Rákaphatnak az olaszok a magyar borokra
A telefonon adott interjújában Spányik Péter hozzátette, hogy míg az élelmiszeripari cégek 2-3 millió euró nagyságrendű befektetésekben gondolkoznak, addig az energetikai vállalatok beruházása elérheti a 10 millió eurót is. A tervek szerint november 19-én új iroda nyílik Triesztben - mondta Spányik Péter hozzátéve, hogy ezzel egy időben logisztikai konferenciát is szerveznek ott, annak apropóján, hogy elkészült az V. közlekedési folyosó.
A konferencia célja, hogy minél több olasz logisztikai céget csábítsanak Magyarországra - mondta. A külgazdasági szakdiplomata elmondta azt is, hogy először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary) kedden. A milánói programon tizenhárom magyar pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint háromszáz olasz szakmai érdeklődőnek.
Az éttermek és szaküzletek képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönségnek a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratták a legnagyobb sikert. "A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert.
Nem a hipermarketekbe szeretnénk eljutni, hanem a specialitások iránt érdeklődő, jóval szűkebb fogyasztói körrel szeretnénk megismertetni a magyar borkülönlegességeket" – összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter. A különleges magyar fajták olaszországi bemutatkozásának ez volt az első állomása. Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben.