Sikeres 2012-es pénzügyi évet zárt a Boehringer Ingelheim gyógyszergyár
“A 2012-es évvel – mind a gyógyszerpiacon és a működési eredményben elért növekedéssel, mind a termékfejlesztéseink előrehaladásával – nagyon elégedettek vagyunk. Számos kihívással sikeresen vettük fel a harcot”, mondta el Professzor Andreas Barner, az Igazgatótanács Elnöke, az Ingelheim-ben tartott éves sajtótájékoztatón. A vállalat fókuszában továbbra is a saját kutatás-fejlesztésein alapuló innováció áll. „Folytatni fogjuk eddigi stratégiánkat az egyre növekvő nehézségek ellenére is, hiszen ez biztosítja vállalatunk jövőjét”, tette hozzá Professzor Barner.
Új termékbevezetések
2013-ban a Boehringer Ingelheim új készítmény bevezetését tervezi a tüdőrák kezelésére. A diabetes mellett az onkológia lesz a vállalat másik új orvosi pillére. Jelentős terápiás előrehaladást mutató bevezetések várhatóak több további onkológiai indikációban is, csakúgy, mint a COPD és asztma, a diabetes és a hepatitis C területén. A Boehringer Ingelheim figyelmét nem csupán az erős értékesítési potenciállal rendelkező készítményekre összpontosítja, hanem pl. a ritka betegségnek számító idiopátiás pulmonális fibrózis kezelésére szolgáló készítményekre is. „Elkötelezettek vagyunk az olyan jelentős kielégítetlen egészségügyi igényeket támasztó területek kutatása iránt is, melyek nagyon kevés beteget érintenek, vagy melyek kezelése nehéz. Terápiás előrelépést szeretnénk elérni, profittól függetlenül.” tette hozzá Professzor Barner.
Megalapozott finanszírozás
“A részvényesek fő célja a Boehringer Ingelheim cégcsoport függetlenségének megtartása. Vállalati stratégiánkat ezen elv mentén alakítjuk. Ez határozza meg kockázatvállalási hajlandóságunkat. Ez határozza meg mérlegünk struktúráját és ez a magyarázat arra, hogy miért fektetjük pénzünket a szervezet növekedésébe”, mondta el Hubertus von Baumbach, az Igazgatótanács pénzügyekért felelős tagja. “A Boehringer Ingelheim az elmúlt évben 6,2 milliárd eurós saját tőkét és 35,7%-os saját tőke arányt ért el. Ezzel a vállalat pénzügyi helyzete megalapozott.”
A magas jövőorientált beruházások befolyásolták a működési eredményt
A Boehringer Ingelheim az elmúlt pénzügyi évben körülbelül 1,85 milliárd euró működési eredményt ért el. Az eredmény egyszeri hatásokból tevődik össze, csakúgy, mint a kutatás-fejlesztésre fordított jelentős befektetések, hiszen ezek biztosítják a vállalat jövőjét.
Megnövekedett kutatás-fejlesztési beruházások
A kutatás-fejlesztésbe és tárgyi eszközökbe befektetett beruházások az elmúlt évben újra erősen növekedtek. A Boehringer Ingelheim 11%-kal – körülbelül 2,8 milliárd euróra - növelte a kutatás-fejlesztési beruházásait. A vállalat 562 millió eurót fektetett be az elmúlt évben tárgyi eszközeibe, ami a 2011-es évhez viszonyítva több mint 23%-os növekedésnek felel meg.
Növekedése az összes ágazaton belül
A Boehringer Ingelheim, összehasonlítva a világ 15 vezető gyógyszeripari vállalatával, ismét a leggyorsabban növekvő vállalatok között foglal helyet. Mindhárom üzleti terület – humán gyógyászat, állategészségügy és a biológiai terápiák területe – hozzájárult a növekedéshez.
A vállalat humángyógyászati készítményeinek értékesítése 2012-ben elérte a 13,08 milliárd eurót, ami 12%-os növekedésnek felel meg az azt megelőző évhez viszonyítva (árfolyam-korrekció után +7,7%). A csoport értékesítésének jelentős hányadát továbbra is a vényköteles termékek piaca adja a maga 78%-os részesedésével. Nettó értékesítése 13%-os (árfolyam-korrekció után +7,1%) növekedésével elérte a 11,4 milliárd eurót. “Portfóliónk leggyorsabban növekvő gyógyszere a 76,2%-os növekedést elért orális antikoaguláns készítményünk”, mondta Mr. von Baumbach. “2012-ben az új orális antikoaguláns készítményünkkel az első alkalommal sikerült 1 milliárd eurót meghaladó forgalmat generálnunk.” A krónikus obstruktív légúti betegség kezelésére szolgáló készítményük továbbra is messze a legsikeresebb. Magas forgalma további 13%-os növekedéssel elérte a 3,6 milliárd eurót.
A 2012-es évben nőtt a vénynélküli készítmények piaca is, értékesítése 7,8%-os növekedésével elérte az 1,5 milliárd eurót. Mindeközben a vállalat nettó értékesítésében 10%-os részesedést ért el az ágazat. 2012-ben vezető görcsoldójának értékesítése először haladta meg a 200 milliós határt. A Boehringer Ingelheim világszerte a hetedik helyen áll a legnagyobb vénynélküli termékeket gyártó vállalatok között.
A Boehringer Ingelheim állatgyógyászati üzletágának értékesítése is első ízben haladta meg az 1 milliárd eurót, a megelőző évhez viszonyított 8,8%-os növekedésével (árfolyam-korrekció után +3,8%), 7%-kal hozzájárulva ezzel a csoport értékesítéséhez. A növekedést ezúttal is főként sertésvakcinája biztosítja, mely 279 millió eurós értékesítésével nem csak hogy a legjobban értékesített állatgyógyászati márka, de továbbra is a világ legnagyobb számban eladott vakcinája.
2012-ben a Boehringer Ingelheim biogyógyszerészeti üzletágának értékesítése elérte az 549 millió eurót, ami az előző évhez képest 5,8% növekedést jelent, és így körülbelül 4%-kal járult hozzá a csoport értékesítéséhez.
Értékesítési régiók – növekedés az érett termékek piacán is
A három legfontosabb piacon – USA, Japán és Németország – a Boehringer Ingelheim erős növekedést és ezzel a teljes forgalomból 60%-os részesedést ért el 2012-ben. Az értékesítés 8,7%-kal nőtt Németországban, 15,3%-kal Japánban és 15,1 százalékkal az Egyesült Államokban.
Kitekintés
Az aktuális pénzügyi évre a Boehringer Ingelheim a növekedés folytatását és egy közepesen erős egyszámjegyű forgalmi növekedést vár. Emellett a vállalat szeretne megmaradni növekedési pályáján az elkövetkezendő években is.