A leggyakoribb B2B marketing hibák és megoldásuk
Melyek a leggyakrabban előforduló B2B marketing hibák?
Az első említendő probléma, amikor a marketing egyszerre minden csatornán zajlik. A hirdetés kontrollálatlanul történik, míg el nem fogy a rendelkezésre álló keret. Ennek megoldása csupán annyi volna, hogy már a kezdetekkor meg kell tervezni a marketingre szánt büdzsét. Érdemesebb folyamatosan, kiszámíthatóan hirdetni, nem pedig elégetni random nagyobb összegeket, mindenféle tervezés nélkül.
Egy másik megoldás, ha a 7Blog profi online marketing ügynökség segítségét vesszük igénybe, és rájuk bízzuk a vállalkozásunk helyrepofozását. Így elkerülhetőek a kezdeti hibák, melyeket később jóval nehezebb korrigálni, és a nagyobb veszteséget sem lehetne már visszanyerni rövid időn belül.
Az első eredmény megjelenéséhez némi átfutási idővel is számolnunk kell, körülbelül 6 hónap és az átlagos sales ciklus hossza együtt.
Szintén gyakori marketing betegség, ha nem foglalkozunk a nem konvertáló lead-ekkel. Itt is az a fő baj, hogy míg eleinte lehet szerencséje az adott cégnek, később ugyanúgy elfogy a marketingre költendő forrás. Ehelyett egy részletes customer journey-t célszerű kidolgozni a nem konvertálókra. Rengeteg eszközt bevethetünk, például retargeting, e-mail marketing, videós tartalmak.
Számtalan vállalkozás ott rontja el az egészet, hogy a hideg lead-ekbe öli minden energiáját. Fontos megjegyezni, hogy a PPC önmagában véve nem jelent marketinget. A hideg lead-ekre ugrálva gyenge zárási aránnyal számolhatunk. A megoldás a lead-ek kezelésének módjában rejlik. Folyamatosan mérni kell az SQL/MQL arányt, és ezt minél magasabbra feltornázni.
Hol rontják el a B2B marketinget a legtöbben?
B2B marketingben a retargeting hirdetéseket a customer journey folytatásaként érdemes alkalmazni. Ez esetben nem a konverzió a cél, hanem az eggyel magasabb engagement. Egy kommunikációs sorrend létfontosságú B2B-ben is!
A hibás mérés problémája szintén jelentős. B2B marketingben az engagement mérése a célravezetőbb, ezt megtehetjük e-mail feliratkozás, videó elindítás, webinár regisztráció által.
Az organikus forgalom elhanyagolása végzetes hiba, hiszen a felhasználók körülbelül 70-80 %-a kizárólag az organikus találatokból válogat.
Automatizmusok a vállalat sikerének szolgálatában
Azoknál a vállalkozásoknál, melyek foglalkoznak az automatizálással már 6-9 hónapon belül, 10+ % bevételnövekedéssel kalkulálhatnak.
Ami pedig magától értetődő, mégis sokan beleesnek ugyanabba a hibába, hogy száraz, unalmas tartalmakkal próbálnak érdeklődőket gyűjteni. Nem attól fog komolyabbnak tűnni egy cég, ha ragaszkodik a vérszegény, ám szigorú hangvételű kommunikációhoz. A lazább megfogalmazás sokkal jobb megoldás, a kreatív tálalás a kulcs!