A Stadler világújdonsága: az RS ZERO szolnoki kocsiszekrénnyel

Az RS ZERO-val a vasúti járműgyártó a sikeres Regio-Shuttle RS1 modell utódját leplezte le múlt héten a Stadler a berlini gyárában. A járművet a szakmai közönségnek a világ vasúti járműiparának legjelentősebb eseményén, a berlini InnoTranson mutatja be a Stadler hivatalosan. Jelenleg két modern és környezetbarát hajtástechnológia áll rendelkezésre: a hidrogén és az akkumulátor. Mindkettő lehetővé teszi a jövőben a mellékvonalak szén-dioxid kibocsátásmentes üzemeltetését. A nem villamosított mellékvonalak számára környezetbarát megoldást kínáló innováció magyar kezek munkáját is dicséri, hiszen a prototípus kocsiszekrénye a Stadler szolnoki kocsiszekrény üzemében készült. A hazai hozzáadott értékkel készült RS ZERO új fejezetet nyithat a fenntartható mobilitás terén.

A Stadler világújdonsága: az RS ZERO szolnoki kocsiszekrénnyel

A Stadler múlt héten bemutatta az új RS ZERO prototípusát, a sikeres RS1 Regio-Shuttle innovatív utódját. Ez 28 éve a német regionális vasúti közlekedés egyik legnépszerűbb járműve, jelenleg mintegy 500 RS1 jármű üzemel Németországban és Csehországban. A Stadler erre a bevált technológiára alapozva, a legmodernebb, környezetbarát hajtásrendszereket építi be az új járműbe. Az RS ZERO opcionálisan hidrogén- és/vagy akkumulátoros meghajtással is rendelhető, és ezzel nemcsak új mércét állít fel a környezetbarát vasúti közlekedés terén, hanem világújdonságot is jelent. Az Európai Unió vasúti hálózatának kb 40%-a nem villamosított, és a pályák állapota ezeken a vonalakon nem engedi meg nehéz vasúti járművek közlekedtetését.  Magyarországon ez az arány 55%, ami mintegy 4400 kilométernyi pályaszakaszt jelent.  Ezekre a vonalakra ad környezetbarát megoldást az RS ZERO.

A haladás szimbóluma

Az RS ZERO a folytonosságot és az innovációt jelképezi. A Stadler folytatja az RS1 sikertörténetét, ugyanakkor az új, fenntartható hajtási megoldásokkal megfelel a jelen kihívásainak. Az RS ZERO megtartja az RS1 jellegzetes trapéz alakú ablakformáját, és modern LED-szárnnyal illeszkedik a futurisztikus formatervbe.

„A Regio-Shuttle RS1 fontos része a Stadler történetének. Az utolsó járművet 11 évvel ezelőtt adtuk át. Most nagy örömömre szolgál, hogy ennek a sikertörténetnek egy új fejezetét kezdjük el az RS ZERO-val, amellyel tovább bővíthetjük technológiai vezető szerepünket az alternatív hajtástechnológiák területén” - mondta Peter Spuhler, a Stadler csoport igazgatótanácsának elnöke.

Technológiai nyitottság és fenntarthatóság

Magyarországon a vasútvonalak 55 százaléka nem villamosított, amely mintegy 4400 kilométernyi olyan vasúti hálózatot jelent, amelyre környezetbarát megoldást kell találni. A közlekedési átállás célja az is, hogy jelentősen több forgalmat tereljen át a vasútra - ennek érdekében nem csak Európában, hanem Magyarországon is a régi és nem villamosított vonalakat újra kell aktiválni. Az RS ZERO akkumulátoros és hidrogénhajtással megoldást kínál a szén-dioxid kibocsátásmentes üzemeltetésre ezeken a vonalakon. Mindegy, hogy ezek a vonalak villamosítottak, vagy hidrogéntöltő állomásokat vagy töltőszigeteket igényelnek. Minden jármű a vasúthálózat mindenkori adottságaihoz igazítható. Könnyű kialakításának és 18 tonna alatti tengelyterhelésének köszönhetően ideálisan alkalmas gazdaságilag vonzó szállítási szolgáltatás létrehozására még az alacsony forgalmi sűrűségű másodlagos útvonalakon is.

„Az RS ZERO prototípussal nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az akkumulátoros FLIRT Akku után a berlini telephelyen szereljük össze a következő alternatív hajtástechnológiájú járművet” - magyarázza Jure Mikolčić, a Stadler németországi divíziójának vezérigazgatója. „Technológiai nyitottságunknak köszönhetően mindig a megfelelő járművet tudjuk kínálni ügyfeleinknek, és ezzel hozzájárulunk a közlekedés átalakításához.”

Kényelem és rugalmasság

Az RS ZERO egy- és kétrészes kivitelben is elérhető, és 70-től akár 150 utasig kínál ülőhelyet. Alacsony padlószint, tágas és lépcsőmentes alacsonypadlós kialakítás és akadálymentesség jellemzi, ami különösen előnyös a mozgáskorlátozott utasok számára.

„Célunk egy különösen könnyű jármű kifejlesztése volt, amely lehetővé teszi a másodlagos útvonalakon való emissziómentes közlekedést” - hangsúlyozza Ansgar Brockmeyer, a vállalatcsoport marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető alelnöke. „Az RS ZERO-val egy olyan vonatot kínálunk ügyfeleinknek, amely a hatékonyságot a maximális kényelemmel ötvözi, és a lehető legnagyobb mértékű akadálymentes közlekedést biztosítja minden utas számára.”

A Berlinben bemutatott RS ZERO prototípusa egy egykocsis, hidrogénhajtású jármű, amelynek kocsiszekrénye magyar szakemberek munkájával a Stadler szolnoki üzemben készült, amely mára a legnagyobb ilyen üzem a vállalatcsoporton belül. A Stadler számos módosítási opciót mutat be a kerékpárok, babakocsik és nagyméretű csomagok szállítására, multifunkcionális térrel, társalgó- és komfortzónákkal, normál és privát ülésekkel, kerekesszékesek számára kialakított térrel, WC-vel és vonatirodával.

A prototípus belső berendezésénél különös hangsúlyt fektettek a fenntartható anyagok használatára. A padlóburkolat például mintegy 98 százalékban megújuló nyersanyagokból készült, és mentes a szintetikus gumitól valamint lágyítószerektől. Az oldalfalak burkolata újrahasznosított anyagokból, többek között PET-palackokból készült, a beépített légkondicionáló rendszer pedig rendkívül klímabarát hűtőközeggel működik.

7 millió dolláros veszteség a Trust Walletnél – Teljes kártérítést ígérnek a felhasználóknak

A Trust Wallet, a népszerű kriptopénztárca-szolgáltató, hivatalosan is megerősítette, hogy egy kritikus sebezhetőség miatt 7 millió dollár értékű kriptoeszköz került illetéktelen kezekbe. A problémát a böngészőbővítményük egyik verziója okozta, amelyen keresztül támadók hozzáfértek a felhasználók pénzeszközeihez. A cég gyorsan reagált: teljes visszatérítést ígér az érintetteknek, biztonsági frissítéseket vezetett be, és a közösség támogatására is számítanak. Nézzük a részleteket!
2025. 12. 28. 08:00
Megosztás:

Japán egységes 20%-os adót vetne ki a kriptóra – Új korszak jöhet az adózásban és a kereskedelemben

Japán radikálisan átalakítaná a kriptovaluták adózását: a jelenlegi, akár 55%-os progresszív kulcsokat egy egységes, 20%-os adó váltaná fel a 2026-os adóreform keretében. Az intézkedés célja, hogy a kriptobefektetések ugyanolyan megítélés alá essenek, mint a részvények vagy befektetési alapok – ezzel ösztönözve a kereskedelmet, az innovációt, és megszüntetve a befektetői bizalmatlanság egyik legfőbb okát. Mutatjuk, hogyan változna a rendszer, kiket érint, és mit várnak tőle az iparági szereplők.
2025. 12. 28. 07:00
Megosztás:

Kriptovaluta fedezetű hitelek jöhetnek Oroszországban – A Sberbank a Bitcoin mögé nézne

Oroszország legnagyobb bankja, a Sberbank komolyan fontolgatja a kriptovalutával fedezett rubelalapú hitelek bevezetését. A Bitcoin és az Ethereum, valamint akár tokenizált fémek és stabilcoinok is megjelenhetnek fedezetként. A lépés új fejezetet nyithat a hagyományos bankrendszer és a digitális eszközök integrációjában – miközben az orosz szabályozás is fokozatosan nyit a kripto irányába.
2025. 12. 28. 06:00
Megosztás:

Japán új kriptós adóreformja 2026-ra: Változnak a szabályok, jöhet a különadózás

Japánban új korszak kezdődhet a kriptovaluták adózásában. A 2026-os adóreform tervezete jelentős fordulatot hozhat a digitális eszközök megítélésében: a spekuláció helyett immár a hosszú távú vagyonépítés eszközeként tekintenének a kriptókra. A kormánykoalíció javaslatai alapján különadó jöhet a spot kereskedésre, derivatívákra és kriptós ETF-ekre – de nem minden kriptós jövedelemre vonatkozik majd az új szabályozás. Mutatjuk a részleteket!
2025. 12. 28. 05:00
Megosztás:

Tőzsdére mennek a kriptós óriások – Rekordévet zárt az iparág az IPO-k terén

2025 igazi áttörést hozott a kriptovaluta szektor számára a nyilvános részvénykibocsátások (IPO) világában. Az elmúlt év nemcsak az iparág magára találását jelezte, hanem egyértelművé tette: a kripto cégek komolyan versenyre kelnek a hagyományos pénzügyi szereplőkkel a tőkepiacokon. A Coinbase 2021-es tőzsdei debütálása után most több szereplő is sikerrel vette az IPO-akadályokat, miközben mások még csak készülnek a nagy lépésre. Nézzük, mi történt 2025-ben, és mire számíthatunk 2026-ban!
2025. 12. 28. 04:00
Megosztás:

Átalakul a digitális ökoszisztéma: az AI a keresés mellé lép, nem a helyére

A Similarweb – a világ egyik vezető digitális forgalomelemző vállalata – friss éves jelentése szerint a generatív mesterséges intelligencia egyetlen év alatt a digitális élet alaprétegévé vált. A K&H tapasztalatai is azt mutatják, hogy a globális trendek a banki ügyfelek elvárásait is formálják: egyre többen keresnek gyors, természetes és személyre szabott digitális támogatást a pénzügyeikben.
2025. 12. 28. 03:00
Megosztás:

Donald Trump szerint Volodimir Zelenszkij nem rendelkezik semmivel az ő jóváhagyása nélkül

Donald Trump szerint Volodimir Zelenszkij nem rendelkezik semmivel az ő jóváhagyása nélkül - az amerikai elnök a többi között így foglalta össze várakozásait az ukrán elnökkel vasárnapra tervezett találkozóját megelőzően, a Politico hírportálnak pénteken adott interjúban.
2025. 12. 28. 01:00
Megosztás:

Január 3-tól újra járnak a vonatok Vác és Diósjenő között

Elkészült az első, "pincétől a padlásig" felújított szakasz, január 3-tól újra járnak a vonatok Vác és Diósjenő között - közölte a MÁV-csoport szombat délután az MTI-vel.
2025. 12. 28. 00:05
Megosztás:

A következő nagy altcoin a Shiba Inu és a Cardano után? Az elemzők a Digitapra fogadnak

A közelmúltban mind a Shiba Inu, mind a Cardano árfolyama esett. A 30 napos időkeretben mindkét altcoin kétszámjegyű visszaesést mutatott.
2025. 12. 27. 22:00
Megosztás:

A Digitap ($TAP) matematikai alapjai: Miért reális a 2026-os bikapiacra kitűzött 5,00 dolláros célár

A <a href="https://presale.digitap.app?&utm_campaign=dec&utm_content=pri&utm_medium=pr&utm_source=prof-pr&utm_term=2478a" target="_blank">Digitap ($TAP)</a> jelenlegi mutatói meggyőző értékelési képet festenek azok számára, akik hosszú távban gondolkodnak. A 0,0383 dolláros áron az élő „omni-bank” jelentős árengedménnyel forog, és potenciálisan elérheti az 5,00 dolláros szintet, ami 130-szoros szorzót jelent. Ez a szorzó ugyan magas, de reális, ha figyelembe vesszük a tokenomikát és a felhasználhatóságot.
2025. 12. 27. 20:00
Megosztás:

Brit szakszervezeti vezető: vissza kell lépni az EU vámuniójába

A brit országos szakszervezeti szövetség (Trades Union Congress, TUC) vezetője szerint a munkáspárti brit kormánynak nem szabad elzárkóznia attól, hogy Nagy-Britannia visszalépjen az Európai Unió vámuniójába.
2025. 12. 27. 19:00
Megosztás:

Jövő év elejéig 101 új mentőkocsi áll szolgálatba az Országos Mentőszolgálat

Jövő év elejéig 101 új mentőkocsi áll szolgálatba az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) egységeinél, ezzel folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára szombaton, miután a pesthidegkúti mentőállomáson átadtak egy új járművet.
2025. 12. 27. 18:00
Megosztás:

Hankó Balázs: az elmúlt évtizedek legjelentősebb kutatási előrelépése valósult meg

Az elmúlt évtizedek legjelentősebb kutatási előrelépése valósult meg azzal, hogy a Magyar Kutatási Hálózat a nemzetközi modellek és a kutatóhálózat vezetőinek javaslata alapján megújult - jelentette ki az innovációs és kulturális miniszter a Magyar Nemzetnek adott, szombaton megjelent, évösszegző interjújában.
2025. 12. 27. 17:00
Megosztás:

Veszélyessé vált a levegő minősége a Sajó völgyében

A szálló por miatt veszélyessé vált a levegő minősége a Sajó völgyében a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) szombaton közzétett, az előző napi méréseket ismertető térképe szerint.
2025. 12. 27. 16:00
Megosztás:

Elérték a 300 millió forintot az Országos Jótékonysági Vadászat adományai

Elérték a 300 millió forintot az Országos Jótékonysági Vadászat adományai - hangzott el az esemény központi ünnepségén, a kápolnásnyéki Halász-kastélyban szombaton.
2025. 12. 27. 15:00
Megosztás:

413 alkalommal volt szükség a tűzoltók beavatkozására karácsonykor

Karácsony három napja alatt 413 esetben kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak: 116 helyen kellett tüzet oltani, 77 lakóépület gyulladt ki, 15 helyre vonultak ki, mert szén-monoxid keletkezett, 297 esetben pedig műszaki mentést végeztek. Beszámolójuk szerint idén kevesebb esethez riasztották a tűzoltókat mint tavaly karácsonykor, akkor ugyanis 632-szer avatkoztak be - közölte az MTI-vel szombaton az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
2025. 12. 27. 14:00
Megosztás:

Részleges leállás lesz az útdíjfizetésben újévkor

Informatikai rendszerátállás miatt néhány órán át nem lehet majd útdíjegyenleget feltölteni, jegyet vásárolni, és nem mindenhol lehet majd e-matricát venni, előre kell gondoskodni azok megváltásáról - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt az MTI-vel szombaton.
2025. 12. 27. 13:00
Megosztás:

Előre kell feltölteni a HU-GO-egyenleget! Részleges értékesítési leállás lesz az útdíjfizetésben újévkor

Előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget!
2025. 12. 27. 12:00
Megosztás:

Ötöslottó - 7 milliárd forint a tét, tudta?

7 milliárd forint a tét – mit is jelent valójában ekkora összeg? Pár nap és kiderül lesz-e gazdája az Ötöslottóval megnyerhető eddigi legnagyobb nyereménynek, azaz 7 milliárd forintnak.
2025. 12. 27. 11:00
Megosztás:

A két ünnep között jön a második nagy roham az áruházakban

A karácsonyt követő napokban az üzletek szinte az ünnepek előtti forgalmat bonyolítják, ilyenkor ugyanis tömegével cserélik ki az emberek az ajándékba kapott ruhákat, termékeket. Vevőkből is sok van ezekben a napokban, hiszen az üzletek is újabb akciókba kezdenek, hogy kisöpörjék meglévő árukészletüket. Nem véletlen, hogy a 0 százalékos THM-mel hirdetett áruhitel-ajánlatok is sokszor csak az év végig szólnak – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
2025. 12. 27. 10:00
Megosztás: