Schobert Norbi jól kisütötte - 3 millióra bírságolták érte
A GVH azért indított vizsgálatot, hogy ellenőrizze a Schobert Norbert 100 százalékos tulajdonában álló, 2006-ban alapított Update Magyarország Zrt. reklámállításainak valóságtartalmát. A cég a hirdetésekben egyebek mellett azt állította, hogy az Update péksütemények testsúlycsökkentő és testsúlymegőrző hatásuk van, szénhidrátmentes lisztből készülnek, csökkentett szénhidráttartalmúak, valamint ajánlottak cukorbetegek számára is. A vállalkozás az Update péksüteményekről megjelent hirdetéseiben egyebek mellett azt állította, hogy azoknak testsúlycsökkentő hatása van. A GVH megállapítása szerint azonban az állítások egyike sem felel meg teljes mértékben a valóságnak - áll a hivatal közleményében.
Ezen túlmenően a reklámokban többször szerepelt az "Egészég Világdíj 2009, Norbi Update" felirat is. A kifejezés szerepeltetése azt sugallja, hogy az egész Norbi Update módszer, s ezáltal minden, az ezen módszerhez kapcsolódó termék részesült a díjban - írja a GVH közleményében. A DrNatura termékeket forgalmazó Alaven Consumer Healthcare Inc. amerikai vállalkozás ez idáig egyetlen alkalommal személyesen Schobert Norbertnek adományozott díjának elnevezése ugyanis nem Egészség Világdíj (Global Health Award), hanem DrNatura Egészség Világdíj (DrNatura Global Health Award). A reklámokban nem a teljes név, hanem annak egy rövidített elnevezése szerepelt, az Update Zrt. ezzel valótlan tényt állított.
A három milliós bírság összegének megállapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülménynek vette, hogy az Update Zrt. korábban hasonló ok miatt kapott elmarasztalást. A GVH enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor, hogy az Update Zrt. nem vitatta, hogy kereskedelmi kommunikációja nem volt mentes a hibáktól, illetve kötelezettséget vállalt azok kijavítására - olvasható a közleményben. Az Update Zrt. részéről benyújtott, illetve a vizsgálat által feltárt dokumentumok, adatok azonban nem bizonyítják, hogy az Update péksütemények energiatartalma minimum 30 százalékkal alacsonyabb, mint a vele összehasonlítható, hagyományos termékeké - áll a közleményben.