Az elektromos gépkocsik javítása drágább, mint a belsőégésű gépkocsiké

A javítási előírások miatt költségesebb az elektromos gépkocsik baleseti javítása. Több a baleseteket és tűzeseteket követő utólagos költség. Az elektromos gépkocsiknál nem magasabb a tűzkockázat

Az elektromos gépkocsik javítása  drágább, mint a belsőégésű gépkocsiké

Gyors ütemben növekszik a közúti forgalomban közlekedő elektromos gépkocsik  száma. 2021. júliusában 40 százalékkal kevesebb új benzines gépkocsit helyeztek  forgalomba Németországban, mint 2020. júliusában, míg a dízelautók esetében 48  százalékos visszaesés volt megfigyelhető. Az elektromos járművek és a hálózatról  tölthető hibridek már az év első hét hónapjában átvették az új gépkocsik piacának  csaknem egynegyedét. De vajon mekkora az elektromos járművek biztosítási  kockázata?

2021. szeptember 22-én Ismaningben a 9. Allianz Motor Day eseményen mutatta be  az Allianz Technológiai Központ (AZT) legfrissebb tanulmányát a baleseti és tűzkár  kockázatokkal kapcsolatos kártapasztalatokról. A vizsgálatok során az elektromos  töltőcsatlakozóval rendelkező, jelentős elektromos hatótávolságú járműveket ért  károkat elemezték a 2018. és 2020. közötti időszakban. „Az elektromos gépkocsik  külsőre alig különböznek a hagyományos meghajtású járművektől. Az akkumulátor  miatt azonban nehezebbek és általában merevebb szerkezetűek is. Az akkumulátort  baleset esetén a lehető legjobban védeni kell a sérülésekkel szemben. Ezért az  elektromos gépkocsik kialakítása a külső karosszéria lemezek alatt eltér a  hagyományos meghajtású járművekétől” – magyarázta Carsten Reinkemeyer, az  AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója az Allianz  eseményén.

A felügyelőbizottság elnöke: Oliver Bäte.

Igazgatóság: Dr. Klaus-Peter Röhler, elnök; Katja de la Viña, Bernd Heinemann, Andreas  Kanning, Nina Klingspor, Frank Sommerfeld, Renate Wagner, Dr. Andreas Wimmer. Cím: Königinstraße 28, 80802 München, a társaság székhelye: München Cégbíróság: Amtsgericht München (Müncheni Járásbíróság), cégjegyzékszám 158878 Felügyeleti szerv: Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (Pénzügyi  Szolgáltatásokat Felügyelő Szövetségi Hivatal, BaFin), Bonn

Forgalmi adó: Közösségi adószám: DE 814 580 981 (a pénzügyi és biztosítási  szolgáltatások az általános forgalmi adóról szóló német törvény (UstG)/a közös  hozzáadottértékadó-rendszerről szóló 2006/112/EK irányelv értelmében HÉA-mentességet  élveznek.)

A tanulmány főbb eredményei

A károk tekintetében az elektromos gépkocsik alapvetően nem térnek el a  hagyományos meghajtású járművektől. A baleseti károk javításában ugyanakkor egyértelműen különböznek, mivel az elektromos gépkocsik javítására vonatkozó  szabványok és gyártói előírások eltérőek. Például gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező  leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén. Még egy nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg. Ez jelentősen növeli a  kárköltségeket. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet.  Van azonban más megoldás: egyes gépjárműgyártók cserélhető védőburkolatot  használnak. Ez akár 97 százalékkal is csökkentheti a javítási költségeket.

Az utólagos költségek miatt drágábbak a károk

Az AZT tanulmánya arra a fontos tényre is rávilágított, hogy a súlyosan károsodott  elektromos járművek tulajdonosai a javítási költségeken túl további kiadásokkal is  szembesülhetnek. Elviekben elektromos gépkocsit csak olyan szerviz javíthat, amely  minősítéssel rendelkezik a gyújtószikra-mentes nagyfeszültségű járművek  javítására. Ha a gyújtószikra-mentesség a károsodás mértéke miatt nem  garantálható – és ez a helyzet a károk viszonylag kisebb, de annál költségesebb  része esetén –, akkor a szerviz személyzetének képzettsége nem elegendő. A  kártapasztalataink alapján az ilyen késedelmek a kárrendezésben meghosszabbítják  a javítási időt. „Mindez nem felel meg az ügyfél-elégedettségi előírásainknak. A  gyártóknak szabványosított megoldásokat kell kialakítaniuk” – jelentette ki  Reinkemeyer. A hagyományos meghajtású járművek baleseti kárainak javításához  képest az is eltér, hogy az akkumulátor még akkor is nagy mennyiségű energiát  tárol, ha maga a rendszer már nem működőképes, így a tűzvédelmi óvintézkedések  további költségekhez vezetnek.

Nincs járulékos tűzkockázat elektromos gépkocsik esetén

Németországban évente mintegy 15 ezer kigyulladt járműről érkezik bejelentés.  Ebből az elektromos gépkocsik aránya még egy százaléknál is jelentősen kevesebb.  „Vizsgálatunk során még mindig nem látunk magasabb tűzkár valószínűséget elektromos járművek esetében a hagyományos benzines, illetve dízelhajtású  járművekhez képest” – mondja Reinkemeyer.

Erősödött a forint péntek reggelre

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 31. 09:00
Megosztás:

Estek a tengerentúli indexek a kamatvárakozásokkal kapcsolatos bizonytalanság és az IT szektor gyengélkedése miatt

Esett a Wall Street három fő indexe is tegnap, a Nasdaq Composite és az S&P 500 vezette a veszteségeket (Nasdaq: -1,6%, S&P -1,0%, Dow: -0,2) mivel a Meta és a Microsoft részvényei zuhantak az AI-kiadások megugrásával kapcsolatos aggodalmak miatt, miközben a befektetők az amerikai jegybank szigorúbb hangvételét is mérlegelték.
2025. 10. 31. 08:30
Megosztás:

Harmadik napja gyengélkedtek az európai részvénypiacok

Az európai részvénypiacok csütörtökön harmadik napja gyengélkedtek a jegybanki kamatdöntések után, miközben a befektetők újabb vállalati gyorsjelentéseket dolgoztak fel.
2025. 10. 31. 08:00
Megosztás:

Több mint félmilliárdos bírságot szabott ki a GVH a hasznaltauto.hu üzemeltetőjére

550 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Használtauto.hu Kft.-t, mert a Magyarországon piacvezető online gépjármű hirdetési oldal korábbi üzemeltetője – a külföldi tulajdonú Adevinta Classified Media Hungary Kft. – visszaélt a gazdasági erőfölényével. A cég az üzleti ügyfelei számára több éven keresztül olyan előfizetéses hirdetési csomagot működtetett, ami, exkluzivitást tartalmazó kikötése miatt akadályozta, hogy az üzleti hirdetők versenytárs oldalakon is hirdessenek. Ezzel a norvég érdekeltségű vállalkozás szándékosan visszafogta a versenyt az érintett piacon, ami a magyar fogyasztók, hirdetők számára magasabb árakat eredményezhetett.
2025. 10. 31. 07:00
Megosztás:

Ősszel is magas fordulatszámon teljesít a turizmus, szeptemberben 8 százalékkal pihentek többen

Magyarország a hazai és a nemzetközi utazók számára is egyre vonzóbb turisztikai desztinációvá válik - állapította meg a legfrisseb statisztikai adatokhoz fűzött csütörtöki kommentárjában a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 10. 31. 06:00
Megosztás:

A Stadler legyártotta a 6000. kocsiszekrényt

A Stadler szolnoki kocsiszekrény üzeme működésének újabb fontos mérföldkövéhez érkezett: októberben leszállították a 6000. kocsiszekrényt. A 2009 óta működő gyár mára a Stadler Csoport legnagyobb kocsiszekrénygyártó központjává vált Közép- és Kelet-Európában, és kulcsszerepet tölt be nemzetközi gyártási és beszállítói hálózatban.
2025. 10. 31. 05:30
Megosztás:

Erőteljes volt a panelek árának növekedése a fővárosban az idén

Budapesten a panellakások 1,14 millió forintos átlagos négyzetméteráron keltek el az év első kilenc hónapjában, ami éves összevetésben 38 százalékos emelkedés - közölte saját adatai alapján az Otthon Centrum csütörtökön az MTI-vel.
2025. 10. 31. 05:00
Megosztás:

Hány évet kell dolgozni egy lakásért Magyarországon? Itt vannak a szomorú tények

Bár lassan eljön a 2025-ös év hajrája, a KSH nemrég tett közzé egy interaktív összefoglalót a 2024-es lakáspiaci folyamatokról. Ebben jórészt eddig is ismert információk vannak összegyűjtve, ugyanakkor átfogó képet kaphatunk belőle arról, hogy néz ki jelenleg a magyar lakáspiac, illetve néhány mutatóban hol helyezkedik el európai összevetésben.
2025. 10. 31. 04:30
Megosztás:

Csökkenő nyereséggel zárta az év első kilenc hónapját az INA-csoport

Az INA horvát olajipari vállalat egyszeri tételek nélkül 140,9 millió euró nettó nyereséget ért el 2025 első kilenc hónapjában, ami 15 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
2025. 10. 31. 04:00
Megosztás:

Geopolitika, fenntarthatóság és maguk a fogyasztók – ezek az autóipar legnagyobb kihívásai, derült ki a KPMG felméréséből

Technológiai változások, geopolitikai feszültségek, fenntarthatósági elvárások és a fogyasztói szokások gyors átalakulása – ezek a legfőbb kihívások, amelyekkel az autóipar vezetői szembenéznek, derült ki a KPMG – immáron 25. – Global Automotive Executive Survey tanulmányából, amelyben 775 autóipari vezetőt kérdeztek meg idén is az iparág helyzetéről, kilátásairól és legnagyobb nehézségeiről.
2025. 10. 31. 03:30
Megosztás:

Nagy Márton: a gazdasági növekedés az idei évben 0,5 és 1 százalék között alakul

A gazdasági növekedés az idei évben is valahol 0,5 és 1 százalék között alakul - mondta a nemzetgazdasági miniszter csütörtökön Miskolcon, ahol a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) által életre hívott Kopátsy Klub ülésén tartott előadást.
2025. 10. 31. 03:00
Megosztás:

Így lehet politikai választást nyerni a Tik-Tok-kal néhány hónap alatt

A tavalyi romániai elnökválasztások első fordulója után általános meglepetést keltett, hogy egy szinte ismeretlen jelölt került az élre. Georgescu sikere elsősorban a TikTok-on futtatott kampányának volt köszönhető, amelyet számos gyanús körülmény övezett. Tekintettel arra, hogy ekkorra már több mint egy éve hatályban volt az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendelete – amelyet éppen az ilyen helyzetek megelőzésére hoztak létre –, jogosan merül fel a kérdés: vajon valóban hatékonyan működik-e ez a szabályozás?
2025. 10. 31. 02:00
Megosztás:

Hol a legjobb nyugdíjasnak lenni Európában?

Franciaországban ismét a politikai viták középpontjába került a nyugdíjreform felfüggesztésének ügye. Ez jó alkalmat kínál arra, hogy áttekintsük, az egyes uniós tagállamok milyen nyugdíjrendszert alkalmaznak, és milyen életkort szabnak meg a munkából való visszavonulásra.
2025. 10. 31. 01:00
Megosztás:

A Sui ($SUI) 4%-os emelkedése biztató, de a Digitap ($TAP) 1 millió dolláros tőkebevonása mutatja, merre tart az okos pénz

Ahogy a szélesebb piac fokozatosan helyreáll, a SUI árfolyama a kulcsfontosságú, 2,36 dolláros támaszszintről pattant vissza, közel 4%-os heti növekedést elérve.
2025. 10. 30. 23:00
Megosztás:

A Bybit felfüggeszti az új japán regisztrációkat – jön a kriptószabályozás szigorítása

A világ második legnagyobb kriptotőzsdéje, a Bybit bejelentette: október 31-től nem fogad új felhasználókat Japánból. A döntés hátterében a japán pénzügyi felügyelet, az FSA hamarosan életbe lépő, jelentős szigorításai állnak, amelyek alapjaiban változtathatják meg az ország kriptopiaci működését. Vajon ez a lépés a felkészülés jele – vagy inkább egy figyelmeztetés arra, hogy a kriptoszolgáltatók menekülőre fogják?
2025. 10. 30. 22:00
Megosztás:

Vegyesen mozgott a forint

Vegyesen alakult a forint jegyzése a főbb devizákkal szemben csütörtökön késő délután a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 10. 30. 21:30
Megosztás:

A Bitcoin árfolyam zuhan a kamatvágás ellenére is - miért?

A kamatcsökkentés hagyományosan jó hír a kriptovaluták számára – de most valami megváltozott. A Fed legutóbbi kamatdöntése után a Bitcoin ára több mint 4%-ot esett, ami sok befektetőt zavarba ejtett. Vajon egy újabb medvés időszak kezdődik? Vagy csak a piac játszik velünk? Nézzük meg a részleteket!
2025. 10. 30. 20:30
Megosztás:

A Solana (SOL) korai milliomosokat teremtett: Elemzők szerint a Digitap ($TAP) megismételheti ezt a sikert

A kriptovaluta-piac képes egyik napról a másikra milliomossá tenni a korai befektetőket. A Solana (SOL) azon tokenek egyike, amelyek hatalmas nyereséget hoztak a kezdeti támogatók számára.
2025. 10. 30. 20:00
Megosztás:

A Bitcoin-bányászok az AI és Wall Street felé fordulnak

2024 tavaszán a Bitcoin újabb felezési ciklusba lépett, és ezzel alapjaiban rázta meg a kriptobányászat világát. A korábban csak érmék után hajtó cégek most több mint 11 milliárd dollár értékben bocsátottak ki átváltható kötvényeket, és egyre inkább a mesterséges intelligencia által vezérelt számítási szolgáltatások felé fordulnak. Egy új iparági átalakulás zajlik – és már nem csak kriptopénzről van szó.
2025. 10. 30. 19:30
Megosztás:

Okoshűtők és adatvezérelt háztartások: így alakítják át az energiamenedzsmentet

Az okoshűtőszekrény nem futurisztikus luxuscikk – már a háztartások intelligens központjainak egyik sarokkövét képezi. A hagyományos hűtők folyamatos energiafogyasztása mellett az új generációs berendezések adatvezérelt döntésekkel minimalizálják a költségeket, és optimalizálják az ellátás folyamatát. Az adatgyűjtés és a mesterséges intelligencia segítségével ezek az eszközök folyamatosan tanulnak a felhasználói szokásokról, és ezek alapján reagálnak a változó körülményekre.
2025. 10. 30. 18:00
Megosztás: