A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elmúlt két évben Magyarországra irányult a legtöbb kínai külföldi beruházás

Az elmúlt két évben Magyarországra irányult a legtöbb kínai külföldi beruházás, amiből hazánk sokat profitált, a kormány ezért továbbra is a minél akadálytalanabb világgazdasági együttműködésért fog küzdeni - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Brüsszelben.
2025. 11. 25. 00:30
Megosztás:

Matcha frissítésre kapcsolt a Celestia – új korszak jöhet a láncok közötti adatforgalomban

A Celestia hálózat eddigi legnagyobb frissítését hajtotta végre, amely nemcsak a blokklánc kapacitását növeli, hanem új szintre emeli az interoperabilitást is. A Matcha névre keresztelt fejlesztés fontos mérföldkő a projekt életében, mely akár új lendületet is adhat a mélyrepülésben lévő TIA tokennek.
2025. 11. 25. 00:01
Megosztás:

Bitcoin, Ethereum, Tesla, Nvidia, Netflix vagy nyersanyagok? Melyik lesz a befutó decemberben? Piaci kitekintés!

2025 legújabb innovációja, hogy már magyar engedéllyel rendelkező távszerencsejáték szolgáltatónál (Tippmixpro) is lehet gazdasági piacokra fogadásokat kötni. A Tippmixpro decemberi „gazdasági speckója” elsőre inkább tőzsdei, mint fogadási terméknek tűnik.
2025. 11. 24. 23:30
Megosztás:

Vírus módjára terjedő Reddit-poszt emeli a Digitap ($TAP) projektet a BlockDAG és a BlockchainFX fölé

Egy nemrégiben virálissá vált Reddit-bejegyzés intenzív vitát indított el a kriptoközösségben: a poszt szerint a Digitap ($TAP) megelőzi a nagynevű előértékesítési projekteket, mint a BlockDAG ($BDAG) és a BlockchainFX ($BFX).
2025. 11. 24. 23:00
Megosztás:

Az eSIM-kompatibilis okostelefonok kiválasztása 2025-ben – hogyan aktiválhatod a Yesim.app-al

Új telefont vennél 2025-ben? Nézd meg, melyik készülék támogatja az eSIM technológiát, és hogyan használd ki a digitális SIM-kártya összes előnyét utazáshoz.
2025. 11. 24. 22:30
Megosztás:

Az OTP új csúcsra emelkedett és húzta a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 450,18 pontos, 0,42 százalékos emelkedéssel, 107 705,75 ponton zárt hétfőn.
2025. 11. 24. 22:00
Megosztás:

Miért lett kiemelten fontos a megfelelő raktár megtalálása?

A vállalkozások működése az elmúlt években látványos változáson ment keresztül. A digitalizáció, az e-kereskedelem növekedése, a gyorsabb kiszállítási elvárások és a rugalmas készletkezelés mind olyan tényezők, amelyek miatt ma már stratégiai kérdés, hol és milyen raktárra épül egy cég logisztikai háttere.
2025. 11. 24. 21:30
Megosztás:

Digitap ($TAP) – A legjobb kriptós előértékesítés a Visa integráció előtt

A kriptovaluta piac ritkán jut konszenzusra bármiben, kivéve, ha egy előértékesítés képes a szektort arra késztetni, hogy komolyan megvizsgálja annak valódi hasznosságát. Pontosan ezt kínálja a Digitap ($TAP), ahogy közeledik Visa integrációjához.
2025. 11. 24. 21:00
Megosztás:

Erősödött a forint hétfő estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 11. 24. 20:30
Megosztás:

Hogyan támogathatja a keresőoptimalizálás a vállalkozásod növekedését?

Keresőoptimalizálás segítségével a vállalkozásod láthatóbbá válik, több érdeklődőt vonz, és hosszú távon stabil bevételt generál. Bár az algoritmusok folyamatosan változnak, az alapelv ugyanaz maradt: aki elől szerepel a keresőkben, az előnyt szerez. A BP Digital szakértői szerint a tudatos SEO-stratégia jelenti a biztos növekedés alapját.
2025. 11. 24. 20:00
Megosztás:

5 tipp, hogyan maradjunk fittebbek hosszú távon

Amikor változtatni szeretnénk saját magunkon – legyen szó fogyókúráról, izomépítésről vagy egyszerűen az energiaszintünk növeléséről –, gyakran belekezdünk egy új edzéstervbe vagy diétába, majd néhány hét múlva azt vesszük észre, hogy elfogyott a lendület. Ha azonban sokáig szeretnénk megőrizni fittségünket, nem az a legfontosabb, hogy intenzíven vágjunk bele az új életmódba, sokkal inkább az, hogy fenntartható szokásokat alakítsunk ki.
2025. 11. 24. 19:30
Megosztás:

Kihirdették az Év Női Logisztikusa díjak idei nyerteseit

Átadták az Év Női Logisztikusa és az Év Fiatal Női Logisztikusa díjakat, amelyeket a Waberer’s és a Navigátorvilág szakmai médium azzal a céllal alapítottak 2023-ban, hogy láthatóbbá tegyék a logisztika meghatározó női szakembereit. Az Év Női Logisztikusa díjat Juhászné Seres Orsolya, az Év Fiatal Női Logisztikusa díjat pedig Varasdi-Mestyán Gitta Margit vehette át.
2025. 11. 24. 19:00
Megosztás:

Modernizálták az Uzsoki Utcai Kórház MRI-berendezését

Megtörtént az Uzsoki Utcai Kórház MRI-berendezésének fejlesztése az Országos Diagnosztikai Gyorsító Program keretében - jelentette be az egészségügyért felelős államtitkár hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.
2025. 11. 24. 18:30
Megosztás:

Fontos változás az adóperekben: a Kúria gyorsabban hozhat végleges döntést

2025. október 31-én fontos változásokat hirdettek ki a közigazgatási perrendtartásban, amelyek jelentősen átalakítják az adóügyekben pereskedők lehetőségeit. Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése. Ez és több más módosítás is számos érintettet óvhat meg hosszan elhúzódó perektől – hívják fel rá a figyelmet az EY adóeljárásokkal és adóperekkel foglalkozó csapatának szakértői.
2025. 11. 24. 18:00
Megosztás:

Fokozódik a verseny az üres pozíciókért – négyről öt hónapra nőtt az átlagos álláskeresési idő

Élénk munkavállalói aktivitás, csökkenő álláshirdetésszám és a korábbinál hosszabb álláskeresési idő jellemzi jelenleg a munkaerőpiacot – derül ki a Profession.hu legfrissebb adataiból.
2025. 11. 24. 17:30
Megosztás:

60-70 ezer kgfb-szerződést is lecserélhetnek az érintett autósok

November végére az érintett mintegy 400 ezer személyautóból várhatóan 60-70 ezer kgfb-szerződését is lecserélhetnek, mivel egyes biztosítók az idén is vonzó díjakkal igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket és így az autósok jelentős része találkozhat a jelenlegi biztosításánál kedvezőbb konstrukciókkal - hívta fel a figyelmet hétfői elemzésében a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2025. 11. 24. 17:00
Megosztás:

Fogadásból származó nyeremények utáni adó Magyarországon

Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek legalizálták az online fogadást. A kommunizmus 1991-es bukása után életbe lépett a szerencsejáték törvény.
2025. 11. 24. 16:58
Megosztás:

A DH Group adózott eredménye és árbevétele is nőtt a harmadik negyedévben

A DH Group 1,076 milliárd forint adózott eredményt és 11,9 milliárd forint nettó árbevételt ért el idén a harmadik negyedévben, az előbbi 68 százalékkal, utóbbi 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket - közölte a társaság (korábbi nevén Duna House Group) a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn közzétett negyedéves beszámolójában.
2025. 11. 24. 16:30
Megosztás:

EXIM: a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott növekedési pályára állhat vissza

Az EXIM Magyarország szerint a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott, belső és külső kereslet által egyaránt támogatott növekedési pályára állhat vissza - derül ki az exporthitel-ügynökség legfrissebb Export-Őr kiadványából.
2025. 11. 24. 16:00
Megosztás:

Black Friday: erre érdemes figyelnie a vásárlóknak

Az ünnepi időszak közeledtével, különösen a november végén esedékes Black Friday akciók idején jelentősen megnő az online és személyes vásárlások száma. A kereskedők ilyenkor látványos, sok esetben rendkívüli árengedményekkel hirdetik termékeiket, amelyek között a fogyasztók gyakran nehezen igazodnak el. A tudatos vásárlói magatartás ezért kiemelten fontos annak érdekében, hogy a kedvezményes időszak ne vezessen pénzügyi veszteséghez vagy későbbi reklamációkhoz - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 11. 24. 15:30
Megosztás: