A lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja biztosítását
Az MBH Bank által készített reprezentatív kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A viszonylag magas lakásbiztosítási arány ellenére évek óta fennálló probléma, hogy a lakások jelentős része alulbiztosított: a felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakáskampány során várhatóan 300 000 ügyfél aktualizálhatja a biztosítását, ami a jelenlegi biztosítási állomány körülbelül 10 százalékát jelenti.
„Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése egy olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt 10 évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót” – mondta el Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.
A hazai biztosítási piacon jelen lévő alulbiztosítottság csökkentése, valamint a biztosítási penetráció növelése érdekében a jegybank és a Nemzetgazdasági Minisztérium kezdeményezésére 2024 márciusától kezdődő lakásbiztosítási kampány egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hozott létre a biztosítások megújítása érdekében. Az új szabályozás értelmében minden évben március 1. és 31. között a biztosítóhoz beérkezett felmondással lehet biztosítót váltani, ezt követően egy 30 napos felmondási időszak veszi kezdetét. A felmondott szerződésnek díjrendezettnek kell lennie, tehát hátralékkal nem rendelkezhet, ugyanakkor az ügyfeleknek lehetősége nyílik pótlásra a 30 napos felmondási idő alatt, azonban a felmondási időszak utolsó napján már díjrendezettnek kell lenni a szerződésnek.
Az MBH Bank kutatásából az is kiderült, hogy az ügyfelek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén, így a lakásbiztosítási kampány okozta fokozódó árverseny pozitív hatással lehet az újrakötésekre és az új szerződésekre is:„Az ügyfelek 70 százalékban első helyen az árat jelölték meg, mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során. Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosításnyújtó intézmény megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetőek el, majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár-érték arányban hol szerepel a piacon” – hívta fel a figyelmet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.
Az MBH Bank Magyarország egyik vezető hitelintézeteként kiemelt figyelmet fordít a biztosításokra, országos lefedettségű fiókhálózatával hatékonyan ér el számos ügyfelet a CIG Pannónia Biztosító termékeivel annak biztosításközvetítőjeként. Felelős vállalatként az MBH Bank fontosnak tartja, hogy felhívja a figyelmet a biztosításokra, valamint azok rendszeres aktualizálására, hiszen olyan banki termékeket is kínál, amelyek esetében a hitelfedezeti biztosítás megkötése segítséget nyújthat az ügyfélnek törlesztési nehézség esetén.