A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

16 százalékkal növelte az árbevételét a JYSK

A JYSK Magyarország az előző pénzügyi évében 16 százalékkal növelte az árbevételét, elérve a 89 milliárd forintot - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 27. 18:30
Megosztás:

Tavaszra légibázist tervez Tel-Avivba a Wizz Air

A Wizz Air légitársaság 2026 tavaszára létrehozza légibázisát a tel-avivi Ben Gurion repülőtéren – jelentette be izraeli látogatásán csütörtökön Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
2025. 11. 27. 18:00
Megosztás:

16,6 millió csomag hamis, vagy káros játékot vontak ki az EU piacairól

Az elmúlt két évben 16,6 millió csomag hamis, vagy káros játékot vontak ki az Európai Unió piacairól 36,8 millió euró értékben - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol csütörtökön.
2025. 11. 27. 17:30
Megosztás:

Elkezdődött a talajok őszi-téli feltöltődése

Az elmúlt egy hétben kiadós csapadék öntözte az ország jelentős részét, ezzel elkezdődött a talajok őszi-téli feltöltődése. Bár jelentős területi különbségek voltak a csapadék mennyiségében, de még a kevesebb esőben részesülő alföldi tájakon is jutott némi nedvesség a fél méternél mélyebb talajrétegbe is - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 11. 27. 17:00
Megosztás:

Budapesttel csak a Balaton tud versenyezni – Itt vannak Magyarország legolcsóbb és legdrágább utcái

A napokban frissítette Ingatlanadattárát a KSH a 2024-es adatokkal, ebben a kiadványban a magyar lakáspiaci tranzakciókat lehet böngészni, a forgalom függvényében akár utcákra is lebontva. Vagyis az összes olyan magyar település adata megtalálható, ahol értékelhető számú tranzakció történt, ez az adatbázis pedig egy sor érdekességet is tartogat.
2025. 11. 27. 16:30
Megosztás:

Erdőgazdálkodási mintaprojekt kezdődött a Pilisi Parkerdőben

Erdőgazdálkodási mintaprojekt kezdődött a Pilisi Parkerdőben a HUSK Biosphere Reserves határon átnyúló program keretében, az Interreg Magyarország–Szlovákia Együttműködési Program támogatásával – közölte a Pilisi Parkerdő az MTI-vel csütörtökön.
2025. 11. 27. 16:00
Megosztás:

Orbán Viktor: felgyorsítjuk a szerb-magyar olajvezeték építését

Fölgyorsítjuk a szerb-magyar olajvezeték magyar szakaszának építését - közölte a miniszterelnök az Aleksandar Vucic szerb köztársasági elnökkel folytatott megbeszélés után tartott sajtótájékoztatón csütörtökön Szabadkán.
2025. 11. 27. 15:30
Megosztás:

Már csak egy helyen vehetsz országos autópálya matricát decembertől

December 1-től leállítja viszonteladóinál az éves országos e-matrica értékesítését a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt., azonban saját értékesítési csatornáin év végéig még elérhető lesz ez a termék is, mert megvásárlásával bizonyos feltételek mellett kiváltható a pótdíj. Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, ezzel jelentős összegeket takaríthatnak meg a pótdíjat kapott úthasználók.
2025. 11. 27. 15:00
Megosztás:

Új globális szabvány az ingatlanszakmában

Új korszak kezdődik az ingatlanszakmai digitalizációban és a Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS) közzétette legújabb globális szabványát. Az előírás támogatja a mesterséges intelligencia (AI) lehetőségeinek kiaknázását, ugyanakkor az emberi szakértelmet és az átláthatóságot helyezi a középpontba. Az AI használatáról az ingatlanszektorban, illetve az új, jövőre bevezetendő keretrendszerről Kákosy Zsolt MBA FRICS, az RICS európai elnökségének Közép- és Kelet-Európát képviselő tagja, az ICON Real Estate Management property management senior igazgatója beszélt.
2025. 11. 27. 14:30
Megosztás:

Teltházra készülnek a reptéri szállodák az ünnepek alatt

A repülőtér környéki hotelek jó megközelíthetőségük és nyugodt környezetük miatt váltak népszerű találkozási ponttá karácsonykor és szilveszterkor. Tavaly decemberben Budapesten 73,1 százalékos szobafoglaltságot mértek, ami közel teltházas működést jelentett az ünnepek alatt. Idén is hasonló év végi keresletre számítanak, főként a családi látogatások, nemzetközi utazások és céges évzárók miatt.
2025. 11. 27. 14:00
Megosztás:

A Kraken kriptotőzsde a Konectát választotta partnerének az újonnan elindított BPO Partnerprogramjához

A Konecta, a Customer Experience (CX) transzformáció és digitális működés globális vezetője bekerült a Kraken Business Process Outsourcing Partner Program első partnerszervezetei közé. A program célja, hogy megbízható szolgáltatókat azonosítson, akik képesek kiemelkedő ügyfélélményt (CX) nyújtani nagy léptékben.
2025. 11. 27. 13:30
Megosztás:

Így küldik a 13. és a 14. havi nyugdíjat!

Az Idősügyi Tanács kérésének megfelelően egyidejűleg fogják folyósítani a 13. havi nyugdíjat és a 14. havi nyugdíj első negyedét - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.
2025. 11. 27. 13:00
Megosztás:

Ősszel is dübörög a hazai turizmus – októberben 11%-kal nőtt a vendégforgalom

Magyarország népszerűsége a hazai és a nemzetközi utazók körében is töretlenül növekszik. Az év tizedik hónapjában közel 1,7 millió vendég pihent hazánkban, azaz 11%-kal több mint tavaly októberben. A vendégek összesen 3,8 millió vendégéjszakát töltöttek a szálláshelyeken, ami 10%-os növekedést jelent 2024-hez képest.
2025. 11. 27. 12:30
Megosztás:

Emelkedéssel zártak a Wall Street vezető indexei

Szerdán emelkedtek az amerikai részvénypiacok. A főbb indexek sorozatban negyedik napja zártak pluszban a hálaadás előtti kereskedésben. A pozitív hangulatban a technológiai szektor járt az élen: az Oracle 4%-ot ugrott a Deutsche Bank optimista ajánlása után, az Nvidia 1,4%-kal erősödött, a Microsoft pedig 1,8%-kal került feljebb.
2025. 11. 27. 12:00
Megosztás:

Stagnáltak a fejlett piaci hozamok

Tegnap a vártnál erősebb iparcikk-megrendelési adat után emelkedésnek indultak a hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain, de végül visszatértek a korábbi szintekre a hozamok, a tízéves amerikai kötvényé 4%-ig, a németé 2,67%-ra.
2025. 11. 27. 11:30
Megosztás:

Merre tart a gazdaság? Negyedéves makro-elemzés

Az USA Fed-je szeptemberben is és októberben is 25 bázispontos kamatcsökkentést hajtott végre. Az irányadó kamatszint ezzel a 3,75-4 százalékos sávba került. Az októberi kamatdöntés nagy meglepetése Powell Fed elnök jelzése volt, ami szerint egyáltalán nem kőbe vésett a decemberi újabb kamatvágás - olvashatjuk az ERSTE friss makro-elemzésében.
2025. 11. 27. 11:00
Megosztás:

Zcash ETF: A privát szféra vége vagy csak a következő lépés a tömeges elfogadás felé?

A kriptovilág újra megosztott – ezúttal a Zcash (ZEC) körül. A Grayscale nemrég bejelentette, hogy szeretné Zcash Trustját átalakítani tőzsdén kereskedett alappá, azaz ETF-fé. A lépés látszólag csak egy új befektetési eszköz létrehozása, ám a privacy coin közösség szemében ez sokkal többről szól: egy decentralizált, adatvédelmi fókuszú projekt szimbolikus bekebelezéséről a Wall Street által.
2025. 11. 27. 10:30
Megosztás:

Pozitív hangulatban zártak tegnap az európai indexek

Emelkedtek szerdán az európai részvénypiacok, miután erősödtek a várakozások, hogy az amerikai Fed decemberben kamatot csökkent.
2025. 11. 27. 10:00
Megosztás:

Hackertámadás rázta meg Dél-Korea legnagyobb kriptotőzsdéjét

36 millió dolláros veszteség a Solana hálózatán: Dél-Korea vezető kriptotőzsdéje, az Upbit újabb emlékeztetőt adott arra, milyen törékeny is lehet a digitális eszközök világa.
2025. 11. 27. 09:30
Megosztás:

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
2025. 11. 27. 08:30
Megosztás: