Széleskörű tiltakozás General Motors ellen Németországban
Elsőként a legnagyobb németországi gyár, a Hessen tartományban lévő Rüsselsheim üzemének mintegy 10 ezer alkalmazottja kezdett tiltakozó akciót. A rüsselsheimi nagygyűlés résztvevői plakátokon és transzparenseken tiltakoztak amiatt, hogy az amerikai anyavállalat nem járult hozzá az Opel eladásához. A General Motors folytatódó tulajdonlása kapcsán aggodalmuknak adtak hangot az amerikai konszern által korábban kilátásba helyezett üzembezárások, illetve elbocsátások miatt.
A nagygyűlésen részt vett Hessen tartomány miniszterelnöke is. Roland Koch megígérte, hogy kiáll az alkalmazottak mellett. "Olyan Opelt szeretnénk, amelynek jövője van Németországban és Európában" hangsúlyozta a politikus. Délutánra hasonló tiltakozó nagygyűlést hirdettek a többi németországi Opel-üzem alkalmazottai is.
A négy németországi üzem közül a rüsselsheimi a legnagyobb gyár, ahol a több mint 25 ezer német alkalamzott közül mintegy 16 ezer dolgozik. A rüsselsheimi gyár ugyanakkor az Opel "agytrösztjének" - azaz technológiai fejlesztési központjának - számít, és szakértők szerint ennek megőrzése volt az egyik fő indoka annak, hogy a General Motors visszalépett az Opel eladásától.
Az üzemi tanácsok vezetői szerint a tiltakozó megmozdulások célja, hogy felhívják a régi-új tulajdonos figyelmét: a munkavállalók nem fogadják el a General Motors "diktátumait". A hesseni miniszterelnök szavaiból ugyanakkor az tűnt ki: a német politikusok kénytelen-kelletlen belenyugszanak az új helyzetbe, és a General Motors döntését véglegesnek tekintik.
Arra számítanak, hogy az Opel jövőjével kapcsolatban kemény és hosszadalmas tárgyalások következnek, ugyanakkor a minimális cél az, hogy mind a négy németországi üzemet és minél több munkahelyet megőrizzenek. A német kormány képviselői ismét arra szólították fel az amerikai konszern vezetőségét, hogy minél előbb terjessze elő a németországi, illetve európai leányvállalat átszervezési tervét.
Értesülések szerint a General Motors Európa-szerte mintegy 10 ezer alkalmazott elbocsátást tervezi, és az antwerpeni üzem sorsa megpecsételődött. Németország, illetve a németországi Opel-üzemek alkalmazottai mostanáig az osztrák-kanadai autóipari cég, a Magna többségi tulajdona mellett álltak ki. Korábban a General Motors is beleegyezett a részvények többségének eladásába, előzetes döntését azonban a hét elején megváltoztatta.