A kompakt design üzleti szempontból is előnyös lehet
A megjelenés kialakítása a Jász-Motor esetében
Kiváló példa erre a Jász-Motor motorkerékpár, robogó, quad és alkatrész webáruház. A nyíregyházi boltja mellé egy új, budapesti üzletet is nyitott, amelynek szeretett volna egy kívül-belül szemet gyönyörködtető megjelenést biztosítani. Ehhez egy nagy tapasztalattal rendelkező, felkészült céget bízott meg, amely élen jár a különféle reklámdekorációk elkészítésében. A Molino24 kiváló molinókat állít elő, amelyek rendkívül ütősek.
Az említett cég jól tudta, mennyire sokat tesz hozzá a dekoráció a marketinghez, ezzel együtt pedig a pénzügyi sikerességhez is, hiszen rögtön teljes külső-belső díszítésben gondolkodott. Ennek elvégzése óriási feladat, és nem kevés időbe telik, egy összeszokott csapat azonban minden bizonnyal venni tudja az akadályokat.
Kétségtelenül megérte az idő- és energiaráfordítás, hiszen egy valóban lélegzetelállító, megkapó környezet került kialakításra az új üzletben. Egy olyan hellyé vált, ahová nemcsak jó betérni, de vásárolni is öröm.
A design szerepe igenis fontos
A tapasztalatok alapján a legtöbb vállalat nem helyez hangsúlyt a dizájnra, kizárólag a gazdasági, pénzügyi vonalra koncentrál, a dekorálást pedig igyekszik meghagyni a művészeknek. Pedig üzleti szempontból is előnyös lehet az, ha egy cég arculata egyedi és passzol a vállalathoz, ahogy ez a fenti példából is kitűnik.
Ahogy meglátunk egy terméket akár az interneten, akár egy fizikai bolt polcain, vagy besétálunk egy üzletbe, szalonba vagy bármilyen szolgáltatást nyújtó helyre, azonnal szerzünk valamilyen benyomást. A design hatalmas jelentőséggel bír marketingszempontból, hiszen az online felületeken és a nyomtatott termékeken is ugyanazok a színek, formák köszönnek majd vissza. Ez pedig nagyban hozzájárul a márka népszerűségéhez vagy épp annak hiányához.
Előnyök üzleti szempontból
Az egységes külső tehát megkönnyíti a márka beazonosítását, javítja a vásárlói élményt, és hozzájárul ahhoz, hogy a potenciális vásárlók megjegyezzék a céget. Ha egy igényesen kivitelezett, lenyűgöző dizájnnal rendelkező üzlethelyiség kerül kialakításra, gyarapodhat az áruház látogatottsága, a vevők bizalma erősödik, elkötelezettek lesznek a márka iránt és a hűségük is nő. Ez pedig hosszú távon a bevétel összegén is látszani fog.
Ha tehát szeretnénk, hogy cégünk megjelenéséről azonnal a termékeink/szolgáltatásaink jussanak a fogyasztók eszébe, érdemes hangsúly fektetni az egyedi, letisztult és egységes arculat kialakítására is, amely több üzlet esetén egymással is kell, hogy harmonizáljon. E módon tudja a gazdasági sikert támogatni a dekoráció.