A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

A tavalyi évben is megmérettetettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik immáron 14. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programon. A 2022-ben legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén először az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján.

A gazdasági visszaesés idején is növekedhetnek azok a cégek, akik kiváló kiszolgálást nyújtanak

„Minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz idő előtt áll. A próbavásárlások alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az üzleti siker nagyrészt azon múlik, milyen erőfeszítéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy megismerje ügyfeleit és szolgáltatásait a megújuló elvárásokhoz igazítsa. A vásárlók hűséggel díjazzák a kiváló kiszolgálást, amin jelenleg az üzletek fennmaradása is múlhat.” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Az elektronikus ügyintézés terén fejlődtek leginkább 2022-ben a hazai vállalatok

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében négy területet vettek górcső alá a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén először a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték a szakértők. Az elektronikus ügyintézésben 85%-os átlageredmény született, ami a tavalyinál 5%-kal jobb eredményt jelent. És bár a felmérésen ez a terület gyengébb eredményt ért el, mint a személyes vagy telefonos ügyfélkiszolgálás, az eredményekből mégis az derül, ki, hogy itt fejlődtek legnagyobbat a hazai cégek. „Az elektronikus kiszolgálás fejlesztése pár éve még luxus volt a magyar vállalatoknak, ám enélkül ma már szinte elképzelhetetlen a cégek versenyképessége. Napjaink fogyasztói elvárják, hogy az online ügyintézés is megadja nekik azt az alapélményt, hogy figyelnek rájuk és megoldják a problémájukat. Jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak ezt gyorsan és személyre szabottan kezelni, azonban aki képes fejlődni ezen a területen, az ki fog tűnni a versenytársai közül.” – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A telefonos ügyintézés idén is vitte a prímet

Remekül teljesítettek telefonos ügyintézés terén a felmérésben résztvevő cégek, akik az eredmények alapján átlagosan 97%-os ügyfélelégedettséget értek el. És bár ez a terület már a tavalyi évben is vitte a prímet, a 2021-es 93%-hoz képest idén 4%-kal jobb eredményt ért el. „Még a digitalizáció idején is rendkívül fontos a vállalatok kommunikációjának emberi oldala. A felmérés eredménye azt mutatja meg nekünk, hogy az ügyfeleknek még mindig nagyon fontos, hogy kérdés vagy panasz esetén egy hús-vér munkatárshoz fordulhassanak. A sikeresség szempontjából rengeteget számít, ha az üzletnek van egy kiváló telefonos ügyfélszolgálata, hisz a vásárlók mindig díjazzák a gyors és emberi interakciókat.” – árulta el Mózes István.

Elégedetlenebbek a személyes kiszolgálással a magyar vásárlók

A felmérésben egyetlen területen mutatkozott visszaesés a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest, ez pedig a személyes kiszolgálás. És bár a 88%-os eredmény csak 2%-kal rosszabb a 2021-es 90%-os átlaghoz képest, ez a terület már a tavalyi évben is visszaesést mutatott. „A személyes kiszolgálás minősége mindig is nagyon fontos volt a vásárlók számára. Az eredményekből az is látszik, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. Az üdvözlés és a mosolygás fontos, a kapcsolt értékesítés pedig még 2023-ban is „csodafegyvere” lehet az üzleteknek, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele.” – vélekedett Mózes István, majd folytatta: „Azonban nagyon fontos, hogy látványos árbevétel növekedés ma már csak a három terület együttes fejlesztésével érhető el a nagyobb cégek esetében. Mivel az ügyfelek jellemzően több csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a céggel, így személyesen, telefonon és elektronikus úton is elvárják a személyre szabott és kiváló kiszolgálást.” – mondta Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

Ők lettek az év „Kiválóságai”

A ClientFirst által végzett országos felmérés egyúttal alapját képezte a „Kiváló Kiszolgálás” program 2023-as díjának is. Az eredmények alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriájában a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, második helyen pedig a MOL Nyrt. és OMV Hungária Kft. végzett. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategória aranyérmese a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, második a Cofidis Magyarországi Fióktelepe lett. Az elektronikus kiszolgálásban a Cofidis Magyarországi Fióktelepe léphetett a dobogó legfelső fokára, akit a második helyen a Philip Morris IQOS Ügyfélszolgálat, harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. követett. Az idén indított Újgenerációs digitális csatornák kategóriát a Magyar Telekom Nyrt. nyerte meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is számos magyar vállalat vett részt „Kiváló Kiszolgálás” programunkon, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek véleménye a nehéz gazdasági helyzetben is fontos a hazai cégeknek. Reméljük, hogy jövőre még többen csatlakoznak programunkhoz, hisz a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy a tartós üzleti siker kulcsa az ügyfelek maximális elégedettsége” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Miért kerültek fókuszba az egyéni vállalkozók az új adócsomagban?

Öt év alatt közel 90 ezerrel nőtt az egyéni vállalkozók száma az OPTEN adatai szerint, és mára ők adják a hazai vállalkozói kör legnépesebb részét. A kormány friss adó- és adminisztrációcsökkentő csomagja ezen a területen hoz érdemi könnyítéseket, vagyis ott igyekszik egyszerűsíteni a működési kereteket, ahol a piaci átrendeződés az elmúlt években a leglátványosabb volt.
2025. 12. 02. 17:30
Megosztás:

A Campona karácsonyi küldetése: a gyerekek megtanulják az ünnep valódi ajándékát, a segítséget

A Campona idén egy megható karácsonyi programmal várja az iskolákat és az óvodákat: cipősdoboz-gyűjtő versenyt hirdet, amelynek köszönhetően a diákok és az ovisok nemcsak adományokat gyűjtenek, hanem valódi élményként tapasztalják meg, milyen jó érzés másoknak örömet szerezni.
2025. 12. 02. 17:00
Megosztás:

A pénznemen túl: hogyan alakítja át az Ethereum a blokklánc szerepét olyan platformokon, mint a Dragonia Online

Az Ethereum merész kísérletként indult – egy próbálkozásként, hogy a Bitcoin által lefektetett alapokat valami sokkal rugalmasabbá és emberközelibbé alakítsa.
2025. 12. 02. 16:30
Megosztás:

Nyugdíj hírek: korábban, ma utalják a megemelt összegű decemberi nyugdíjat

Az ünnepi készülődést segítve a nyugdíjasok – az előző évek gyakorlatához hasonlóan – idén decemberben is előrehozottan kapják meg a nyugdíjkiegészítéssel emelt nyugdíjukat. A jóváírás ma megjelent a bankszámlákon, és a Magyar Posta is ma kezdi meg a kézbesítést.
2025. 12. 02. 16:00
Megosztás:

Felvásárolták a GLP-t, mostantól Marq Logistics néven működik tovább

Az Ares Management Corporation (NYSE: ARES), a világ egyik vezető globális alternatív befektetéskezelője bejelentette, hogy logisztikai ingatlanplatformjait egyetlen márkanév, a Marq Logistics („Marq”) alatt egyesíti. Az újonnan létrehozott Marq képviseli az Ares vertikálisan integrált globális logisztikai ingatlanplatformját, amely több mint 55 millió négyzetméternyi létesítményt kezel Amerikában, Európában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben.
2025. 12. 02. 15:30
Megosztás:

A magyar export új lendületben: a közepes vállalatok egyre tudatosabban kezelik az árfolyamkockázatot, és új piacok felé nyitnak

A magyar export továbbra is erősödik, és egyre nagyobb szerepet játszanak benne a közepes vállalatok. Bár a kis- és középvállalkozások (KKV-k) már ma is a magyar export több mint felét adják, a rendelkezésre álló adatok szerint a növekedési potenciáljuk még messze nincs kihasználva.
2025. 12. 02. 15:00
Megosztás:

A piacok jövője a tokenizáció: A BlackRock vezetői szerint forradalom előtt áll a pénzügyi rendszer

A világ legnagyobb vagyonkezelőjének vezetői szerint a globális pénzügyi infrastruktúra hamarosan olyan átalakuláson megy keresztül, amilyenre az 1970-es évek óta nem volt példa.
2025. 12. 02. 14:30
Megosztás:

A beszűkült kínálat és az elszálló árak szabtak gátat az ingatlanpiaci lendületnek

Erősen indított az Otthon Start az ingatlanpiacon már a bejelentése előtt, és a vevői roham hetek alatt szippantotta fel a támogatott hitelre megvásárolható ingatlanokat. A kínálat ezáltal olyannyira leszűkült és az árak olyan mértékben emelkedtek, hogy egy-két hónap eltelte után már érezhetően visszafogta a keresletet is.
2025. 12. 02. 14:00
Megosztás:

Magyarország benyújtotta nemzeti beruházási tervét a SAFE keretében

Magyarország teljeskörűen elkészítette és benyújtotta nemzeti beruházási tervét az európai biztonsági cselekvési eszköz, vagyis a SAFE keretében. A tervben szereplő összesített forrásigény 17,4 milliárd euró, amely meghaladja az ország számára korábban előzetesen megállapított 16,2 milliárd eurós SAFE-keretösszeget.
2025. 12. 02. 13:30
Megosztás:

Ezért panaszkodnak a telekommunikációs cégeknél az ügyfelek

A gyenge minőségű szolgáltatás, a hosszú ügyfélkezelési idő és az információhiány miatt panaszkodnak leggyakrabban az ügyfelek a telekommunikációs cégeknél – derül ki a Foundever mesterséges intelligenciával (AI) támogatott legfrissebb elemzéséből. A fogyasztókat leginkább az frusztrálja, ha lassan oldják meg a felmerülő problémáikat, és ilyenkor könnyen tovább is állnak.
2025. 12. 02. 13:00
Megosztás:

Több kékgalléros munkakörben elérte az 1 millió forintot a bruttó kereset

Kifejezetten magas a váltási hajlandóság a kékgalléros munkavállalók körében – derült ki a Gi Group toborzócég felméréséből. A friss Salary & Market Guide kutatás szerint a dolgozók 52%-a nyitott a munkahelyváltásra, miközben 42% ugyan nem keres aktívan állást, de élne egy jó ajánlattal. A kékgalléros dolgozók mindössze 6%-a elégedett olyannyira a jelenlegi állásával, hogy nem nyitott az új lehetőségekre. Az elmúlt évek magas inflációja és a keresetek vásárlóerejének a csökkenése miatt a váltás mögött meghúzódó legfontosabb érv a jobb kereseti lehetőség. A dolgozóknak fontos továbbá a munkahely megközelíthetősége és a jó munkakörülmények biztosítása.
2025. 12. 02. 12:30
Megosztás:

A Ripple vezetője figyelmeztet: az XRP-nek tanulnia kell a Solanától, ha versenyben akar maradni

A kriptovilág gyors ütemű fejlődésében már nem elég a jó technológia – az ökoszisztéma fejlesztése, a piaci pozicionálás és a fejlesztői élmény ugyanolyan fontos. A Ripple egyik vezetője, Luke Judges szerint az XRP hálózatnak stratégiai szinten kell inspirálódnia a Solana működési modelljéből, különben lemaradhat a blokklánchálózatok közötti versenyben.
2025. 12. 02. 12:00
Megosztás:

A Bitget exkluzív Crypto Elites padel networking eseményt indít Budapesten

A világ vezető Univerzális Tőzsdéje (UEX), a Bitget bejelentette közelgő Bitget Crypto Elites Padel Networking Event rendezvényét, amelyet december 12-én 17:00 órakor tartanak a Top Padel Budapestben – az egyik legmodernebb és legexkluzívabb fedett padel létesítményben.
2025. 12. 02. 11:30
Megosztás:

Mire figyeljenek a befektetők kedden?

Vegyesen állnak az ázsiai indexek ma reggel: a Nikkei 0,2%-os pluszban van, az SSEC 0,6%-kal esik. Az európai határidős piacok is vegyesen, az amerikai piacok stagnálás közeli helyzetben állnak. A WTI 0,2%-os pluszban tartózkodik.
2025. 12. 02. 10:30
Megosztás:

Emelkedtek a nemzetközi hozamok a japán jegybankelnök szigorú hangvételű üzenete után

Jelentős hozamemelkedést okozott a fejlett piacokon a japán jegybankelnök, aki elmondta: a következő kamatmeghatározó ülésén megfontolják a kamatemelést.
2025. 12. 02. 10:00
Megosztás:

Estek a tengerentúli piacok a kedvezőtlen ISM beszerzésimenedzser-index után

Estek a tengerentúli piacok hétfőn a vártnál kedvezőtlenebb BMI index után, miközben a hosszú hozamok emelkedek. A Dow Jones 0,9%-kal esett, az S&P 0,5, a Nasdaq Composite 0,4%-kal csökkent.
2025. 12. 02. 09:30
Megosztás:

Eséssel indították a nyugat-európai piacok a decembert

Gyengüléssel kezdték a decembert a nyugat-európai részvénypiacok, mivel a védelmi és az ipari szektor jelentős nyomást gyakorolt a fő indexekre.
2025. 12. 02. 09:00
Megosztás:

Év végi hajrá a megtakarításoknál: nem érdemes lemaradni a 20%-os adóvisszatérítésről

Az év utolsó heteiben hagyományosan megugrik a nyugdíj- és egészségpénztári befizetések volumene az adóvisszatérítési lehetőségek miatt.A money.hu háttérelemzése szerint öt év folyamatos csökkenés után újra nő az önkéntes nyugdíjpénztárak taglétszáma, a befizetések 15%-kal emelkedtek, és 2025-ben 22,2 milliárd forint adójóváírást kaptak vissza a megtakarítók. Az év végi befizetések most különösen értékesek lehetnek: TBSZ-számlanyitás esetén egy teljes évet nyerhet a megtakarító, a pénztáraknál pedig december 31. a végső határidő a 20%-os adóvisszatérítéshez.
2025. 12. 02. 08:00
Megosztás:

Ezért nem megy a kisvállalkozásoknak az MI használata

Az európai és a magyar kisvállalkozások nagy része szeretné kihasználni a digitális és mesterséges intelligencia (MI) megoldások előnyeit, azonban ezt nagyban akadályozza, hogy hiányzik a gyakorlati útmutatás - állapítja meg a team.blue digitális szolgáltató legfrissebb Digitális Érettségi Jelentése.
2025. 12. 02. 07:00
Megosztás:

Megkezdődött a siklósi ipari park bővítése

Több mint nyolc hektárral bővítik a Villányi-hegységtől délre fekvő baranyai kisváros, Siklós ipari parkját egy minap kezdődött, csaknem 700 millió forintos támogatással megvalósuló fejlesztéssel - tájékoztatta a beruházó önkormányzat az MTI-t.
2025. 12. 02. 06:30
Megosztás: