A PortfoLion részvételével zárult a lengyel csomagolási startup rekord befektetési köre
A Packhelp egy modern menedzselt csomagolási piactér, mely lehetővé teszi, hogy a legkisebb, kézműves online kereskedelmi márkáktól egészen a legnagyobb vállalatokig minden cég hozzáférhessen a legjobb ajánlatokhoz az egyedi csomagolások piacán. 2016-os indulása óta a platform több mint 50 000 vásárlót szolgált ki 30 országban világszerte, köztük olyan brandeket, mint a H&M, az Uber Eats vagy a Copenhagen Grooming. 2020-ban a cég első helyen szerepelt a leggyorsabban fejlődő közép-európai tech vállalkozásokat felsorakoztató Deloitte Fast 50 rangsorában.
A Series B körrel együtt az alapítás óta bevont tőke elérte az 52 millió eurót. A tranzakcióban a kör új befektetői mellett a Packhelp korábbi, nemzetközi befektetői, mint a White Star Capital, Speedinvest, ProFounders, Market One Capital és az Inovo szintén részt vettek. A társaság a megerősített pénzügyi hátterére támaszkodva felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését és ezzel párhuzamosan tovább bővíti beszállítói hálózatát Európában és az Egyesült Királyságban egyaránt. Továbbá a bevont tőke segítségével helyi értékesítési, raktározási és szállítási infrastruktúra kiépítésén keresztül tervezi vezető pozíciójának megerősítését meglévő piacain.
A bevont forrásból a Packhelp továbbfejleszti közép és nagyvállalati SaaS (Software-as-a-Service) megoldását, mely támogatja a nagyobb csomagforgalmat bonyolító kereskedők beszerzési és beszállítókezelési folyamatainak hatékonyságnövelését. A megoldás az automatizált folyamatoknak, valamint az árak és átfutási idők elemzésének köszönhetőn hozzájárul az alacsony digitalizációval és elavult rendszerekkel küzdő csomagolóanyag-ipar ellátási láncainak modernizálásához.
“Részvétel az ugrásszerűen fejlődő e-kereskedelemben, fenntarthatóság, globális célok: a Packhelp minden területen képes kiemelkedőt alkotni, ami nem csak a csomagolási iparág modernizálásához, hanem a saját, kiemelkedő fejlődésükhöz is jelentősen hozzájárul” – emelte ki Győrbiró Tibor, a PortfoLion partnere.
A 40 millió eurós tőkeemelés lehetőséget nyújt arra is, hogy a menedzsment továbbfejlessze fenntarthatósági törekvéseit a szolgáltatásban és a belső folyamatokban egyaránt. A cég minden termékcsaládjában kiemelt figyelmet fordít fenntartható alternatívák biztosítására, 2020-ban az értékesített csomagolóeszközeik 65%-a újrahasznosított anyagokból készült, 92%-a pedig további újrahasznosításra alkalmas volt. A Packhelp fenntarthatósági céljai között szerepel az újrafelhasználható csomagolás tesztelése, valamint a szén-dioxid-semleges csomagolási megoldások bevezetése.
„A sorra felbukkanó új online áruházak, a különböző online platformokon növekvő vásárlói forgalom és a növekvő ügyfélakvizíciós költségek is jelzik, eljött a pillanat, hogy az e-kereskedők valós erőforrásokat fordítsanak a kicsomagolási élmény tökéletesítésébe. Ezért örülök, hogy egy ilyen szakértő befektetői csapattal dolgozhatunk együtt a továbbiakban” – mondta el Wojtek Sadowski, a Packhelp egyik alapítója és ügyvezetője.
A befektetést vezető InfraVia Growth partnere, Alban Wyniecki hozzátette: „A Packhelp már most bebizonyította, hogy egyedi értékajánlattal, profi technológiai háttérrel és fokozott európai jelenléttel helye van a piacot vezető cégek között. Izgatottan kísérjük el és támogatjuk őket fejlődésük következő szakaszán.”