A tavalyi viharkárok kárösszegének több mint fele beérkezett januárban a Groupama Biztosítóhoz
Bár az úgynevezett viharszezon évről-évre korábban kezdődik, idén már az év első hónapja is extrém időjárást hozott, és tömeges károkat okozott az ingatlanokban. Az idén januári viharok kapcsán már ötezer kárbejelentés érkezett. Ez a szám még naponta több százzal emelkedik, így a kárbejelentések darabszáma várhatóan megközelíti a tavalyi 12 ezer viharkárbejelentés 50 százalékát. Az értéküket nézve pedig méginkább kitűnik az idei viharok pusztító ereje: félmilliárdos értékük a tavalyi egész évben kifizetett 810 millió forint viharkár több mint 60 százalékát teszik ki.
Összehasonlításul: a tavalyi évben az összes időjárási eseménnyel – így például jégesővel, villámlással, felhőszakadással – kapcsolatosan a Groupama Biztosító összesen 2,8 milliárd forintot fizetett ki 30 ezer lakossági, illetve vállalati káresethez kapcsolódóan.
A károk felmérésére rendkívüli intézkedéseket vezettek be a Groupama Biztosítónál, melynek köszönhetően már minden negyedik kárt tudtak szemlézni. Sok esetben a szakértők a szemle során, a helyszínen elvégzik a kárszámítást, és intézkednek a szolgáltatás átutalásáról, így az összeg a szemlét követő pár órán belül az ügyfelek számlájára érkezhet.
„Idén januárban különösen sok viharkár érte ügyfeleinket, ezért a lehető legtöbb erőforrást vontuk be, hogy minél gördülékenyebben tudjuk segíteni ügyfeleinket. Szakértőinket átvezényeltük a leginkább érintett területekre, hogy segítsük a helyszíni kárszemléket” – mondta el Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója. Hozzátette: „rendkívül kedvező tapasztalataink vannak a videós kárszemlével kapcsolatban is. Az idei viharkárok 45%-át már a videós lehetőséget is tartalmazó távszemle alapján fizettük ki, a korszerű videószemlét ügyfeleink külön applikáció letöltése nélkül vehetnek igénybe és rendkívül meggyorsítja a kárrendezési folyamatokat.”
A károkat az észlelés után minél előbb érdemes bejelenteni, a nyaralók esetében pedig fokozottan figyelni kell erre, hiszen azok a téli időszakban sokszor üresen állnak. Ennek megfelelően, a most következő hétvégén érdemes lehet felkeresni a családi nyaralókat, és az esetleges károkat mihamarabb jelezni a biztosítónak.
A Groupama Biztosító a kárbejelentéseket továbbra is folyamatosan, több csatornán fogadja: a bejelentések online a www.groupamadirekt.hu lakás kárbejelentő menüponton keresztül, telefonon, a TeleCenter a +36 1 467 3500 telefonszámán, valamint az ügyfélszolgálati irodákban személyesen is megtehetők.
Videós kárszemle
A Groupama Biztosító külön applikáció letöltése nélkül nyújt lehetőséget videós kárszemlére. A biztosító munkatársa által SMS-ben küldött linkre kattintva jön létre a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet.
A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamatát bemutató videó a következő linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=4oL6mxkWTJY&feature=youtu.be