A digitális lehetőségeket ajánlja az ügyintézés során az energiahivatal
A hatóság keddi közleményében felhívta a figyelmet, hogy az online ügyintézés gyors, kényelmes és környezetkímélő.
Szinte minden közműszolgáltatónak van már online ügyfélszolgálata, az elintézhető ügyek száma szolgáltatónként ugyan eltérő, mégis érdemes regisztrálni - jelezte a MEKH.
Az online ügyfélszolgálaton keresztül fel lehet venni a kapcsolatot a szolgáltatóval, lehet üzenni, kérdéseket feltenni, és biztonságos módon, az adathalász próbálkozásokat kivédve intézhető a számlák befizetése. Az online ügyintézés új formája a videós ügyfélszolgálat, amely szinte teljesen kiválthatja a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Az online ügyfélszolgálaton keresztüli beadványok írásos megkereséseknek minősülnek, és a szolgáltatónak 15 napon belül meg kell válaszolnia az így érkezett leveleket - emelte ki a hivatal.
A villamosenergia- és földgázszolgáltatók, valamint a nagy víziközmű-szolgáltatók elérhetővé tették felhasználóik részére mobilalkalmazásaikat is. Ezeket az appokat érdemes letölteni és használni, mert jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket. Az applikációk számos funkcióval segítik a mérőállások és a számlák nyomon követését, a befizetések egyszerűsítését és az alapvető tájékozódást - közölte a MEKH.
A lakossági felhasználók részére a MEKH fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálatot is biztosít, amelyen keresztül vizsgálati kérelmet lehet benyújtani a megfelelő mellékletek csatolásával. Az e-ügyfélszolgálaton keresztül bárki felveheti a kapcsolatot a hivatallal, levelére a megadott e-mail címre érkezik válasz.