A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Budapesten 148-250 ezer forint között mozognak a legkedvezőbb bérleti díjak

A fővárosban 148-250 ezer forint között mozognak a legkedvezőbb havi bérleti díjak, amelyek például a IX., a XI., és a XVII. kerületben találhatóak, a vidéki egyetemvárosok piacán pedig 90 és 195 ezer forint között érhetőek el a legolcsóbb albérletek - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com szerdán az MTI-vel.
2024. 07. 27. 02:00
Megosztás:

Minimálbér 2025 - 12%-os emelés után mennyi lesz a minimálbér?

2025 lehet az a fordulópont, ahol a minimálbér átlépheti a 300 ezer forintos lélektani határt.
2024. 07. 27. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érmék, amelyeket mindenképp nézz meg augusztusban

A nap még mindig éget, a mém érmék pedig még mindig dübörögnek. Ahogy közeledik a nyár utolsó hónapja, úgy nő egyre inkább egy esetleges bika futam esélye. A kripto térben mindig találni felkapott tokeneket, a mém érmék pedig különösen jól teljesítenek idén. Hoztunk is négy olyan mém érme előértékesítést, amelyek nagyot mehetnek a közelgő tőzsdei listázás után.
2024. 07. 27. 00:01
Megosztás:

Shiba Inu (SHIB) és Dogwifhat (WIF) lemarad a mémérme versenyben; a Minotaurus ($MTAUR) előértékesítése felpörög

A Shiba Inu (SHIB) és a Dogwifhat (WIF) lemarad a mémérme versenyben ezen a héten. A tokenek forgalomból való kivonása és a legutóbbi eredmények ellenére a Shiba Inu (SHIB) értéke 10%-kal csökkent. A Dogwifhat (WIF) is küzd; át kell törnie az ellenállási szinteket, hogy megállítsa a zuhanást.
2024. 07. 26. 23:20
Megosztás:

A Harro Höfliger GmbH felvásárolta a Manz AG debreceni leányvállalatát

A főként gyógyszeripari és orvostechnológiai gépeket gyártó dél-németországi Harro Höfliger vállalat nyolcmillió euróért megvásárolta a Manz AG magyarországi leányvállalatát, a debreceni Manz Hungary Kft.-t; erről szerdán Debrecenben írták alá a megállapodást a két német cég vezetői.
2024. 07. 26. 22:00
Megosztás:

Több mint ötven fürdőben lesz Strandok éjszakája szombaton

A Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére az idén is megrendezik július 27-én a Strandok éjszakáját, az országos rendezvényhez már 60 fürdő csatlakozott az ország minden részéből.
2024. 07. 26. 21:00
Megosztás:

Nyereséges zárás az európai tőzsdéken

Vegyes kezdésből nyereségbe fordultak zárásra pénteken a főbb európai értékpapírpiacok árfolyamindexei.
2024. 07. 26. 20:00
Megosztás:

Emelkedett a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 428,81 pontos, 0,59 százalékos emelkedéssel 73 174,10 ponton zárt pénteken.
2024. 07. 26. 18:10
Megosztás:

Csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben

A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA nyeresége 14 százalékkal, a bevétele pedig 1 százalékkal csökkent az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.
2024. 07. 26. 17:00
Megosztás:

Az építőipar megújulásához kell az egyetemek és a szakma fokozottabb együttműködése

Az építőipar megújulásához az ágazat számára mérnökképzést végző egyetemi karok, a kormányzat és az építőipari vállalkozások szorosabb együttműködése is szükséges. Az ÉVOSZ nyolc hazai egyetemmel készít elő koordinált együttműködést az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) támogatásával. Az egyetemek nyitottak az oktatott tananyagok fejlesztésére és a gyakorlati képzés közös megszervezésére - közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerdán az MTI-vel.
2024. 07. 26. 16:00
Megosztás:

A nukleáris ipar, a napenergia-ipar és az autóipari átállás a növekedés három fő pillére

A nukleáris ipar, a napenergia-ipar és az autóipar átállása a három fő pillére Magyarország hosszútávú gazdasági növekedésének, amelyek mind a kormány azon vállalásából fakadnak, hogy hazánk 2050-re karbonsemlegessé váljon - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Bukarestben.
2024. 07. 26. 15:00
Megosztás:

Májusban több mint tíz százalékkal nőttek a reálbérek

A célzott és hatékony kormányzati lépések hatására az infláció töretlenül alacsony, ennek eredményeként 2023. szeptembere óta, tehát már 9 hónapja folyamatosan nőnek a reálbérek, májusban 10,4 százalékkal emelkedett a fizetések vásárlóereje - állapította meg Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán a legfrissebb kereseti adatokat értékelve.
2024. 07. 26. 14:00
Megosztás:

Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe

Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
2024. 07. 26. 13:00
Megosztás:

Nőtt a bruttó átlagkereset idén májusban az egy évvel korábbihoz képest

Idén májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 652 000 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 448 700 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,8, a nettó átlagkereset 14,6, a reálkereset pedig 10,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. 07. 26. 12:00
Megosztás:

Nagyon durva átverés terjed, száznál több ügyfél nevében félmilliárd forint hitelt vettek fel a csalók

Már több százszor igényeltek gyanútlan banki ügyfelek nevében személyi kölcsönt kiberbűnözők Magyarországon. A pénzintézetek a kísérletek egy részét időben észlelték, de száznál is több ügyfélnek nemcsak a számláját nullázták le a csalók, hanem még átlagosan négymillió forintos adósságba is belevitték őket - írja a Bank360.hu.
2024. 07. 26. 11:00
Megosztás:

Bitcoin ETF jelentése: Mi az a Bitcoin ETF?

A kriptovaluták világában a Bitcoin (BTC) az egyik legismertebb és legfontosabb digitális eszköz. Azonban sokan még mindig nem értik teljesen, hogy mi az a Bitcoin, és még kevésbé, hogy mi az a Bitcoin ETF. Ennek a cikknek a célja, hogy érthetően bemutassa a Bitcoin és a Bitcoin ETF fogalmát, azok működését, valamint a piacon lévő legnagyobb Bitcoin ETF-eket.
2024. 07. 26. 10:30
Megosztás:

Vegyesen nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken. A londoni FTSE100 index 0,47 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX-30 index 0,34 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,19 százalékkal emelkedett a kereskedés kezdetén.
2024. 07. 26. 10:00
Megosztás:

Iránykereséssel nyithat a tőzsde

Iránykereséssel nyithat pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.
2024. 07. 26. 09:00
Megosztás:

Erősödött a forint

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben péntek reggel a csütörtök kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
2024. 07. 26. 08:00
Megosztás:

Romániában indít digitális szolgáltatást a Gránit Bank

Elsőként a román piacra lép be a Gránit Bank, amely várhatóan még a harmadik negyedévétől első magyarországi bankként nyújt majd határon átnyúló, úgynevezett cross border szolgáltatást. A román piacra kifejlesztett, háromnyelvű applikáción keresztül szelfivel nyithatnak majd az ügyfelek lej- és devizaszámlát és válthatnak kedvező árfolyamon devizát - jelentette be az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében a pénzintézet.
2024. 07. 26. 07:00
Megosztás: