Az adakozásra és a fenntarthatóságra hívja fel a figyelmet négy szervezet karitatív kampánya
Az év végéig tartó akció ideje alatt az otthon összegyűlt aprópénzt a szervezetek által felállított gyűjtőpontokon lévő perselyekbe lehet bedobni. Ezeket az MNB visszavezeti a pénzforgalomba, az ellenértékét a gyűjtésben részt vevő szervezetek kapják meg, támogatva így azok közhasznú munkáját. "Jobb helye is lehetne az apródnak, mint otthon a kisasztalon vagy az autóban, esetleg egy befőttesüvegben gyűjtve" - hangsúlyozták.
Azt írták, a nehéz sorsú gyermekek és családok támogatása mindegyik szervezet számára kiemelten fontos, reményeik szerint az év végéig tartó összehangolt kampány felerősíti Lao-ce minden időben fontos üzenetét: "aki kapni akar, az tanuljon meg adni". Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója kiemelte: "ha minden család csak néhány kallódó érmét visz el a postára és dob be a perselybe, olyan jelentős adomány gyűlhet össze, amiből sok rászoruló családnak tudunk ételt, otthont és esélyt adni".
Balczó Barnabás, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, azzal, hogy az ország minden pontján ott vannak, lehetőségük van a társadalom szélesebb rétegeihez szólni, összefogásra, segítésre buzdítani. Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat alelnöke rámutatott arra, hogy ez a kampány szép példája az összefogásnak, ami minden eredményes karitatív tevékenység alapja.
Az MNB kiemelt társadalmi felelősségvállalási célja a lakosság pénzügyi ismetereinek, tudatos pénzhasználatának erősítése, és a fenntartható gazdálkodás hangsúlyozása. A most induló együttműködéssel az otthon gyűjtögetett vagy kallódó érmék visszakerülnek a gazdasági körforgásba és egyben karitatív célokat is szolgálnak - áll a közleményben.