Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban

Közleményükben kiemelték, hogy május 6-ától az exportadminisztráció mérföldkőhöz érkezett, az új rendszer az uniós Vámkódex előírásai szerint már teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást biztosít mind az ügyfeleknek, mind a hatóságnak.
A NAV aktívan bevonta a gazdálkodói oldalt és a vámszakmai szövetségeket is a rendszer bevezetésének előkészítésébe. A szoros együttműködés eredménye, hogy az új, modernizált exportrendszer az ügyfélkör igényeihez is praktikusan igazodik: csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adatkövetelmények pedig egységessé válnak.
A tájékoztatás szerint a NAV az AES élesítésének napját is a gazdálkodókkal együtt határozta meg; a rendszer sikeresen debütált, a vámeljárások feldolgozása megfelelően működik.
A rendszer bevezetését követő három napban 11 037 vámáru-nyilatkozatot fogadott be a NAV - közölték.