USA - 11 százalékkal nőtt 2010-ben a gépjármű-értékesítések száma
A tavalyi évben 11,6 millió autó talált gazdára, amely 11 százalékkal több, mint 2009-ben. Csak decemberben 1,14 millió gépjármű került értékesítésre, amely szinten 11 százalékkal több, mint 1 éve. Azonban az adatok alapján még korai lenne azt hinni, hogy az iparági értékesítések visszatérnek az "aranyévekben" tapasztalt szintekhez, ugyanis a magas üzemanyagárak, és a gazdaságban még mutatkozó bizonytalanságok megrengethetik a vásárlók bizalmát.
Ugyanakkor a vállalatvezetők optimistán tekintenek az idei évre, a General Motors, a Ford és a Toyota várakozásai szerint az idei évben 12,5-13 millió autó találhat gazdára, azonban még évek kellenek ahhoz, hogy ismét az évtized derekán mutatott 17 milliós értékesítés elérhető legyen. A gépjármű értékesítések csúcsa 2005-ben volt, 17,4 millió eladott gépjármű mellett, míg a mélypont 2009-ben volt, akkor 10,6 millió autó került értékesítésre.
A tavalyi évben a Toyota volt az egyetlen autógyártó, amely az USA-ban kevesebb gépjárművet értékesített, mint 2009-ben. Ennek oka, az év elején kipattant tömeges visszahívásokban keresendő, melynek nyomán jelentősen veszített a vásárlók bizalmából. A vállalat közel 2 százalékpontot veszített a piaci részesedéséből, így a Ford mögé a harmadik helyre szorult.
A General Motors tudta eladni decemberben a legtöbb gépjárművet, számszerűen 224.185 darabot, amely 7,5 százalékos emelkedés az egy évvel ezelőtti szinthez képest. Az egész évet tekintve az értékesítése 6,3 százalékkal 2,2 millió darabra emelkedett.
Az értékesítés terén a második helyet a Ford foglalhatta el decemberben, amely 190.976 darab gépjárművet tudott eladni, ez pedig 6,7 százalékos emelkedés 2009 decemberéhez képest. A 2010-es évet tekintve 1,94 millió darabot tudott eladni, ami 19,4 százalékos emelkedés. A Ford ennek a remek értékesítési mutatónak köszönhetően már második évben tudta növelni zsinórban a piaci részesedését.
A Chrysler eladásai decemberben 16,4 százalékkal 100.072 darabra emelkedtek, éves szinten pedig 17 százalékkal 1,1 millió darabra. Eközben a dél-koreai Hyundai amerikai értékesítése 2010-ben 24 százalékkal rekord magas szintre emelkedett. A Nissan 18 százalékos, a Honda 7,6 százalékos értékesítési bővüléssel büszkélkedhet. Ugyanakkor a Toyota a tömeges visszahívások miatti bizalomvesztésnek köszönhetően stagnáló értékesítésről számolt be.