A TikTok és a LinkedIn meghódította az üzleti szektort

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A Facebook van legrégebb óta velünk, tréfásan azt is szokták mondani, hogy aki „nincs fent rajta”, az nem is létezik. Az Instagram valamivel később jelent meg; főként képes tartalmak megosztását szolgálja. Van még azonban két lényeges fórum, a TikTok és a LinkedIn, amelyeket többnyire a két végletnek tekintik az emberek. Míg az előbbit komolytalannak, csupán szórakoztató időtöltésnek vélik, az utóbbiról épp feltételezett túlzott komolysága miatt nyilatkoznak olykor fanyalogva. Pedig közelebb állnak egymáshoz, mint képzelnénk, és a magánhasználaton túl üzletszerzésre is kiválóan alkalmasak.

A TikTok és a LinkedIn meghódította az üzleti szektort

A TikTok és a LinkedIn közös előnye, hogy viszonylag újdonságnak számítanak, esetükben nem alakult még ki az a fajta bannervakság és reklámzaj, ami régebbi társaiknál, a Facebooknál és az Instagramnál már erőteljesen rontja a hirdetések hatékonyságát.

„Ezeken a felületeken még újdonságnak számítanak az ingerek, az emberek kíváncsiak a tartalmakra, és nyitottabban fogadják be a számukra felkínált információkat. Mindkettő külön-külön is nagyon hasznos terep a vállalkozások számára, de kettejük kombinálásában rejlenek az igazán különleges lehetőségek” – tájékoztatott Plósz Valentin TikTok-szakértő, az Adwern Group társalapítója, aki társával, Sándor Tamás LinkedIn-szakértővel arra vállalkozott, hogy bemutatja ezen közösségi felületeket, és ízelítőt ad a használatukkal járó számos előnyből.

A TikTok titka

A TikTokot leginkább magánszemélyek használják, már több mint 1,6 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon a felhasználók száma dinamikusan növekszik, jelenleg megközelítőleg kétmillió embert tudhat maga mellett. Valamivel több nő használja, mint férfi, az arányuk 55-45%, korosztály szempontjából pedig főként a 25–35 közöttiek körében népszerű, de jelen vannak a 20 év alattiak és a 30 felettiek is szép számmal. Használói naponta átlagosan 10-15 alkalommal térnek vissza az applikációba, és ezalatt átlagosan 70-75 percig néznek videókat.

„Érdekes különbség a Facebookkal szemben, hogy a TikTok-videók nagy részét hanggal tekintik meg, míg a Facebookon többnyire némán futnak a filmek. Nagyon sok cég felfedezte már a TikTok előnyeit, alkalmazzák többek között személyes márkaépítésre is. A megjelenő tartalmak sikerének kulcsa az, hogy valóban érdekesek legyenek. Igaz, hogy ide többnyire szórakozni járnak az emberek, de amellett követnek informatív, értékeket közvetítő felhasználókat is. Ha ide valaki unalmas tartalmat tölt fel, az a legrosszabb, amit csak tehet” – hangsúlyozta Plósz Valentin.

Hozzátette: azt, hogy igenis komolyan lehet és kell is venni a TikTokot, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egyre több nagy nemzetközi cég és egyre több neves szakember választja fő kommunikációs csatornájának.

A meg nem értett LinkedIn

Annak ellenére, hogy a LinkedIn már néhány éve jelen van Magyarországon is (sőt, 9 hónappal idősebb a Facebooknál), elterjedni és erősödni csak nem olyan régen kezdett el. Ma 1,2-1,3 millió felhasználóval rendelkezik, akik főként szakmai kapcsolatépítésre, állások meghirdetésére, illetve álláskeresésre használják.

„Míg a TikTok leginkább B2C vállalkozások számára előnyös, azaz olyan esetben, amikor egy cég ügyfelei a fogyasztók, addig a LinkedIn a B2B szektorban hódít, ahol a cég ügyfelei más cégek. Számos cégvezető, HR-, PR-, és marketingszakember található meg a tagjai között, de az informatikai terület is jelentős mértékben képviselteti magát. A B2B iparágban többet ér néhány értékes partneri kapcsolat, mint több száz nem túl releváns megkeresés” – osztotta meg tapasztalatait Sándor Tamás.

A LinkedIn „népességének” 57%-a férfi, 43%-a nő, és főként a középkorú felhasználók vannak többségben. Ha azt gondoljuk, hogy itt csak száraz és érdektelen témák kerülnek terítékre, nagyon tévedünk, hiszen az izgalmas sztorik adják meg azt a lüktetést, amiért a tagjai újra és újra felkeresik a platformot.

„Világszerte átlagosan hat embert vesznek fel percenként a LinkedInen keresztül, valamint másodpercenként 77 db állásajánlatot tesznek ki. Hatékony értesítési rendszerének köszönhetően a felhasználók nem ellenőrzik naponta többször a tartalmakat, jellemzően akkor jelentkeznek be, ha számukra lényeges eseményről kapnak tájékoztatást” – tudtuk meg Sándor Tamás LinkedIn-szakértőtől, az Adwern Group társalapítójától.

Összességében elmondható, hogy bármelyik felületet is használja egy cég az ügyfeleivel, partnereivel való kommunikálásra, kapcsolattartásra, elsődleges a folyamatos, minőségi jelenlét, olyan tartalmak megosztása, amelyek bizalmat építenek, közelebb hoznak, ezzel pedig képesek a meglévő ügyfélkört, partneri kört bővíteni, és végső soron a profitot növelni.

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.
2024. 04. 19. 13:00
Megosztás:

A külföldi piacszerzésben kapnak segítséget a magyar vállalkozások

A Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat - közölte az NIÜ csütörtökön az MTI-vel.
2024. 04. 19. 12:30
Megosztás:

Az év végig kétszeresére emeli napelemei számát a Budapesti Közművek

Az év végig megkétszerezi napenergia-termelő kapacitásait a Budapesti Közművek - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 19. 12:00
Megosztás:

Az illetékmentesség is a csok plusz egyik előnye lehet

A teljes visszafizetést tekintve több tízmillió forintot is megspórolhat az, aki a csok plusz támogatott hitelkonstrukciót és az ezzel járó illetékmentes ingatlanvásárlási lehetőséget választja - hívta fel a figyelmet csütörtökön kiadott elemzésében a Duna House.
2024. 04. 19. 11:30
Megosztás:

Az S&P rontotta Izrael hitelminősítését

A Standard & Poor (S&P) nemzetközi hitelminősítő AA mínuszról A pluszra rontotta Izrael hosszú távú adósbesorolását
2024. 04. 19. 11:20
Megosztás:

Az új kriptovaluta, melynek ára 0,02 dollár, a Solana és a Cardano mellé került a 2024 áprilisi kiemelt ajánlásokba

A kriptovaluta piac továbbra is vad száguldását folytatja 2024 áprilisában, ahol az olyan ismert szereplők, mint a Solana (SOL) és a Cardano (ADA) erős pozíciókat töltenek be. Azonban egy új versenyző is megjelent a színen, amely az alkalmi vásárlók figyelmét is magára vonja: a DTX.
2024. 04. 19. 10:45
Megosztás:

Mínuszban nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Gyengüléssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken, a hét utolsó kereskedési napján.
2024. 04. 19. 10:30
Megosztás:

Eséssel nyithat a tőzsde az elemző szerint

Az európai és az amerikai határidős indexek a közel-keleti helyzet hatására negatív értéket mutatnak, így eséssel nyithat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) is pénteken az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint. A BUX 441,01 pontos, 0,67 százalékos csökkenéssel, 65 674,41 ponton zárt csütörtökön.
2024. 04. 19. 10:00
Megosztás:

Gyengültek az ázsiai indexek

Gyengültek a vezető ázsiai tőzsdék pénteken, a térség irányadó tőzsdéje, a tokiói börze Nikkei225 indexe 2,53 százalékos csökkenéssel, 37 090 ponton zárt.
2024. 04. 19. 09:30
Megosztás:

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel a csütörtök kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
2024. 04. 19. 08:30
Megosztás:

Csökkent a Danone negyedéves bevétele

A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5 százalékkal, 6,79 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben - áll a cég honlapján.
2024. 04. 19. 08:00
Megosztás:

Az OECD-ben stagnált az infláció februárban

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban átlagosan 5,7 százalék volt a fogyasztói árak éves növekedése ugyanúgy, mint januárban.
2024. 04. 19. 07:30
Megosztás:

Az év végén kaphat egy újabb lökést a hazai ingatlanpiac

A tavalyi és második felében és az idei év első negyedévében határozott élénkülés figyelhető meg a IV. és XV. kerületek ingatlanpiacán, mely legnagyobb részben a kedvezőbbé váló hitelkamatok eredménye. Az év végén, illetve a jövő év elején viszont újra nagyobb számban megjelenhetnek a befektetők is az ingatlanpiacon.
2024. 04. 19. 07:00
Megosztás:

Tovább erősítette nemzetközi pozícióját és milliárdos beruházásokkal zárta a 2023-as évet a BioTechUSA-cégcsoport

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra, amelyből többek között több mint 1000 négyzetméter hasznos összterületű, négyszintes, modernebb és kényelmesebb szociális blokk épült Szadán, közel egymilliárd forint értékben üzembe helyezte automata raktárát, 45 új üzletet nyitott Európa-szerte és megvalósult óbudai régi irodaháza teljes felújítása is. A turbulens környezet ellenére a társaság pénzügyi helyzete tovább javult 2023-ban, miután az EBITDA-mutatója több mint 3,5 százalékkal 10,47 milliárd forintra nőtt.
2024. 04. 19. 06:30
Megosztás:

Már ragaszkodnak az otthoni munkavégzéshez a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak tekintett otthoni munkavégzés lehetősége ma már a bank kérdőívét kitöltők 93 százaléka szerint alapvető vagy nagyon fontos. A legtöbben azért szeretik a home office-t, mert rugalmas, valamint időt és pénzt is megspórolnak azzal, hogy otthonról dolgoznak.
2024. 04. 19. 06:00
Megosztás:

Hiába javult sokat a magyar termékenységi ráta, ez is kevés lehet

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a Ratkó-unokák kiöregedésével) mostanra jelentősen csökkent. Ha pedig eleve kevés nő tud szülni, akkor a magas születési ráta is alacsony születésszámokhoz vezethet.
2024. 04. 19. 05:30
Megosztás:

Benzines és dízelautóra telik a magyaroknak, elektromosra nem

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint továbbra is a belső égésű motorok viszik a prímet, amely elsődleges oka a kedvezőbb árak terén keresendő. Az elmúlt 1 évben viszont az elektromos autók népszerűsége növekedett, és időközben mind hirdetésszám, mind telefonos érdeklődések tekintetében maguk mögött hagyták a hibrideket.
2024. 04. 19. 05:00
Megosztás:

Mivel magyarázható a munkaerőpiaci átrendeződés?

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a magyar gazdaságra egyértelműen negatív hatással van. Miért megyünk mi magyarok külföldre és miért jönnek hozzánk Ázsiából dolgozni?
2024. 04. 19. 04:30
Megosztás:

Mérséklődött a fluktuáció, de nem hoz megkönnyebbülést

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés pedig nem a munkaerőpiaci feszültségek enyhülésének köszönhető, hanem a múlt év gazdasági nehézségeinek és a munkaerőpiac átrendeződésének a következménye – állapítja meg a HR-Evolution idei országos fluktuációkutatása.
2024. 04. 19. 04:00
Megosztás:

Mivel fűtsön a magyar ember ha nem lesz gáz vagy az Unió betiltja a gázkazánokat?

A magyarországi háztartások jellemzően földgázzal fűtenek. A Központi Statisztikai Hivatal 2019-es adatai szerint az ország 2877 településén érhető el vezetékes földgáz. Az ellátottság 2000 és 2005 között 80%-ról 91%-ra emelkedett, azóta ez az arány lényegesen nem változott. A lakossági felhasználók 73%-a gázfűtést alkalmazott otthonaiban. A legmagasabb gázellátottsági arány Pest, Fejér és Csongrád-Csanád megyékben volt (83 és 81–81%), míg Komárom-Esztergom, Tolna és Baranya megyékben a legkisebb (46 és 54–54%).
2024. 04. 19. 03:00
Megosztás: