Az élelmiszerárak emelkedése átalakította a hitelkártyás vásárlási szokásokat
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint az infláció a januári csúcs után februártól fokozatosan mérséklődni kezdett, de éves összevetésben még így is 25,2 százalékon állt márciusban. Az élelmiszerek ára ugyanebben az időszakban ennél jelentősebb mértékben, 42,6 százalékkal emelkedett. A lista első három helyét a tojás, a tejtermékek, valamint a vajak és vajkrémek foglalják el, 70 százalék körüli drágulással. A felsorolás végén a liszt és az étolaj szerepel, ennél a két élelmiszernél 10 százalék alatti elmozdulást mért a KSH.
Az infláció és az áremelkedések jelentős hatással bírnak az emberek vásárlási szokásaira is, melyet az OTP Bank friss kutatása is alátámaszt. A hitelintézet megbízásából készített felmérés eredménye mutatja, hogy az infláció a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét (46 százalékát) késztette arra, hogy a megelőző évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén. Az arányokat tekintve a legtöbben azok vannak (16 százalék), akik többször járnak boltba, de alkalmanként kevesebbet fizetnek. A második legnépesebb csoportot azok alkotják (13 százalék), akik szintén gyakrabban keresik fel a boltokat, de a korábbinál többet költenek. A harmadik és a negyedik kategóriába pedig azok tartoznak (összességében 17 százalék), akik ritkábban, de nagyobb, vagy éppen ellenkezőleg, kisebb összegért vásárolnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a hitelkártya használók valamivel több, mint egyharmada (37 százaléka) nem változtatott a szokásain, ugyanannyit jár boltba és ugyanannyit költ, mint egy évvel korábban.
A felmérés készítői arra is rákérdeztek, hogy a hitelkártyabirtokosok milyen termékekért fizetnek a leggyakrabban hitelkártyával a válaszadók több lehetőséget is megjelölhettek, az arányokat tekintve az élelmiszerek kerültek az első helyre, 66 százalékos eredménnyel.
„A kutatás azt igazolja, hogy jól döntöttünk, amikor meghirdettük a mostani akciónkat, amiben maximum 10 ezer forintos határig 10 százalékos jóváírást adunk a Bonus Hitelkártyát újonnan igénylő ügyfeleinknek 2 hónap alatt történt élelmiszervásárlásaik összegéből. Reményeink szerint ez a kiemelt kedvezmény érzékelhető anyagi segítséget jelent az új hitelkártyás ügyfeleknek a jelenlegi helyzetben. Bárhogyan is változnak a vásárlási szokásaik, a jóváírásnak köszönhetően nagyobb összeg áll majd rendelkezésükre, amit szabadon felhasználhatnak” – mondta Szabó István, az OTP Bank lakossági hiteltermékek üzletfejlesztéséért felelős vezetője.
A kutatás eredményei alapján azok vannak a legtöbben a hitelkártyabirtokosok között, (48 százalék), akik 50 és 500 ezer forint között költenek havonta. Százból két hitelkártyás pedig félmillió forintnál is többet fizet ki ezzel a megoldással egy hónapban.
Új OTP Bonus és OTP Bonus Gold Hitelkártyával (THM: 49,7%, 51,8%) az első 2 hónapban történt élelmiszerbolti vásárlások 10%-át, maximum 10 000 Ft-ig jóváírjuk, az április 30-ig tartó akciónk keretében. A jóváírásra ráadásul nem kell év végéig várni, azt a promóciós feltételeknek való megfelelés feltételvizsgálatát követően írjuk jóvá az ügyfél hitelkártya számláján. A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A Bank a hitelbírálat és a kondíciók módosításának jogát fenntartja. A THM meghatározása az aktuális feltételek, illetve a hatályos jogszabályok figyelembevételével történt, értéke a feltételek változtatása esetén módosulhat. További részletekről tájékozódjon az OTP Bank bankfiókjaiban és honlapján (www.otpbank.hu) közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.