Szintet lépnek a hazai online élelmiszerforgalmazók
A GKI Digital és az Árukereső közös jelentése szerint az FMCG szektor növekedése a leglátványosabb, a közölt adatokat azonban tágabb perspektívában kell vizsgálni. Az első negyedév 129%-os, a második negyedév pedig 184%-os bővülést hozott ebben a szegmensben, azonban fontos megjegyezni, hogy az élelmiszerek mellett tisztítószereket, higiéniás termékeket és sok más gyors felhasználású készítményt is ide sorolunk.
A terület dinamikus növekedést produkál, így nem meglepő, hogy egyre több meghatározó e-kereskedő piaci részesedést követel magának. Az Auchan augusztus 3-a óta az egész országban házhoz szállítja a leadott rendeléseket, noha a szolgáltatás kizárólag hűtést nem igénylő élelmiszerek esetén érhető el.
A Tesco is részese szeretne lenni a versenynek, annál is inkább, mivel a hazai webáruházak 2018-as toplistáján már a 8. helyet szerezte meg, így maga mögé utasította az akkor még „csak” 14. helyre megérkező Auchan-t. Most a Gazdasági Versenyhivatal vitt némi csavart az ügybe. Eljárást indított a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben, ugyanis a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt; az üzletlánc nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására, erről pedig nem tájékoztatta a vásárlókat, akik a helyettesítő termékekkel csak átvételkor szembesülhettek.
Annak érdekében, hogy elkerüljön egy vaskos büntetési tételt, a Tesco vállalta, hogy 407 millió forint értékben szolgáltatás-bővülést célzó vállalásokat tesz, aminek köszönhetően futárszolgálatos webáruházként az egész ország területén végezhet kiszállítást. Így a Tesco még inkább erősítheti a piaci szerepét az online FMCG szektorban, ami több konkurensét lépéskényszerbe sodorhatja.
Lépett az eMAG is
Az abszolút piacvezetőnek számító eMAG sem szeretne lemondani az FMCG termékek vásárlóiról, ezért létrehozta a saját Szupermarket kínálatát. A kategóriában alapvető élelmiszerek, tészták, konzervek, üdítők, müzlik, édességek és különféle alapvető élelmiszerek találhatók. Mindezek mellett természetesen megvásárolhatók az alapvető tisztítószerek, higiéniás készítmények, drogériához sorolható termékek is. Az eMAG-on sok mindent megvásárolhatunk, amit egy közepesen felszerelt boltban kaphatunk – a hűtést igényló termékek kivételével!

Mi várható jövőre?
Az FMCG szektor legnagyobb újítását a koronavírus-járvány által megnövelt vásárlói érdeklődés kényszerítette ki; a két legnagyobb szereplő, a Tesco és az Auchan gyakorlatilag egyidőben tett kísérletet arra, hogy kilépjen a saját zártláncú logisztikai rendszeréből és normál futárszolgálatokkal segítse a csomagok kiszállítását. Ezzel a módszerrel természetesen csakis olyan rendeléseket lehet kiszolgálni, aminek a tartalma nem igényel hűtést, de jól látható, hogy a modell teljesen működőképes.
Tulajdonképpen ezt a megoldást használja az eMAG is, ami gyakorlatilag ugyanúgy tekint az élelmiszer kínálatára, mint bármely más kategóriájára. Az időkapu-mentes gyorsabb vásárlási lehetőség jó alternatívát teremt mindazok számára, akik tartós élelmiszert szeretnének vásárolni.
Ahogyan lenni szokott, a piaci versengés jó a vásárlónak, így bízhatunk benne, hogy a szolgáltatásfejlesztés többek között bővülő kínálatot és gyorsabb kiszállítást eredményez számunkra.