A segédmotoros kerékpárra is kell ám kötelezőt kötni!
Kiemelték, a robogók többségére érdemi ellenőrzés híján továbbra sem kötnek kötelező biztosítást, pedig kategóriától és lakhelytől függően havi 600-800 forintos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) havidíj ellenében nem csak a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírság lenne kiküszöbölhető, hanem a közúti baleset során okozott, akár többmilliós kártérítési kötelezettség is.
Ismertetik, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbbi biztosítási statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok díjosztályában a korábbiaknál is kevesebb, 297 ezer kgfb-t kötöttek az üzembentartók, miközben a hazai állomány folyamatosan gyarapszik, aktuális nagysága becslések szerint már meghaladja a 650 ezret.
Megjegyezték, mindez azt jelenti, hogy a robogók többsége szabálytalanul vesz részt a forgalomban.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségét 1992-ben 13 alkuszcég hozta létre, jelenleg mintegy 80 teljes jogú, illetve pártoló taggal rendelkezik, a teljes alkuszi piac teljesítményének mintegy 60 százalékát adják. A szövetség 1993. óta tagja a biztosításközvetítők európai szervezetének (BIPAR), és kapcsolatban áll más országokban működő szövetségekkel is.