Tovább javult a magyar víziközmű-ágazat
A MEKH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismertette, hogy a felmérést kétévente végzik el a víziközmű-ágazatban; a második, 2020. évi felmérés eredményeit szerdán online szakmai konferencián ismertette a hivatal.
A felmérés során a víziközmű-szolgáltatások minőségéről mintegy négyszázezer felhasználót kérdeztek meg, akik összesen több mint másfél millió választ adtak, a vizsgálatot lezáró jelentés ezek feldolgozásán alapszik.
A felmérés negyven víziközmű-szolgáltatóra terjedt ki, amelyeket három csatornán keresztül értékelhettek ügyfeleik. Az alapfelmérés során a többi között az ivóvíz minőségét, az ellátás folyamatosságát, a vízmérőket érintő kérdéseket, az ár-érték arányokat és a számlázás folyamatát értékelték a fogyasztók.
Az ügyfélszolgálati munkával kapcsolatos véleményüket a válaszadók a kiegészítő és az azonnali felmérés során mondhatták el, a kiegészítő felmérésben utólag, telefonos és e-mailes megkeresés során, az azonnali felmérésben pedig közvetlenül az ügyintézést követően. A feltett kérdések az elérés, az ügyintézés és az ügyintéző munkájának minőségére, valamint a megkeresés eredményességére vonatkoztak, és az összes kapcsolat-felvételi formát érintették (személyes, telefonos, online, e-mailes és levél alapú).
Megfelelő a folyadékbeviteled? ITT megtudhatod!
A felmérés eredményét a FEF-index összegzi, amely 0 és 1000 közötti pontszámmal jellemzi a felhasználói elégedettséget. Az átlagos indexpontszám 875 lett, amely 12 ponttal magasabb, mint 2018-ban.
A hivatal fontos célja, hogy az energia- és közmű-szolgáltatások minőségét a szolgáltatókkal együttműködve folyamatosan javítsa. A víziközmű-szektorban végzett felhasználói elégedettségi felmérés ennek a munkának hatékony eszköze, aminek segítségével az ágazat szereplői a fogyasztói igényekhez igazodva képesek fejleszteni szolgáltatásaikat - fejtette ki Horváth Péter János, a MEKH elnöke a közleményben.
Szalóki Szilvia, a MEKH víziközmű-szolgáltatásért és hulladékgazdálkodásért felelős elnökhelyettese kiemelte, hogy a karanténidőszak alatt még inkább felértékelődtek az olyan alapszolgáltatások, mint a tiszta ivóvíz. Mint mondta, az ivóvíz-ellátás folyamatosságára vonatkozó kiváló átlageredmény a szolgáltatók munkáját dicséri - áll a MEKH közleményében.