Visszaszorulhat a feketekereskedelem az e-cigaretta piacán

Magyarországon becslések szerint az e-cigaretta forgalom 80-85 százaléka feketekereskedelemből származik, ami az államnak iparági becslések alapján több mint 6 milliárd forintos jövedékiadó- és áfakiesést okoz, a kiskereskedőknek pedig 3 milliárd forintos bevételkiesést; a feketekereskedelem elleni egyik hatékony lépés lehet, hogy márciusban csökken a nikotinos utántöltő folyadékok jövedéki adója - közölte a BAT Pécsi Dohánygyár az MTI-vel szerdán.

Visszaszorulhat a feketekereskedelem az e-cigaretta piacán

Ismertették, hogy Magyarországon a legutóbbi fogyasztói felmérések szerint körülbelül 2 millió dohányzó van, és a BAT becslései szerint 200 ezer e-cigaretta-használó. Ők gyakran nincsenek is tudatában, hogy nem szabályozott és nem ellenőrzött terméket fogyasztanak - írták. Megjegyezték azt is, hogy az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi NZrt. adatai alapján az e-cigaretta utántöltő folyadékok eladása nő, miközben a hagyományos dohánytermékek (cigaretta és fogyasztási dohány) eladása csökken.
   
A BAT hangsúlyozta, hogy az adócsökkenés visszaszorítja a feketekereskedelmet azzal, hogy versenyképesebbé teszi a legális kereskedelemből származó termékek árát, és növeli a szigorú minőségi és biztonsági előírásoknak megfelelő termékek arányát a forgalomban. Emlékeztettek, hogy március 1-jétől az elektronikus cigaretták nikotintartalmú utántöltő folyadékainak jövedéki adója 55 forintról 20 forintra mérséklődik milliliterenként.
    

A British American Tobacco vállalatcsoport 200 országban több mint 200 márkát forgalmaz, és több mint 55 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Éves bevétele eléri a 24,5 milliárd angol fontot. A BAT Pécsi Dohánygyár Kft. árbevétele 2018-ban 138 milliárd forint, adózott eredménye 5 milliárd forint volt.
   
Megjegyezték, hogy a British American Tobacco vállalatcsoport stratégiájának középpontjában 2013 óta a dohányipari átalakulás vezetése áll olyan új termékek  kínálatával, amelyek potenciálisan csökkenthetik a dohányzás kockázatait. Ez idő alatt világszinten több mint 4 milliárd dollárt fektettek be a potenciálisan kevésbé káros termékek (például az e-cigaretta, valamint a nikotinpárna) fejlesztésébe és előállításába.
   
2019-ben a BAT vállalatcsoport egy újabb, 7,5 milliárd forintos beruházásával megerősítette, hogy Magyarország és Pécs városa fontos szerepet tölt be hosszú távú stratégiájában: a pécsi gyár füstmentes, potenciálisan kevésbé kockázatos nikotinpárnák gyártására szolgáló egységgel bővült  tavaly szeptemberben. A termékek exportra készülnek, megcélozva az észak-európai, valamint a német, az osztrák, a cseh, illetve a svájci piacokat.
   
Megjegyezték, hogy a BAT vállalatcsoport egyebek mellett a széleskörű szakértelem megléte miatt választotta Pécset az újgenerációs termékek gyártásának fejlesztésére."Célunk, hogy ezzel a beruházással több mint 100 munkahelyet teremthessünk, és ezzel a pécsi gyár lehessen a BAT egyik legnagyobb nikotinpárnagyára a világon" - írták.  
    
A magyarországi leányvállalat így a száztíz éves múltra visszatekintő Pécsi Dohánygyár, a 2014-ben átadott Szivarkagyár, valamint a 2019-ben nyílt Nikotinpárnagyár több mint nyolcszáz alkalmazottjával Pécs egyik legjelentősebb munkaadója.

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

A kiskereskedőket is támogatja az állam

Az idén májustól újra bevezetett kiskereskedelmi különadó és a boltok jelentős részére március közepétől május közepéig vonatkozó nyitvatartási korlátozás számos kiskereskedőt hátrányosan érintettek. Vannak azonban olyan állami támogatások, adózási és pénzügyi kedvezmények, amelyeket e szektorban is lehet alkalmazni. Az alábbiakban ezek közül gyűjtöttük össze a legfontosabbakat, amelyekből több a veszélyhelyzet után is elérhető marad.
2020. 05. 27. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiszervezett logisztikai modell jelentheti az e-kereskedelem jövőjét a koronavírus után

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak.
2020. 05. 27. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Zuhant a svájci óraexport

Zuhant Svájc óraexportja áprilisban, amikor jórészt leállt a termelés, a kiszállítás és az értékesítés a koronavírus hatására.
2020. 05. 26. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása, illetve korábbi nyitvatartási rendre visszaállása, a fogyasztóvédelmi hatósághoz nem érkeztek ezzel kapcsolatos panaszok - közölte Schanda Tamás az MTI-vel. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a vásárlók és a tisztességes piaci szereplők érdekeinek védelme továbbra is kiemelten fontos a kormányzat számára, ezért a veszélyhelyzet alatt is folyamatosak az ellenőrzések.
2020. 05. 25. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.
2020. 05. 21. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mastercard: így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka gondolja ugyanezt.
2020. 05. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatot a járvány

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatban az áruházláncok üzleti modelljét a koronavírus-járvány a Rewe Österreich igazgatója szerint.
2020. 05. 18. 11:40
Megosztás:
Hozzászólások:

A Jófogás kitiltotta oldaláról az állatszaporítókat

A hazai piacvezető apróhirdetési oldal a tavalyi szigorítást követően április elejétől folyamatosan és végleg törli az állatszaporítók hirdetéseit. A kitiltással a Jófogás fel szeretné hívni a figyelmet a szaporítók tevékenységének következményeire, míg az állatmenhelyek számára biztosított ingyenes felülettel az örökbefogadásra biztatja a potenciális gazdikat. Egy jelképes, éves díj ellenében pedig egyedi felületet biztosít a hivatalos kisállattenyésztőknek is.
2020. 05. 14. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online térben is keresi hazai beszállítói partnereit az Auchan

A piacok bezárása, a HoReCa szektor kiesése csupán néhány azon nehézségek közül, amelyekkel a hazai élelmiszer-beszállítóknak és a termelőknek a járvány miatt szembe kellett nézniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez azonnal csatlakozott az Auchan Magyarország, aki már meg is kezdte a lehetséges partnerkapcsolatok feltérképezését, hogy a jelenlegi helyzetben is minél több magyar beszállítóval bővítse partneri körét.
2020. 05. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Azonnali házhozszállítás már a sarki kisboltból is – így változtatta meg a koronavírus a vásárlási szokásainkat

A koronavírus járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.
2020. 05. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2,6 százalékkal csökkent a román export

A román export 2,6 százalékkal, 17,071 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
2020. 05. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi termékforgalom Magyarországon - egy ábrán

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg; 2020. január-március; milliárd forint; folyó áron
2020. 05. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot zuhant a német áruexport

Márciusban harminc éve a legnagyobb mértékben esett vissza a német áruexport, a külkereskedelmi többlet pedig lényegesen kisebb lett a várakozásoknál a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteki jelentése alapján.
2020. 05. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban változik meg a vásárlók magatartása a krízis hatására

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása. A fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait, amelyekért akár a jelenleginél is többet hajlandóak fizetni. Az átalakuló igényeket a cégeknek is követniük kell a túléléshez.
2020. 05. 08. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújításra szorul az online kereskedelem szabályozása

Meg kell újítani az e-kereskedelem adózással, fogyasztóvédelemmel és informatikai biztonsággal összefüggő jogszabályi környezetét az Európai Unióban és Magyarországon, ugyanis hosszú távon az internetes értékesítés tartós növekedésére lehet számítani, ami egyet jelent az elektronikus fizetési rendszerek, a logisztikai szolgáltatások és a szállítmányozási ágazat fejlesztésével - olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elemzésében, amelyet pénteken jutatott el az MTI-nek.
2020. 05. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel félmilliárd forintból modernizálta nagyatádi és dunaföldvári szupermarketjeit a SPAR

A kiskereskedelmi lánc üzletenként 243 millió forintot fordított két vidéki egységének korszerűsítésére. A beruházások során mindkét szupermarketet az aktuális fogyasztói igényeknek és technológiai trendeknek megfelelően korszerűsítették.
2020. 05. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővült a kínálat a magyar zöldségekből

Nagy mennyiségben megjelent már az áruházak polcain a hazai üvegházi paradicsom, paprika, kígyóuborka, retek, újhagyma, saláták és káposztaféle - közölte a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az MTI érdeklődésére.
2020. 05. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Váratlan kínai exportbővülés - hiszi a piszi, aki elhiszi

A kínai export áprilisban váratlanul 3,5%-kal bővült év/év alapon, miközben a várakozás 11%-os visszaesés volt. Ugyanakkor az import a várt 10%-nál nagyobbat, 14,2%-ot esett vissza. Az exportot elsősorban a Délkelet Ázsiába irányuló kereskedelem támogatta, azonban ez a hatás csak átmenetinek tűnik.
2020. 05. 07. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

21,4 százalékkal bővült az online kiskereskedelem

Az e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelésk számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, az eredményekre a koronavírus megjelenése is hatással volt - olvasható a GKI Digital friss online kiskereskedelemi gyorsjelentésében, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
2020. 05. 07. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szép lassan beindul az autópiac

Az autószalonok május elejétől újra működnek, így az év első négy hónapjában tapasztalt visszaesés után májusban ismét emelkedhet a lízingszerződés-kötések száma; az új autók értékesítése azonban állami programok nélkül 2022-2023-ra érheti csak el a tavalyit a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) közös közleménye szerint.
2020. 05. 07. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások: