A magyar kormány felszólítja a MOL-t és a többi üzemanyag forgalmazót, hogy vigyék le az üzemanyagok árát, különben...
Ezek szerint a hazai árak meghaladják a régiós átlagot: a benzin esetében 27 forint/liter mértékben, míg a dízel üzemanyagnál 10 forint/liter mértékben.
A minisztérium felszólítja a piaci szereplőket, hogy a következő két hétben csökkentsék áraikat a régiós átlagárak szintjére. Ha ezt a szereplők nem teszik meg, akkor a kormány mozgó hatósági árplafon bevezetését tervezi, ami tükrözi ezeket a régiós átlagárakat. Valószínű, hogy ez az árplafon időszakosan, valószínűleg hetente, kiigazításra kerül.
ERSTE elemzői véleményü: A MOL 40%-át adja a kiskereskedelmi üzemanyag forgalomnak, ami Magyarországon évente 2 milliárd liter benzin és 3,6 milliárd liter dízel üzemanyag értékesítését jelenti.
A fenti értékekkel számolva az árak csökkentése éves szinten 28 milliárd forint EBITDA kiesést jelenthet a MOL csoportnak, ami a tavalyi EBITDA (1,149 milliárd forint) 2,5%-a.
Ez önmagában nem hatalmas csapás, de a hatósági árak visszavezetése kockázati szempontból negatív a MOL részvények megítélésére nézve.