.” – írja blog oldalán Vereb István, az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének alapítója.
A gyakorlatban ezt úgy alkalmazhatjuk, hogy feltérképezzük a partner szakmai múltját. Például milyen típusú cégeknél, milyen munkákat végzett? Mennyire tájékozott az adott szakterületen? Fordít-e energiát a fejlődésre, képzésre? Milyen céljai vannak?
„A mélyebb megismerés által sokkal hamarabb és könnyebben találnak kapcsolódási pontot a felek, illetve a kérdések által sokkal bizalomkeltőbb lesz a beszélgetés, mivel nem az eladásra fókuszálnak. Tehát, nem az a lényeg, hogy bizonyos idő alatt hány céggel veszik fel a kapcsolatot a cégvezetők vagy az értékesítők, hanem az, hogy hány céget ismer meg mélyebben.” – folytatta Vereb István, aki nem hisz a babonában.
Ha a szerencse helyett inkább a biztos utat választja üzleti céljainak eléréshez, akkor egy jó lehetőség lehet a Vállalkozók 42. Országos Kapcsolatépítő Találkozója 2015. november 26-án, Vecsésen. Itt rengeteg információ, üzleti, beszállítói lehetőség kerül felszínre és többek között a Kométa és a Cserpes Sajtműhely is itt keres beszállítókat, üzleti partnereket.