A magyar banki ügyfelek többsége digitálisan intézi pénzügyeit
Megjegyezték, hogy erősödik a digitális bankolás iránti nyitottság is, a megkérdezettek 72 százaléka hajlandó arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52 százalékuk kifejezetten figyeli, 44 százalékuk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is. Az ügyfelek az internetbankolási lehetőség mellett, a "jó" mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.
A pénzintézet saját felhasználói körében végzett felmérése szerint ügyfeleinek mintegy négyötöde aktív mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. Tavaly a Babaváró kölcsönt igénylők 97 százaléka, a jelzáloghitel igénylők 96 százaléka digitálisan intézte a hitelfelvételt - írták.
Tízből kilenc Gránit Bank felhasználó indítja a számlanyitását digitális csatornán - videóbankon vagy szelfivel - de hasonló arányban használják a lakossági betétlekötésekhez is a digitális csatornákat. Az online kutatás 1530 fős minta alapján készült 2022. november-december között, 18 év feletti internetező bankhasználók között.