A Rail Cargo Hungaria az idén már egymillió tonna ukrán gabonát fuvarozott
A 80 százalékban kukoricából álló gabonaszállítmányok részaránya az Ukrajnából érkező áruforgalomban a tavalyi 2 százalékról 30 százalékra nőtt - tették hozzá.
A tájékoztatás szerint a több mint 17 ezer vagonban érkezett ukrán szemes termény kétharmada magyarországi megrendelők telephelyére került, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba ment tovább.
Hangsúlyozták, hogy a Rail Cargo vállalatcsoport - amelynek tagja az RCH is - a háború kitörése óta prioritásként kezeli az Ukrajnából érkező élelmiszeripari küldemények, főként kukorica, napraforgómag, búza, szója, árpa, valamint növényolaj fuvarozását. A társaság Ukrajnával fennállt korábbi teherforgalma az év második harmadától kezdve havi százezer tonnás nagyságrendre emelkedett. A belépő áruk fele vasérc, a második legnagyobb tétel azonban a gabona és az olajos magvak.
Kiemelték, az RCH innovatív technológiai megoldásokat és alternatív fuvarozási projekteket is kifejlesztett a küldeménytovábbítás mennyiségi növelése érdekében. Ismét elkezdte alkalmazni a fuvarozás gyorsítására a vasúti teherkocsik tengelyének korábbi átszerelési technológiáját.
A közleményben felidézték, hogy Kovács Imre, a Rail Cargo Group igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke személyesen egyeztetett az ukrán vasutak (UZ) vezetőivel az áruk továbbításának gyorsításáról. A határforgalom gyorsítását szolgáló intézkedések fokozatosan hoztak eredményt. Havi ötszázzal sikerült növelni a belépő és átrakásra kész széles nyomtávú teherkocsik számát, így szeptemberben már 5000 ilyen vagon érkezett az RCH számára. A továbbított vonatok száma az áprilisi heti 5-ről novemberre már gyakran elérte a heti 13-15-öt.