A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Erősödött a forint péntek estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben péntek kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 06. 20. 20:00
Megosztás:

Hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők

Elindult a K&H Értékpapír - befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel méri a K&H Értékpapír lakossági befektetőinek tőkepiaci várakozásait. Az első öt hét válaszai alapján az optimisták aránya stabilan 50% körül alakult, míg a pesszimistáké egyik héten sem érte el a 20 százalékot – az index értéke így jellemzően +20 pont körül mozgott, ami határozottan pozitív piaci hangulatra utal.
2025. 06. 20. 19:00
Megosztás:

Ausztrália bekeményít: új korszak kezdődik a kriptovaluta szabályozásban 2025-től

2025 mérföldkő lehet a globális kriptoszabályozás történetében – Ausztrália ugyanis átfogó és szigorú szabályozási reformokat vezet be. A cél: stabilitás, fogyasztóvédelem és intézményi bizalom megteremtése a digitális eszközök piacán.
2025. 06. 20. 18:00
Megosztás:

Ritkaföldfém mi az? És miért fontos Ukrajna szempontjából?

Az utóbbi időben Ukrajna és a vámháború kapcsán is számtalanszor szóba került a ritkaföldfémek piaca. Rakjunk egy picit – s tényleg csak egy nagyon picit, a téma mérete miatt – rendet ebben a témában.
2025. 06. 20. 17:30
Megosztás:

Megkapta a jóváhagyást az Unicredit a Bizottságtól is

Az Európai Bizottság feltételesen jóváhagyta a Banco BPM felvásárlást.
2025. 06. 20. 17:00
Megosztás:

Czomba Sándor: Diákmunka esetében, a rájuk vonatkozó speciális szabályokat mindenkinek be kell tartani!

A kormány kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindenki, aki akar és tud dolgozni, az lehetőséget is kapjon rá, különös tekintettel a fiatalokra. A munkát vállaló diákok sajátos helyzetben vannak, hiszen a tapasztalat és a jártasság hiánya miatt kiszolgáltatottabbak a munka világában, mint a felnőttek, ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium a korábbi évekhez hasonlóan idén is közzéteszi a diákmunkára vonatkozó munkavédelmi és munkaügyi tájékoztatókat. A nyár közeledtével fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a diákok munkavégzésével kapcsolatos szabályokra, hiszen sok esetben foglalkoztatásuk eltér a felnőttekétől.
2025. 06. 20. 16:30
Megosztás:

Csökkentek az ipari termelői árak Németországban

Németországban az elemzők által várt mértéken csökkentek az ipari termelői árak májusban éves összevetésben a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteki jelentése szerint.
2025. 06. 20. 16:00
Megosztás:

Nagy Márton: a költségvetésnek stabil lábakon kell állnia!

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a mai napon Luxemburgban részt vett az Európai Beruházási Bank (EIB) éves közgyűlésén, majd azt követően az ECOFIN tanácskozásán. A magyar delegáció tagjaként az üléseken Kisgergely Kornél államháztartásért felelős államtitkár is jelen volt.
2025. 06. 20. 15:30
Megosztás:

NAV: Megduplázódott a pótlékmentes részletfizetés összeghatára

A pénteken életbe lépett adótörvény-módosítások értelmében az automatikus pótlékmentes részletfizetés összeghatára megduplázódott, így már kétmillió forintos adótartozásig kérhető a Nemzeti Adó- és Vámhatóságtól (NAV) - közölte a NAV az MTI-vel.
2025. 06. 20. 15:00
Megosztás:

Döntött a Parlament! Óriási változást hoz az egészségpénztáraknál az új szabály

Nagy horderejű változásról döntött az Országgyűlés az önkéntes egészségpénztárak kapcsán: a jogszabályváltozás értelmében a megszűnik az ún. önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó 180 napos várakozási idő.
2025. 06. 20. 14:30
Megosztás:

Jelentős átalakulás előtt áll a regisztrált szerelői rendszer

A közeljövőben megújul a regisztrált szerelői rendszer, amely korszerűbb, átláthatóbb és felhasználóbarátabb működést eredményez majd.
2025. 06. 20. 14:00
Megosztás:

Vigyázat! Ismét támadnak az üdülési jogos csalók

Az elmúlt napokban ismét több lakossági jelzés érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), hogy vélhetően csalók, üdülési jog tulajdonosoktól, illetve korábbi károsultaktól próbálnak pénzt kicsikarni. A GVH évek óta több jogszabály-módosítási javaslattal élt az üdülési jogok másodlagos értékesítéséhez kapcsolódó, különböző megtévesztő magatartások miatti visszaélések kiiktatása érdekében a jogalkotók felé, amit most ismét kezdeményez. A GVH arra hívja fel az érintettek figyelmét, hogy mindig legyenek nagyon körültekintőek, ha az üdülési joguk értékesítésével kapcsolatos megkeresést kapnak.
2025. 06. 20. 13:30
Megosztás:

Nem lazított tovább a kínai jegybank

A kínai központi bank a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott az irányadó kamatokon.
2025. 06. 20. 13:00
Megosztás:

Szinten tartott a brit jegybank

A Bank of England döntéshozói 6:3 arányban az alapkamat szinten tartásáról határoztak, így maradt a 4,25%.
2025. 06. 20. 12:30
Megosztás:

Egyre népszerűbbek az extrák a lakásbiztosításoknál

Egyre népszerűbbek a kiegészítő fedezetek a lakásbiztosításoknál. A legkeresettebbek közé tartozik például a beázásra vonatkozó biztosítás vagy az úgynevezett lakásszerviz, amely gyors segítséget nyújt probléma esetén – közölte a K&H. A pénzintézet tapasztalatai szerint a digitalizáció rohamos térnyerése is egyértelműen látszik.
2025. 06. 20. 12:00
Megosztás:

Justin Sun Washingtonban: TRON befolyása az amerikai kriptoszabályozásra

Washingtonban találkozott Justin Sun, a TRON alapítója az amerikai digitális eszközök szabályozásáért felelős vezetővel. A háttérben a GENIUS törvényjavaslat, a TRON szerepének újradefiniálása és egy lehetséges szabályozási fordulat sejlik fel, amely az egész altcoin piacot átalakíthatja.
2025. 06. 20. 11:30
Megosztás:

Oldalaztak a fejlett piacok kötvényhozamai

Az amerikai és a német kötvénypiacon alig mozdultak a hozamok, a tízéves amerikai 4,4, a német 2,5% környékén ingadozott.
2025. 06. 20. 11:00
Megosztás:

Bitcoin-dömping az egészségügyi szektorból: A Semler Scientific 105 ezer BTC-re hajt

A Semler Scientific nem csupán az egészségügyi infrastruktúrában újít, hanem a vállalati kriptoeszköz-kezelés terén is példát mutat. A cél: 2027-re több mint 105 ezer Bitcoin birtoklása – nem is akárhogyan.
2025. 06. 20. 10:30
Megosztás:

Ünnepnap miatt zárva tartottak az amerikai tőzsdék; növekedtek az olajárak

A Juneteenth ünnepe miatt zárva tartottak az Egyesült Államok tőzsdéi.
2025. 06. 20. 10:00
Megosztás:

Az iráni-izraeli konfliktus miatt tovább csökkentek az európai részvénypiacok

Az európai részvénypiacok csütörtökön több mint egyhónapos mélypontra estek, mivel a Közel-Keleten fokozódó feszültségek és az esetleges amerikai beavatkozás miatti aggodalmak elbizonytalanították a befektetőket.
2025. 06. 20. 09:00
Megosztás: