A Henkel közzétette 2022-es eredményeit

A Henkel jelentős árbevétel-növekedést ért el 2022-ben, további növekedés várható a 2023-as pénzügyi évben.

A Henkel közzétette 2022-es eredményeit

„2022-ben jelentős árbevétel-növekedést és erős eredményt értünk el egy nagy kihívásokkal teli évben – és fontos stratégiai intézkedéseket hajtottunk végre. A nyersanyag- és logisztikai költségek drámai emelkedését részben sikerült ellensúlyoznunk a magasabb árakkal és folyamatos hatékonyságjavításokkal. Ez tükröződik árbevételünkben, amely új csúcsot ért el, mintegy 22,4 milliárd euróval, üzemi eredményünk 2,3 milliárd euró lett. Mindezek alapján részvényeseinknek az előző évi szinten stabil osztalékot ajánlunk. Az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb átalakítását is sikeresen elindítottuk vállalatunknál azáltal, hogy fogyasztói üzletágainkat a Consumer Brands üzletágba egyesítettük" – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Globális csapatunk kiváló elkötelezettségének, erős kultúránknak és világos, hosszú távú növekedési stratégiánknak köszönhetően összességében jól megbirkóztunk az elmúlt pénzügyi év kihívásaival. Úgy látom, hogy jól felkészültünk arra, hogy a Henkelt átvezessük ezen a nehéz időszakon, és elérjük ambiciózus céljainkat. Jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a jelenlegi pénzügyi évben további növekedést érjünk el – két üzletágunk az Adhesive Technologies és Consumer Brands támogatásával.”

A csoport árbevételének és eredményének alakulása a 2022-es pénzügyi évben

A Henkel-csoport árbevétele a 2022-es pénzügyi évben elérte a 22.397 millió eurót. Ez 11,6 százalékos nominális növekedésnek és jelentős, 8,8 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg, amelyet az összes üzletágban bekövetkezett áremelkedésnek köszönhetünk. Az akvizíciók és az elidegenítések hatása az értékesítésre enyhén negatív, -1,1 százalékos volt. Az árfolyamhatások 3,9 százalékos pozitív hatást gyakoroltak az árbevétel alakulására.

Az Adhesive Technologies üzletág kétszámjegyű, 13,2 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez minden üzleti terület hozzájárult. A Beauty Care üzletág szerves árbevételének alakulása enyhén negatív, -0,5 százalék volt. Míg a Hair Professional (fodrász) üzleti területen zajló fellendülés pozitívan hatott, a Beauty Care fogyasztói területét különösen a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása érintette. A Laundry & Home Care üzletág nagyon erős, 6,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, különösen a Laundry Care üzleti terület jelentős növekedésének köszönhetően.

A feltörekvő piacok kétszámjegyű, 13,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el. Az érett piacok 5,2 százalékos erős szerves árbevétel teljesítményt értek el.

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) elérte a 2.319 millió eurót, a 2021-es pénzügyi évben elért 2.686 millió euróval szemben (-13,7 százalék). A jelentősen megemelkedett nyersanyag- és logisztikai árak hatása súlyosan érintette a csoport nyereségességét, és ezt nem tudták teljes mértékben ellensúlyozni a kedvező áralakulás, valamint a termelés és az ellátási lánc költségcsökkentésére és hatékonyságának növelésére irányuló folyamatos intézkedések.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) a tárgyévben 10,4 százalékkal elmaradt az előző évi szinttől (2021: 13,4 százalék).
 
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama -14,5 százalékkal 3,90 euróra csökkent (előző év: 4,56 euró). Ez változatlan árfolyamon számolva -17,8 százalékos teljesítménynek felel meg.

A nettó forgótőke az árbevétel százalékában 4,5 százalékra nőtt, ami 2,3 százalékpontos emelkedés az előző évhez képest. A nettó forgótőke növekedése elsősorban a direkt anyagok lényegesen magasabb árainak tudható be.

A szabad cash flow 653 millió eurót tett ki, amely jelentős csökkenést jelent az előző évhez képest (2021: 1.478 millió euró). Ennek oka a magasabb nettó forgótőke, valamint az alacsonyabb üzemi eredmény következtében alacsonyabb működési tevékenységből származó pénzforgalom volt.

A nettó pénzügyi helyzet -1.267 millió euró volt (2021. december 31-én: -292 millió euró). Ez tükrözi a 2022 februárjában elindított részvény-visszavásárlási programmal kapcsolatos kiadásokat és a második negyedévi osztalékfizetés költségeit is.

Az igazgatóság, a felügyelőbizottság és a részvényesi bizottság a 2023. április 24-ei éves rendes közgyűlésnek az előző évhez képest stabil, elsőbbségi részvényenként 1,85 euró, törzsrészvényenként 1,83 euró osztalék kifizetését javasolja. Ez 46,6 százalékos kifizetési aránynak felel meg, ami meghaladja a 30-40 százalékos célsávot, és tükrözi a szokatlan eredményterhelést, amelyet különösen a jelentősen magasabb nyersanyagárak és a logisztikai költségek okoztak. Ez a kifizetés a Henkel-csoport erős pénzügyi bázisának és alacsony nettó adósságának köszönhetően lehetséges. Így a Henkel fenn tudja tartani az osztalékfizetés folyamatosságát részvényesei számára.

Az üzletágak teljesítménye a 2022-es pénzügyi évben

A 2022-es pénzügyi évben az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan 16,6 százalékkal, 11.242 millió euróra nőtt. Az árbevétel szervesen 13,2 százalékkal nőtt. Ezt az árbevétel-növekedést a kétszámjegyű áremelkedés okozta. A korrigált üzemi eredmény az előző évhez képest kissé alacsonyabb, 1.530 millió euró volt (2021: 1.561 millió euró). A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 13,6 százalékot ért el, szemben az előző évi 16,2 százalékkal. Ez főként a csökkenő bruttó árrésnek tudható be, amelyet hátrányosan befolyásolt a direkt anyagok jelentős áremelkedése.

A Beauty Care üzletágban az árbevétel nominálisan -2,6 százalékkal, 3.775 millió euróra csökkent a 2022-es pénzügyi évben. Az árbevétel szervesen enyhén, -0,5 százalékkal csökkent. Ez különböző fejleményeknek volt köszönhető. Míg a Hair Professional üzleti terület nagyon erős árbevétel-növekedést ért el, addig a fogyasztói üzleti terület szervesen elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása miatt. A korrigált üzemi eredmény 269 millió eurót ért el (előző év: 351 millió euró). A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 7,8 százalékra csökkent (előző év: 9,5 százalék).  Ez a bruttó árrés csökkenő alakulása mellett többek között a marketing és reklám kiadások enyhe növekedéséből adódott.

A Laundry & Home Care üzletág árbevétele nominálisan 8,3 százalékkal nőtt a 2022-es pénzügyi évben, és elérte a 7.152 millió eurót. Az árbevétel szervesen 6,3 százalékkal nőtt. Az értékesítés növekedése árvezérelt volt, miközben a volumenek csökkentek. A korrigált üzemi eredmény 614 millió euróval elmaradt az előző évi (904 millió euró) szinttől. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 8,6 százalékra csökkent, elsősorban a bruttó árrés csökkenése miatt, ami a jelentősen magasabb nyersanyag- és logisztikai áraknak, valamint a marketing- és reklámköltségek növekedésének köszönhető.

Kilátások 2023-ra

A globális gazdasági növekedés várhatóan 2023-ban tovább gyengül. A jelenlegi becslések szerint a világgazdasági környezet a 2023-as pénzügyi évben várhatóan továbbra is inflációs jellegű marad a várható munkaerőköltség-emelkedés, valamint a továbbra is magas energia- és nyersanyagköltségek miatt. Ebben az összefüggésben a direkt anyagok átlagárai várhatóan alacsony vagy közepes egyszámjegyű százalékkal emelkednek a 2022-es éves átlaghoz képest. Emellett a kamatlábak valószínűleg jelentősen magasabbak maradnak, mint a korábbi években. Ezért feltételezhető, hogy az ipari kereslet visszafogottabb lesz, mint az előző évben, és hogy a Henkel fogyasztási cikkek üzletágának kulcsfontosságú területein a fogyasztói kereslet növekedési lendülete lelassul. Emellett az oroszországi üzleti tevékenységeket várhatóan 2023 első negyedévének végéig értékesítik.

Ezeket a tényezőket figyelembe véve a Henkel arra számít, hogy a 2023-as pénzügyi évben 1,0 és 3,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést ér el, és mindkét üzletág ezen tartományon belül várható. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) várhatóan 10,0 és 12,0 százalék közötti skálában lesz. Az Adhesive Technologies esetében 13,0 és 15,0 százalék közötti, a Consumer Brands esetében pedig 7,5 és 9,5 százalék közötti korrigált árbevétel-arányos megtérülés várható. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) tekintetében a Henkel -10,0 és +10,0 százalék közötti alakulást vár változatlan árfolyam mellett.

A Céltudatos Növekedési Program sikeres végrehajtása

A nehéz makrogazdasági és geopolitikai környezet ellenére a Henkel 2022-ben is következetesen folytatta stratégiájának végrehajtását. A vállalat továbbfejlesztette üzleti- és márkaportfólióját, megerősítette versenyelőnyét az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció területén, optimalizálta működési modelljeit és népszerűsítette vállalati kultúráját. A 2022-es év egyik legfontosabb stratégiai fókusza a Laundry & Home Care, valamint a Beauty Care üzletágak összevonása és integrálása a Consumer Brands üzletágba.

Sikeresen megalakult az új Consumer Brands üzletág

2022. január végén a Henkel bejelentette a vállalat elmúlt évtizedeinek egyik legnagyobb átalakítását: két fogyasztói üzletágának egyesítését egyetlen integrált üzletágba, Consumer Brands néven. A 2023 elejétől sikeresen létrehozott új üzletág egy fedél alatt egyesíti az összes fogyasztói márkát minden kategóriában, beleértve az olyan ikonikus márkákat, mint a Persil vagy a Schwarzkopf és a Hair Professional (fodrászati) üzleti terület. Ezzel a Henkel egy több kategóriára kiterjedő platformot hoz létre a jövőbeni növekedéshez, amely 2022-re mintegy 11 milliárd eurós árbevételt jelent.

Az egyesüléssel a Henkel növelni kívánja a jövedelmezőséget a fogyasztási cikkek üzletágban és ezáltal az egész csoportban, valamint további növekedési lendületet kíván generálni. Ennek érdekében a globális Laundry & Home Care, valamint Hair kategóriák körüli portfólió a vonzó növekedési és árrés-potenciállal rendelkező stratégiai üzletekre és márkákra összpontosít. Az integráció során várhatóan jelentős szinergiák keletkeznek, amelyek egy részét olyan stratégiai prioritásokba történő célzott beruházásokra fordítják, mint az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció, valamint az üzletág árrés- és növekedési profiljának erősítésére.

A Henkel középtávon (az újrabefektetések előtt) mintegy 500 millió euró megtakarítást kíván realizálni. A szinergia lehetőségek a kiigazított értékesítési és adminisztratív struktúrákból, a célzottabb reklámokból és marketingből, valamint az optimalizált ellátási láncból ered. A megvalósítás két szakaszban történik majd: Az első fázisban a 2023 végéig végrehajtandó intézkedések éves szinten mintegy nettó 250 millió euró megtakarítást eredményeznek - a teljes eredményre gyakorolt hatás 2024-től kezdődően érvényesül. Az első, mintegy 60 millió eurós nettó megtakarítás már 2022-ben megvalósult.

Nagy előrelépés történt a fogyasztói portfólió átalakításában is: a Henkel bejelentette, hogy akár 1 milliárd eurós forgalmat is felülvizsgálnak. 2022-ben összesen mintegy 400 millió euró értékű portfólióintézkedést hajtottak végre már sikeresen – ebből mintegy 200 millió euró portfólióoptimalizálási intézkedésekhez kapcsolódik, további mintegy 200 millió euró pedig értékesítésekhez köthető. Az eredmény egy alapvető portfólió-átalakítás, amelynek keretében globálisan kivonulnak a szájápolási és bőrápolási kategóriákból, valamint bizonyos testápolási piacokról. A Henkel a jövőben továbbra is felülvizsgálja portfólióját, és tovább csökkenti a komplexitást.

A végrehajtás második szakasza az ellátási lánc optimalizálására fog összpontosítani. Ennek érdekében a Henkel javítani kívánja saját gyártási struktúrájának hatékonyságát, valamint optimalizálni kívánja a szerződéses gyártók hálózatát és beszerzési költségeit. Az "egy arc az ügyfélhez" elvnek megfelelően a vállalat a kereskedelmi integrációt is optimalizált logisztikai folyamatokkal kívánja előmozdítani. Az integráció második fázisa jelenleg zajlik, és az intézkedések várhatóan 2025 végére nagyrészt megvalósulnak. Ezektől az intézkedésektől a Henkel évente mintegy 150 millió eurós további nettó megtakarítást vár, amely 2026-tól teljes mértékben megvalósul. A második ütem ugyanakkor mintegy 250 millió eurós egyszeri költséggel és beruházásokkal jár. A 2023-ra vonatkozó megfelelő részek szerepelnek az idei pénzügyi év kilátásaiban.

Következetes előrehaladás a Céltudatos Növekedési Program valamennyi stratégiai pillérén

Aktív portfóliómenedzsmentjének részeként a Henkel a tevékenységek megszüntetése vagy értékesítése mellett felvásárlások révén is továbbfejlesztette portfólióját. A vállalat megvásárolta a Shiseido fodrászszalon üzletágát az ázsiai-csendes-óceáni térségben, és ezzel megerősítette pozícióját a prémium kategóriás hajápoló, hajszínező és hajformázó termékek vonzó piacán. Az Adhesive Technologies üzletágban a Henkel két technológiai akvizícióval bővítette az innovatív felületi technológiák és hőkezelési megoldások terén szerzett szakértelmét.

A Henkel 2022-ben is számos innovációt dobott piacra, amelyek fontos trendeket érintettek, és értéket teremtettek az ügyfelek és a fogyasztók számára. Az Adhesive Technologies üzletágban ezek közé tartozik az akkumulátorok új vezetőképes bevonata a gyorsan növekvő elektromobilitási piacon. A technológia javítja az akkumulátor teljesítményét azáltal, hogy akár 30 százalékkal növeli a vezetőképességet az akkumulátorcellán belül, ráadásul a gyártási folyamat során a teljes energiafelhasználás több mint 20 százalékos csökkenését is lehetővé teszi. A Beauty Care üzletágban például a Henkel bevezette a Colour Alchemy-t, egy hajfesték-innovációt, amely a hajtechnológia terén szerzett vezető szakértelmére alapozva egyedülálló színhatásokat biztosít. A Laundry & Home Care területén pedig a Somat márkanév alatt innovatív mosogatógép-tisztító zseléket vezettek be.

Emellett a Henkel tovább erősítette a fenntarthatóságot az üzletágaiban. A Henkel tavaly bevezette a "2030+ Fenntarthatósági Ambíciók Keretrendszerét" új ambíciókkal és célokkal. 2022-ben a Henkel 70 százalékra emelte a megújuló forrásokból származó villamosenergia arányát, amivel a vállalat közelebb került a 2030-ra irányuló klímapozitív működési törekvéseihez. A Henkel megerősítette termékportfóliójának fenntarthatóságát is, például több megújuló és újrahasznosított nyersanyag felhasználásával. A BASF-fel kötött partnerség révén a Henkel célja, hogy az Európában gyártott fogyasztói termékekhez felhasznált vegyi nyersanyagokból akár 110.000 tonnát megújuló nyersanyagokkal helyettesítsen egy biomassza egyensúlyi folyamat részeként. A Henkel emellett egy másik kötvényt is kibocsátott 650 millió euró értékben, amely meghatározott fenntarthatósági célok eléréséhez kapcsolódik.

A Henkel a digitalizáció terén is előrelépést ért el, és a digitális értékesítés részesedését a csoport értékesítésében több mint 20 százalékra növelte. Emellett a vállalat digitális részlegében, a Henkel dx-ben tovább optimalizálták a struktúrákat, és új üzleti lehetőségeket teremtettek, amihez a RAQN digitális üzleti platform jelentős mértékben hozzájárult.

Ami a jövőre vonatkozó működési modelleket illeti, 2022-ben a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonására összpontosítottak.

Emellett a vállalati kultúra tovább erősödött a „Pioneers at heart for the good of generations” vállalati cél és a Henkel „Leadership Commitments” (vezetői kötelezettségvállalások) által. E tekintetben a Henkel folytatta az új képzési és fejlesztési programok, valamint a holisztikus Smart Work koncepció megvalósítását, amely globális keretet nyújt a mobil munkavégzéshez, a munkakörnyezet kialakításához és a munkavállalóknak szóló egészségügyi kezdeményezéseknek.

„Határozott meggyőződésünk, hogy a Consumber Brands üzletággal megteremtettük fogyasztói üzletágunk és egész vállalatunk további nyereséges növekedésének alapjait. Az Adhesive Technologies üzletágban szisztematikusan a fenntarthatóság, a mobilitás és a kapcsolódás megatrendjeire összpontosítunk, és szeretnénk kihasználni ennek az üzletágnak a globálisan vezető piaci helyzetét, hogy az elkövetkező években tovább fokozzuk a növekedést és a nyereségességet. Jó helyzetben vagyunk, megfelelő stratégiával és erős csapattal rendelkezünk. Bizakodó vagyok abban, hogy el fogjuk érni ambiciózus céljainkat és sikeresen végrehajtjuk céltudatos növekedési programunkat" – összegezte Carsten Knobel.

Vegyes a kép az európai piacokon: a DAX és az FTSE MIB esett, régiónkban csak a BUX emelkedett

Európában a nagygazdaságok EU-s módszertan szerinti inflációs adatai kismértékben, de közös irány nélkül tértek el a várttól. A francia infláció a várttal szemben nem csökkent, az olasz a vártnál kevésbé mérséklődött, német viszont a várakozásoknál is jobban, 1,8%-ra csökkent.
2025. 08. 01. 12:00
Megosztás:

Mi áll a háttérben? 630 millió dollár égett el egy nap alatt: beszakadt a kriptovaluta piac

A kriptopiac újabb intenzív eladási hullámon ment keresztül: több mint 630 millió dollár értékű tőkeáttételes pozíciót likvidáltak mindössze 24 óra alatt. Míg az altcoinok szenvedtek, a Bitcoin tartotta kulcsszintjét, és újra dominanciára tett szert. A megrázó számok mögött fontos piaci tanulságok és lehetőségek is húzódnak – ezeket elemezzük cikkünkben.
2025. 08. 01. 11:00
Megosztás:

Megbillent a lendület: 8%-ot esett az XRP az ellenállási szint után – Intézményi szereplők mozgolódása a háttérben

Az XRP ára hirtelen 8%-kal csökkent, miután rövid időre áttörte a 3 dolláros szintet, majd éles eladási hullámba került. A háttérben nagybefektetői mozgások, csökkenő tőzsdei készletek és egyre több intézményi érdeklődés rajzol ki egy összetettebb képet a kriptopiac egyik legfontosabb szereplőjéről. Mutatjuk a részleteket!
2025. 08. 01. 10:00
Megosztás:

Nagyot hajrázott a pénzügyi év végén a Microsoft

Az árbevétel a 76,4 milliárd dollár lett a várt 73,9 milliárddal szemben, a részvényenkénti nyereség pedig 3,65 dollár, meghaladva a tavalyi 2,95, valamint a várt 3,37 dollárt is.
2025. 08. 01. 08:00
Megosztás:

A megosztott Fed változatlanul hagyta a kamatokat

A Fed júliusi ülésén változatlan kamatszintet jelentett be, az irányadó ráta 4,25-4,50%-on maradt, immár az egymást követő ötödik kamatdöntő ülésen. A döntés nem volt egyhangú, sőt1993 óta először fordult elő, hogy több döntéshozó sem szavazta meg a döntést, két jegybankár 25 bázispontos kamatvágást szorgalmazott volna.
2025. 08. 01. 07:00
Megosztás:

Czomba Sándor: a kormány mindent megtesz az álláskeresők minél gyorsabb elhelyezkedése érdekében

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai alapján idén júliusban 220.956 fő volt a regisztrált munkát keresők száma, ami tavalyhoz képest több mint 3 ezer fős, 2010-hez képest pedig mintegy 330 ezer fős csökkenést jelent.
2025. 08. 01. 06:00
Megosztás:

Gyenge teljesítményt jeleznek a kínai BMI-adatok

Kína hivatalos feldolgozóipari beszerzési menedzser indexe júliusban 49,3-ra esett vissza a júniusi 49,7-es háromhavi csúcsról. Az adat elmaradt a várakozásoktól.
2025. 08. 01. 05:00
Megosztás:

Otthon Start: Mekkora jövedelemmel és hitelösszeggel igényelnék a magyarok?

Milyen jövedelemmel igényelnék a magyarok az új Otthon Start lakáshitelt? Milyen hitelösszeget vennének fel és milyen ingatlanra költenék azt? Kielemeztük a Bankmonitor Otthon Start hitelkalkulátorát használók adatait, mutatjuk a legérdekesebb számokat!
2025. 08. 01. 04:00
Megosztás:

Újabb vámügyi megállapodást jelentett be Trump

Donald Trump bejelentette, hogy „teljes és átfogó” kereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával. Ennek keretében az ázsiai ország exportjára kivetett vámok mértéke 15%-ra csökken 25%-ról, amivel Trump a hónap elején fenyegetőzött.
2025. 08. 01. 03:00
Megosztás:

Törvényi változás! Bajban leszel, ha élettársként éltek, nem pedig házasságban!

Sokan továbbra sincsenek tisztában azzal, milyen jogi szabályok érvényesek az élettársi kapcsolatban élőkre – holott becslések szerint jelenleg mintegy egymillió magyar választotta ezt az együttélési formát. A MOKK által korábban készíttetett felmérés szerint az érintettek csupán kis része ismeri a rájuk vonatkozó vagyonjogi rendelkezéseket. Cikkünkből most minden fontos információ kiderül!
2025. 08. 01. 02:00
Megosztás:

Özvegyi nyugdíj - házastárs vagy élettárs után jár több pénz ?

A hozzátartozói nyugellátásokra, így az özvegyi nyugdíjra való jogosultság egyik alapfeltétele, hogy az elhunyt személy nyugdíjasként hunyt el, vagy a jogszabályban előírt mennyiségű szolgálati idővel rendelkezett – olvasható az ado.hu szakportál egyik blogcikkében.
2025. 08. 01. 01:00
Megosztás:

Csökkentette keresleti előrejelzését az ArcelorMittal

Az Arcelormittal második negyedéves árbevétele 2%-kal 15,9 milliárd dollárra csökkent, de felülmúlta a 15,7 milliárdos piaci konszenzust.
2025. 08. 01. 00:05
Megosztás:

Várakozások felett teljesített a Meta

A Meta a második negyedévben is tartolt, az árbevétel 47,52 milliárd dollár lett, ami 22%-os éves növekedést jelent, meghaladva a 44,83 milliárd dolláros becslést.
2025. 07. 31. 23:00
Megosztás:

Gyenge lett az OMV második negyedéve, a környezet nem volt támogató

Ma jelent meg az OMV második negyedéves gyorsjelentése, ami működési oldalról hozta a várakozást: az 1,031 milliárd eurós tisztított működési nyereség megfelelt a vártnak.
2025. 07. 31. 22:00
Megosztás:

A Revolut lesz a leendő Audi F1 Csapat névadó partnere

A leendő Audi F1 Csapat és a Revolut, a több mint 60 millió ügyféllel rendelkező globális vezető fintech-szolgáltató egyesíti erőit egy mérföldkőnek számító megállapodás keretében, amelynek értelmében a Revolut a 2026-os FIA Forma-1-es bajnoki szezontól kezdve a csapat névadó partnere lesz.
2025. 07. 31. 21:00
Megosztás:

Trump vámokat vezet be péntektől India ellen, ami emelte a nyersolaj árát

A kőolaj ára emelkedett a világpiacon, mivel péntektől Trump 25%-os vámot vezet be India ellen. Az amerikai elnök szerint az indiai finomítók orosz olajat dolgoznak fel, és az ország pedig orosz fegyvereket vásárol.
2025. 07. 31. 20:00
Megosztás:

Forró augusztusban bíznak a sörgyártók

A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első félévben jelentősen csökkent hazai sörfogyasztás. Miközben a teljes sörpiac visszafogott dinamikát mutat, egyes termékkategóriák látványosan törnek előre, fokozatosan átalakítva a hazai sörtermelés szerkezetét.
2025. 07. 31. 19:00
Megosztás:

Otthon Start: A 3% csak a kezdet - ezen felül is sokat nyerhetünk a bankok versenyén

Az első lakásszerzőket célzó Otthon Start hitel szeptember 1-jén startol: 3%-os kedvezményes kamattal és maximum 50 millió forintos hitelösszeggel segíti a lakáshoz jutást. A money.hu szakértői arra számítanak, hogy akárcsak a CSOK Plusz esetében, a támogatott konstrukció indulásával párhuzamosan újra éles verseny alakulhat ki a bankok között, amelynek során számos kedvezményt kínálhatnak a pénzintézetek a jogszabályi kereteken túl is.
2025. 07. 31. 18:00
Megosztás:

Egy év alatt közel 3 millióval lett olcsóbb a Tesla Model 3

Látványos áresés jellemezte 2025 első felében a használt elektromos autók piacát Magyarországon. A Használtautó.hu összevetette 2024 és 2025 január-júniusra vonatkozóan a 10 legnépszerűbb elektromos autó adatait, ezek alapján az árzuhanás élén a Tesla állt. A Model 3 pedig ennek köszönhetően mára a legkeresettebb villanyautó lett hazánkban. A típus egy év alatt átlagosan 2,7 millió forinttal lett olcsóbb, ami 16,7%-os csökkenést jelent, miközben az érdeklődések száma közel háromszorosára nőtt.
2025. 07. 31. 17:00
Megosztás:

Könnyítés az exportáló vagy beszállító vállalkozásoknak – módosult a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram felhívása

A mai napon megjelent a GINOP Plusz-1.4.5-25 „Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó kombinált Hitelprogram” módosított felhívása, mely szerint könnyített feltételekkel érhetők el a kedvező támogatások a hazai exportáló és beszállító kis- és középvállalkozások számára.
2025. 07. 31. 16:00
Megosztás: