A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

A KPMG Global Customer Experience Excellence Research 2023-24-es kutatásában 21 ország több mint 81 ezer vásárlójának tapasztalatait összegezte, hogy felmérje az ügyfélelégedettség alakulását, növelésének lehetséges módszereit. A felmérés mintegy 3000 márkára terjed ki, és többek között elemzi az ügyfélélmény terén legjobban teljesítő cégek gyakorlatát is.

Az idei felmérés eredményei szinte minden vizsgált országban elmaradnak a tavalyi évtől.  Összességében a fogyasztói elégedettség mérésére szolgáló mutatók mindegyike visszaesett az elmúlt egy évben. A vásárlók szerint ugyanis a márkák nem felelnek meg maradéktalanul az elvárásaiknak, azonban e tünet mögött összetett hatások együttese áll. Bár nem sok területen tapasztaltuk ezt, de az ügyfélélményről talán elmondhatjuk, hogy a pandémia pozitívan hatott rá: a vírushelyzet idején az ügyfelek élvezték a vállalatok által nyújtott extra gondoskodást, a túlélés érdekében ugyanis a cégek mindent megtettek, hogy kiszolgálják az igényeket, támogassák ügyfeleiket a váratlan élethelyzetben, a saját túlélésük zálogát is megtalálva. Most azonban a szolgáltatók visszatértek a járvány előtti szokásos üzletmenethez, ez pedig sok ügyfélben csalódást kelthet, miközben reálisan vizsgálva a kérdést értelemszerűen a pandémia alatti kereskedelmi megközelítések már nem illeszkednének napjaink életviteléhez.

„Miattuk van minden!”

De valójában mi az, ami egy márkával kapcsolatos ügyfélélményre, megélésre hatással van? A makrokörnyezet továbbra is nagy szerepet játszik abban, hogy az ügyfelek hogyan értékelik a vállalatokkal kapcsolatos tapasztalataikat. A legtöbb országban a megélhetési válság nagyban befolyásolja a vásárlók döntését, és az eddig tapasztaltakhoz képest kiemelten nagy hatással van annak megítélésére, hogy megfelelőnek érzik-e a kiszolgálást, az ügyfélkezelést, a környezeti és társadalmi kihívások kezelése terén felmutatott aktivitást. Az ügyfelek egy jelentős árnövekedés vagy munkaerőhiány okozta nehézkes ügyfél kiszolgálást az adott márkához kötnek, miközben ez egy sokkal összetettebb, továbbgyűrűző hatás végeredménye. Az emelkedő infláció világszerte nagy hatással volt az ügyfelekre, a felmérés szerint a pénzromlás és a megélhetési költségek növekedése a fogyasztók 97 százalékánál volt hatással a vásárlással kapcsolatos döntéseire, minden negyedik fogyasztót pedig rendkívül nagy mértékben érintett. Ennek ellenére van, ami nem változott: az emberek jelentős része továbbra is hajlandó többet fizetni azoknak a cégeknek a termékeiért, amelyek értékrendje azonos a sajátjukkal. Csaknem felük (48%) állítja, hogy hajlandó többet fizetni az etikus vállalatoknak, és az egyre növekvő árérzékenység ellenére is mindössze 7 százalékuk mondja azt, hogy egyáltalán nincs tekintettel erre.

„Beszélhetnék valakivel?”

A különböző technológiai megoldások alkalmazása az ügyfélkezelésben folyamatosan fejlődő terület. Az ügyfélelégedettség visszaeséséhez azonban az is hozzájárult a megkérdezettek szerint, hogy a vállalatok túl bátran vezettek be olyan technológiákat, amelyek válaszolnak a munkaerőhiány okozta kihívásaikra és akár költséghatékonyak is, de hiányzik belőlük az empátia és az emberi hang, amiket az ügyfelek ezekben a helyzetekben keresnek. Miközben a vállalatok nagy hangsúlyt fektetnek a digitalizációra és egy tech-támogatott, jövőt álló működés kialakítására, addig az ügyfelek továbbra is érzelmi kapcsolatot szeretnének, azt akarják, hogy a választott márkákat képviselő csatornák igazodjanak ügyfeleikhez személyiségükben, stílusukban és értékrendjükben egyaránt.

Az ügyfélelégedettség hat pillére

A KPMG kutatásában az ügyfélélményt 6 pillér mentén vizsgálja: a becsületesség vagy bizalomépítés, az elvárások menedzsmentje, az idő és erőfeszítések aránya, a személyre szabottság, az empátia és a negatív élmények megfelelő kezelésének képessége. Az idei felmérés szerint a lojalitás legfontosabb mozgatórugója még mindig a személyre szabottság. Ez több, mint a tartalom vagy a termékek vásárlókra szabása; lényege, hogy az ügyfél úgy érzi: értékes, fontos és egyedi. Ennek kezelésében kiemelkedően fontos szerepet tölthet be a mesterséges intelligencia, ugyanis az ügyféladatok és viselkedési minták felhasználásával létrehozott, személyre szabott élményeknek köszönhetően lesz visszatérő vásárló az egyszeri ügyfélből. „A KPMG 2023-as CEO Outlook felmérésében is már 10-ből 7 vállalatvezető jelölte meg az AI-t mint legfontosabb beruházási célt, ezek jelentős része ügyfélkiszolgálási területen várható. Megoldani azonban csak egy részét tudja a problémának az AI, sőt, ügyfélélmény szempontjából akár a visszájára is fordulhat egy-egy AI megoldás alkalmazása” – emelte ki Halász Erika, a KPMG Stratégiai és Működési hatékonyság üzleti tanácsadási területének vezetője.

Sok vásárlónak továbbra is fontos, hogy szükség esetén emberi segítséget kérhessen, az elakadásaiban ne egy gép segítsen, hanem valaki, aki valóban képes átérezni a helyzetét, akinek panaszkodhat és aki partnerként kezeli őt. Éppen ezért kell megőrizni a személyesség érzetét, meg kell találni azokat az ügyfélpontokat, ahol valós „human-to-human” ügyfélkapcsolat jön létre, nem elég minden problémára egységes megoldásként ráhúzni egy személyiséggel felruházott AI-t.

Bár idén mindegyik pillér esetében csökkentek az átlagos globális pontszámok, a személyre szabottság a hat közül továbbra is a legfontosabb pillére maradt a kiváló ügyfélélmény megteremtésének.  

Az AI megoldások bevezetése a 6 pillér közül talán a becsületesség, bizalomépítés pillért érintheti a leginkább. A bizalom minden kapcsolat alapja, ennek kiépítése és fenntartása terén az új technológia új megfontolások egész sorát hozza magával. A mesterséges intelligencia alkalmazásánál nagy hangsúlyt kell fektetni az átláthatóságra, az adatvédelemre és az etikus felhasználásra.

„Az IDC felmérése szerint minden AI-ra fordított dollár átlagosan 3,5 dollárt fial, de a vállalatok felső 5%-ánál ez eléri a 8 dollárt is. Ilyen kilátások mellett óriási a kísértés, hogy a vállalatok meggondolatlanul, csupán az üzleti szempontokat figyelembe véve vezessék be az AI-t minden területen. A márkáknak komoly felelősségük van abban, hogy a mesterséges intelligenciával nyert előnyöket az ügyfelek is értéknek tekintsék, különben hamar elillan a bizalom” – emelte ki Halász Erika.  

Az ügyfélproblémákat a fogyasztók megítélése szerint az utóbbi időszakban nem tudták proaktívan és hatékonyan kezelni a vállalatok. Ebben a mesterséges intelligencia alkalmazása nagy átalakulásokat hozhat, javíthatja a hatékonyságot és fokozhatja az általános ügyfélélményt. Ez ugyanakkor nem mentes a kihívásoktól, ugyanis amellett, hogy költséges, el kell fogadtatni a vásárlókkal, és az emberi felügyelet kérdését is meg kell oldani.

A fejlődő technológiák térnyerésével a vállalkozásoknak valószínűleg jobban meg kell felelniük ügyfeleik kommunikációs igényeinek, szükségleteinek. A fogyasztók mindenhol átlátható és következetes kommunikációt várnak el - akár ügyfélszolgálati robottal, akár emberi ügyintézővel van dolguk. 

Az ügyfelek úgy látják, a vásárlásoknál nem könnyítették dolgukat megfelelő mértékben, nem sikerült minimalizálni a szükséges erőfeszítéseket, és létrehozni súrlódásmentes folyamatokat. Itt is segítség lehet a mesterséges intelligencia, de meg kell találni, hogy emellett az emberi kapcsolat mikor és hol szolgálná legjobban az ügyfeleket.

Ehhez is kapcsolódik az empátia, az ügyfél szempontjainak, helyzetének megértése, amely elengedhetetlen a mélyebb kapcsolat kialakításához. A KPMG itt is hangsúlyozza: még az AI-alapú empátia ígéretes példái mellett sem szabad elfelejteni, hogy a technológia csak kiegészíti, nem pedig helyettesíti a valódi emberi interakciókat - a kiváló ügyfélélmény elérése érdekében tehát meg kell találni az egyensúlyt.

Egy Dogecoin (DOGE) kereskedő, aki 10 millió dollárt keresett a Shiba Inu (SHIB) korai vásárlásával, azt állítja, hogy ez az Ethereum token 4000%-kal fog emelkedni

A kriptopiac rendkívül gyengén teljesített az elmúlt héten, a vezető altcoinok jelentős zuhanást szenvedtek el. Ennek eredményeként a befektetők elkezdtek magas potenciállal rendelkező tokenek után kutatni, amelyeket még a bikák megjelenése előtt érdemes megvásárolni.
2024. 09. 09. 07:00
Megosztás:

Ahogy a Bonk és a Pepe küzdenek, Raboo áttörést hozó újításai magukkal ragadják a befektetőket

A BONK és a PEPE tulajdonosai pánikba estek, miután a két vezető mémcoin pusztító esést regisztrált: a BONK 20,79%-ot, míg a PEPE 18,51%-ot veszített értékéből. A PEPE ára több mint 50%-ot emelkedett, elérve a 0,00001718 dolláros történelmi csúcsot, de ezt követően 59%-ot zuhant, így nem csoda, hogy a befektetők alternatívákat kerestek.
2024. 09. 09. 06:00
Megosztás:

Mire figyelj, hogy kerted felkészüljön a télre?

Az ősz beköszöntével a kertben is elérkezik az idő a felkészülésre. A hűvösebb idő és a levelek hullása azt jelzi, hogy hamarosan beköszönt a tél. Az ilyenkor elvégzett kerti munkák meghatározzák, hogy tavasszal milyen állapotban találjuk kertünket. Nézzük, milyen feladatokat érdemes elvégezni, hogy a növényeink és a talaj is készen álljon a hideg hónapokra!
2024. 09. 09. 05:00
Megosztás:

Ha autód van, számolj ezzel az új, extra kiadással most ősszel!

Az ősz nem csupán a színes falevelek és a hűvösebb napok időszaka, hanem az autótulajdonosok számára is jelentős időszak lehet, amikor újabb költségekkel kell számolni. Bár a rendszeres szervizelés és karbantartás alapvető kiadások közé tartoznak, ebben az évszakban egy újabb extra tétel kerülhet a listára. De mire is kell figyelni, ha meg akarjuk védeni autóinkat és a pénztárcánkat is?
2024. 09. 09. 04:00
Megosztás:

A 3 legjobb kriptovaluta, amelyekbe érdemes befektetni a BTC visszapattanása után: TRON (TRX), Cardano (ADA) és IntelMarkets (INTL)

Az elmúlt hetek piaci vérfürdőt hoztak, mivel a Bitcoin (BTC) nehezen tartja meg lendületét. A visszapattanás azonban már látható a horizonton, és egy potenciális ugrás 100 000 dollár fölé. A három legjobb altcoin, amelyekbe érdemes befektetni a legnagyobb nyereség érdekében: TRON (TRX), Cardano (ADA) és IntelMarkets (INTL).
2024. 09. 09. 03:00
Megosztás:

Magas vérnyomása van? Csak hiszi! Másképp kell számolni a tudomány szerint!

Az Európai Kardiológiai Társaság által kiadott frissített magasvérnyomás-betegséggel kapcsolatos iránymutatások jelentős változásokat tartalmaz - olvashatjuk az Orvostovábbképző Szemle Online kiadásában (https://otszonline.hu/).
2024. 09. 09. 02:00
Megosztás:

Így fog kinézni a megújult magyar felsőoktatás

Versenyképesség, identitásőrzés és erősítő közösségépítés; ezek azok az elvek, amelyek köré szervezik a megújult magyar felsőoktatást a Kárpát-medencében - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára vasárnap a Debreceni Egyetem (DE) tanévnyitó ünnepségén.
2024. 09. 09. 01:00
Megosztás:

Honnan tudja egy fogadóiroda hamarabb egy meccs eredményét, mint az élő TV közvetítés?

Hogyan lehet az, hogy egy élő sportmérkőzés (pl. tenisz meccs, focimeccs stb.) televízíós (élő) közvetítése kb. 15-20 másodperces késésben van egy fogadóiroda online oldalán lévő eredményhez képest? Mi okozza ezt a jelentős eltérést? Honnan van az online sportfogadás oldalnak ennyivel frissebb (élő) adata?
2024. 09. 09. 00:30
Megosztás:

A Pepe Unchained ICO-ja elérte a 12 millió dollárt, most a legjobb beszállni?

A kriptovaluta árak nemrégi zuhanásának dacára a nagybefektetők, azaz más néven a kriptobálnak igen nagy előszeretettel vásárolnak érméket kedvezményes áron.
2024. 09. 09. 00:01
Megosztás:

Az agrártárca kiemelten segíti az erdőtüzek utáni helyreállítást

Az agrártárca kiemelten segíti az erdőtüzek utáni helyreállítást; 10 milliárd forint keretösszegű helyreállítási pályázat segíti azokat a gazdálkodókat, akiknek erdőtűz, aszály vagy valamilyen biológiai károsító pusztította el az erdőállományát - mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért és földügyekért felelős államtitkára a tárca MTI-hez eljuttatott közleménye szerint vasárnap a Vas vármegyei Csöngén, ahol negyedik napja több százan dolgoznak az idei év legnagyobb szabadtéri tűzesetének eloltásán.
2024. 09. 08. 23:00
Megosztás:

15 fokos lehűléssel, lecsap az ősz a jövő héten Magyarországon

Esővel, széllel és lehűléssel kezdődik a jövő hét, majd szerdán már ismét sok napsütés várható. A hét második felében kiadós esőre kell számítani, sokfelé lesz erős a szél és a legmelegebb órákban is mindössze 20 Celsius-fok körül alakul a hőmérséklet - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
2024. 09. 08. 22:00
Megosztás:

Magyarország a díszvendége az egyik leghíresebb kínai gazdasági vásárnak

Hsziamen városában tartják a napokban Kína egyik legnagyobb és leghíresebb nemzetközi gazdasági vásárát, amelyen Magyarország díszvendégként vesz részt, miután Hszi Csin-ping kínai elnök budapesti látogatásán személyesen kérte fel erre hazánkat - mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára megnyitó beszédében a helyszínen vasárnap a tárca tájékoztatása szerint.
2024. 09. 08. 21:00
Megosztás:

Itt a kivétel! Ebben az esetben maradhat a gyereknél a telefon az iskolában

Az 1-es típusú cukorbetegséggel élő gyermekek az igazgatók döntése alapján az iskolában is maguknál tarthatják a mobiltelefont - írta Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója Facebook-oldalán vasárnap.
2024. 09. 08. 20:00
Megosztás:

Ezek a legnépszerűbb luxusautók

A magyar piac egészét hirdetésszámban és látogatottságban lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, hogy a tehetősebb magyarok milyen használt autókat keresnek 30 millió forintos vételár felett. A telefonos érdeklődések száma szerint összeállított toplistát teljes egészében német prémiummárkák uralják, megközelítőleg 39 és 60 millió forint közötti átlagárakkal.
2024. 09. 08. 18:00
Megosztás:

Erste részvényprogram: idén is kifizetődő a lojalitás

Közel 300 millió forint extra juttatásban részesültek idén az Erste magyarországi munkavállalói, miután az osztrák pénzintézet részvényenként 2,70 eurós osztalék kifizetéséről döntött a közgyűlésén. A bank 2022-ben indult munkavállalói részvényprogramjában a magyar Erste munkatársainak közel 80 százaléka vett részt, az érintettek idén már harmadik éve kapnak fejenként 350 euró értékben Erste-részvényeket. A juttatás mellett további kedvezményes részvényvásárlásra is van lehetőség, amellyel az idei programban részt vevők 40 százaléka élt.
2024. 09. 08. 17:00
Megosztás:

Dogecoin (DOGE) bennfentes tippek: Dogecoin árelőrejelzés 1 dollárra, és egy új DOG kihívó 0,003 dolláros áron, amely forradalmasítja a Doge témájú mémérméket

Ahogy a kriptovilág izgatottan várja a közelgő bikapiacot és az altcoin szezont, a piac egyelőre nyugodt állapotban van. Az altcoinok, amelyek még mindig mérsékelt értékeken forognak, bármikor robbanásszerű növekedésre készen állnak. A számos versenyző közül a Dogecoin (DOGE) továbbra is vonzza a figyelmet, mivel előrejelzések szerint elérheti az 1 dolláros szintet.
2024. 09. 08. 16:00
Megosztás:

Kockázatmentes kripto ősz? Valóban létezik? A Binance legjobb elemzői megneveztek 3 tokent, amelyek 500%-os növekedést biztosítanak

Ahogy a kriptopiac új szezonba lép, egyre többen beszélnek a „kockázatmentes” nyereségekről, amelyek felkeltik az érdeklődést. A Binance elemzői három ígéretes tokent emeltek ki, amelyek akár lenyűgöző, 500%-os növekedést is hozhatnak. Ez a cikk részletesen bemutatja ezeket a potenciális sztárprojektjeiket, és megvizsgálja, mennyire reálisak ezek az optimista előrejelzések. Maradjon velünk, hogy megtudja, mely érmék állhatnak egy rendkívüli fellendülés küszöbén.
2024. 09. 08. 15:00
Megosztás:

A befektetők versenyt futnak a CYBRO előértékesítésért, ahogy közeledik a 2 millió dolláros mérföldkő és az 1200%-os megtérülés ígérete

A CYBRO előértékesítése egyre nagyobb lendületet vesz, és gyorsan közeledik a 2 millió dolláros mérföldkőhöz, amit a BlastUP közösség növekvő érdeklődése hajt.
2024. 09. 08. 14:00
Megosztás:

Szombaton is rekordmeleg volt a fővárosban

Szombat hajnalban is rekordmeleg volt a fővárosban - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján vasárnap.
2024. 09. 08. 13:00
Megosztás:

Még sosem látott leletanyagra bukkantak a kutatók Magyarországon

Magyarországon korábban még sosem feltárt, a középkori török elit körében használatos aranyozott evőeszközök is előkerültek az I. Szulejmán szultán szigetvári, turbéki mauzóleuma körül az idén nyáron újraindult terepi kutatások során - jelentették be szombaton a szigetvári várban.
2024. 09. 08. 12:00
Megosztás: