A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Idén mintegy 66 ezer ember vett részt közfoglalkoztatásban

Idén mintegy 66 ezer ember vett részt országszerte közfoglalkoztatási programokban, így a közfoglalkoztatás tovább erősítette szerepét a társadalmi integrációban és a munkaerőpiaci felkészítésben - mondta a Belügyminisztérium közfoglalkoztatásért felelős helyettes államtitkára, amikor átadták a legjobb munkaadókat elismerő 2025. évi Start Plusz Díjakat szerdán Budapesten.
2025. 11. 06. 05:30
Megosztás:

Polgármesterek egyeztetést kérnek a minisztertől a szentendrei HÉV felújítása miatt

Egyeztetést kért az építési és közlekedési minisztertől Szentendre, Pomáz és Budakalász polgármestere annak tisztázására, hogy milyen változtatásokat jelentene a H5-ös (szentendrei) HÉV módosított, "racionalizált műszaki tartalommal" történő felújítására vonatkozó kormányzati döntés.
2025. 11. 06. 05:00
Megosztás:

Szijjártó Péter: hazaengedték a sorozás okán elvitt magyar hallgatókat Ukrajnában

Hazaengedték a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetemről sorozás okán elvitt magyar diákokat Ukrajnában, az újabb eset viszont ismét ráirányítja a figyelmet a béke fontosságára - írta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebookon.
2025. 11. 06. 04:30
Megosztás:

Hiába nő az átlagfizetés, a megtakarítás a leggazdagabbak kiváltsága lett

A Blochamps Capital korábbi prognózisa köszön vissza az MNB és a KSH friss adataiban: Magyarországon a vagyonkoncentráció kiugró mértékű. Karagich István, a privátbanki elemzőcég vezetője szerint a pénzügyi gyarapodás csak látszólag széles körű, a jegybanki adatok szerint a pénzügyi vagyon 72 százalékát itthon az emberek 10 százaléka birtokolja, miközben a lakosság fele összesen csupán 5 százalékos részesedéssel bír.
2025. 11. 06. 04:00
Megosztás:

Országos adománygyűjtést indít a Magyar Vöröskereszt és a PENNY Magyarország

Az ünnepekre készülve országos adománygyűjtési akciót tart pénteken és szombaton a Magyar Vöröskereszt a PENNY Magyarországgal együttműködve - tájékoztatta a segélyszervezet kedden az MTI-t, hozzátéve: ez már a hatodik alkalom, hogy közös erőfeszítésük révén akár 50 tonna élelmiszer és tisztítószer juthat el a nélkülözőkhöz.
2025. 11. 06. 03:30
Megosztás:

Új tüdőkórházat adtak át Sepsiszentgyörgyön

Új tüdőkórházat adtak át szerdán Sepsiszentgyörgyön, a modern eszközökkel felszerelt egészségügyi intézmény az engedélyeztetési folyamat után, várhatóan jövő év elején nyitja meg kapuit - közölte Tamás Sándor Kovászna megyei tanácselnök Facebook-oldalán.
2025. 11. 06. 03:00
Megosztás:

Itt az időpont, amikor Magyarország utoléri Ausztriát!

Nézzük meg „hideg fejjel”, adatokkal és közgazdasági logikával, mikor és milyen feltételek mellett érhetne fel Magyarország Ausztria gazdasági fejlettségéhez. Az elemzésben végig a legfrissebb, nyilvános nemzetközi forrásokra (IMF, Világbank, Eurostat, OECD, Statisztik Austria) támaszkodunk, és külön jelezzük az év-számokat, hogy egyértelmű legyen az időbeliség.
2025. 11. 06. 02:00
Megosztás:

Megszűnik a Messenger - a Facebook döntése végleges

Sokk a felhasználóknak: a Meta bejelentette, hogy megszünteti a Messenger asztali verzióját Windows és macOS rendszereken – számolt be róla a HVG. Ez azt jelenti, hogy hamarosan csak a webes felületen lehet majd üzenni.
2025. 11. 06. 01:00
Megosztás:

[ÉLŐ] Kriptovaluta hírek ma – 2025. november 5. – Miért zuhan újra a kripto? És miért immunis a $TAP?

A piacok jelenleg „előbb adnak el, később kérdeznek” módban működnek, ahogy a likviditás menekül a kijáratok felé. Ha egy altcoin nem termel bevételt vagy nem old meg valós problémát, a befektetőket egyszerűen nem érdekli.
2025. 11. 05. 23:00
Megosztás:

Új tüdőkórházat adtak át Sepsiszentgyörgyön

Új tüdőkórházat adtak át szerdán Sepsiszentgyörgyön, a modern eszközökkel felszerelt egészségügyi intézmény az engedélyeztetési folyamat után, várhatóan jövő év elején nyitja meg kapuit - közölte Tamás Sándor Kovászna megyei tanácselnök Facebook-oldalán.
2025. 11. 05. 21:30
Megosztás:

Bank360: Mindenki az Otthon Startra figyel, miközben a személyi kölcsönöknél dőlnek a rekordok

Július után ismét 100 milliárd forint feletti összegű személyi kölcsönre szerződtek a háztartások 2025. szeptemberben. Idén ez már a második ilyen hónap volt, egyelőre töretlen a népszerűsége a kelendő fogyasztási kölcsönnek. A babaváró hitelből idén még nem fogyott annyi, mint szeptemberben. A Bank360 a Magyar Nemzeti Bank adatait szemlézte.
2025. 11. 05. 21:30
Megosztás:

Állami mankón a lakáshitelezés: az új hitelek 38%-a támogatott

Megérkeztek a szeptemberi hitelstatisztikai adatok, amelyekből egyértelműen látszik, hogy a támogatott hitelek aránya a teljes hitelkihelyezésben jelentősen megugrott. Ennek fő mozgatórugója az Otthon Start program, gyakorlatilag az egész ország erről beszél a bejelentése óta.
2025. 11. 05. 21:00
Megosztás:

A Mol csoport Európa összefogását sürgeti egy új európai ipari stratégia érdekében

Kézzelfogható intézkedéseket sürget a Mol csoport Európa ipari versenyképességének helyreállítása érdekében, a társaság szerdai közleményében arra figyelmeztet, hogy a magas energiaköltségek, a szabályozás összetettsége és terhe, valamint az egyre inkább széttagolt piacok veszélyeztetik a kontinens hosszú távú jólétét.
2025. 11. 05. 20:30
Megosztás:

Már több mint 20 milliárd forintot kaptak kézhez az energetikai otthonfelújítási program nyertesei

Már több mint 20 milliárd forintot kaptak kézhez az energetikai otthonfelújítási program nyertesei. A családi házak energetikai korszerűsítését segítő pályázaton eddig 4700 jelentkezőnek utaltak támogatást - összegezte a hivatalos Facebook oldalára szerdán feltöltött bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 11. 05. 19:30
Megosztás:

Rengeteg használt autó ömlött be az országba októberben

Októberben a DataHouse adatai szerint 12 588 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami 10 százalékkal több az előző havi mennyiségnél, és több mint 17 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak 10 725-ös értékét. Hasonló mértékű behozatalra utoljára 2021 márciusában volt példa, azóta a regisztrált import használt autók száma meg sem közelítette a 12 ezres szintet.
2025. 11. 05. 19:00
Megosztás:

Jön a Black Friday és a karácsony, indulhat a roham a hitelekért is

November elejével elindult az üzletekben a Black Friday-hoz kötődő, illetve a karácsonyi ünnepkör előtti akciók szezonja, ami a személyi kölcsönök és az áruvásárlási hitelek iránti keresletnek is jót tesz majd – hívja fel a figyelmet Fülöp Norbert Attila, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. A személyi kölcsönöknél az év végi időszaktól függetlenül is az egekben jár a kereslet, ám az áruhiteleknél úgy tűnik, az idei év csendesebb lesz a tavalyihoz képest.
2025. 11. 05. 18:30
Megosztás:

Indul a Demján Sándor 1+1 Program második üteme – 20 milliárd forint támogatás a vidéki vállalkozások fejlesztésére

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások támogatása érdekében! Ezért 2025. október 6-ától bevezettük a fix 3%-os kkv hitelt és megdupláztuk a Demján Sándor Tőkeprogram keretében egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét. A Kormány azonban itt nem áll meg: a hazai kkv-k további megerősítése érdekében elindítja a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program második ütemét, 20 milliárd forint keretösszeggel. A program új szakaszában egy vállalkozás legalább 25 millió forint, legfeljebb 200 millió forint vissza nem térítendő támogatást igényelhet, 50 százalékos támogatási intenzitással. A program célja, hogy a vidéki vállalkozások eszközberuházásainak támogatásával növelje a magyar kkv-k termelékenységét, versenyképességét és technológiai felkészültségét. Az előregisztráció november 6-án indul, a támogatási kérelmek benyújtására december 1-jén lesz lehetőség.
2025. 11. 05. 18:00
Megosztás:

Jubileumi csengetéssel ünnepelte 30 éves tőzsdei jelenlétét az OTP Bank Nyrt.

Harminc évvel ezelőtt vezette be részvényeit a Budapesti Értéktőzsde parkettjére az OTP Bank Nyrt., amelynek jubileumát ma ünnepélyes, kereskedésindító csengetéssel köszöntötték a tőzsdén. A hazai tőkepiac egyik jelentős szereplője három évtized alatt a BUX index legnagyobb súlyú papírjává vált, több BÉT Legek díjat is elnyert, és jelenleg is aktív szerepet vállal a tőkepiac fejlesztésében. A Budapesti Értéktőzsdével közösen indított stratégiai programjaik is jól mutatják a bank elkötelezettségét a hazai és regionális befektetői közösség erősítése iránt.
2025. 11. 05. 17:30
Megosztás:

Hatalmas új okosraktárat nyitott a Kifli.hu

Több tízmillió euró értékű beruházással hozta létre új logisztikai központját a Kifli.hu Biatorbágyon. Az online szupermarket, 16 500 négyzetméteres telephelye a cseh anyacég, a Rohlik Group történetének legnagyobb beruházása. A központban a legkorszerűbb automatizálási technológia működik, jelentősen növelve a kapacitást, még gyorsabb kiszállítást és még szélesebb választékot biztosítva a vásárlóknak.
2025. 11. 05. 17:00
Megosztás:

Megugrott a BMW negyedéves profitja

A BMW AG német autógyártó nyeresége 256 százalékkal nőtt az idei harmadik negyedévben éves összevetésben - került föl a cég honlapjára szerdán.
2025. 11. 05. 16:30
Megosztás: