Az ideális vevők felismerésének kulcsa
KKV-szinten, egyéni vállalkozóként vagy akár nagyobb corporate volumenben gondolkodva is kiemelten fontos minél többet foglalkozni ezzel a kérdéskörrel. Úgyhogy mi is dedikált cikket szerettünk volna szentelni a témának.
Milyen specifikációk alapján ismerhetők fel az ideális vevők?
Egy lehetséges megközelítés, ha az ember a demográfiai adatokkal kezd. Életkor, nem, iskolai végzettség vagy családi állapot szerint. Szorosan ide kapcsolódnak a jövedelmi adatok is, úgy mint a munkahely, foglalkozás, havi jövedelem, illetve a fogyasztásra költött pénzösszeg.
Persze, akár egy MiniCRM féle projektmenedzsment szoftver segítségével is az ideális vásárlók feltérképezésének több egyéb megközelítése is lehet. Ott vannak például a célokkal, vágyakkal, netán problémákkal és tipikus elakadásokkal összeköthető információk.
De bátran össze lehet mindezt kötni néhány termékkel kapcsolatos jellemzővel is. Sok mindent befolyásolhat ugyanis termékspecifikusan a használat gyakorisága, annak vélt fontossága és az erre irányuló vásárlási hajlandóság.
Mi az ideális vevők klónozásának a kulcsa?
Természetesen a klónozást csak képletesen értjük. Ettől függetlenül komoly potenciál rejlik abban, ha sikerül folyamatszinten megoldani, hogy a legjobbnak számító vevőkör egyre csak gyarapodjon.
Működőképes metódus, ha erre kidolgozunk egy ajánlói rendszert. Magyarul nemcsak várjuk, hanem kérjük is, hogy a legjobb vevők ajánljanak más potenciális vásárlókat, akik hozzájuk hasonló paraméterekkel bírnak.
Jól be lehet építeni ezt a lépést például egy a rendelések után küldött, az elégedettség felmérésére irányuló kommunikációba. Plusz ötletként pedig extra pozitív hozadékkal akár motiválni, jutalmazni is lehet az ajánlások beérkezését.
Három fontos lépés, amelyen ideális esetben minden egyes vásárló átmegy
Bárki, akiből előbb vagy utóbb ügyfél lesz, első körben még érdeklődő. Márpedig alapvető fontosságú, hogy még ebben a fázisban megtörténjen a látogatók minősítése. Tehát csoportosítsuk őket aszerint, hogy ideális ügyfél alanyok, bennük van-e a potenciál vagy nem tartoznak a célcsoportba.
Tudatos döntés lehet az, hogy a tervezett eladás időpontja szerint is megtörténjen a minősítés. Nem mindegy már csak cash flow szempontból sem, hogy valakinél rövid határidővel vagy mondjuk hónapokkal később számíthatunk-e a döntésre.
Harmadrészt muszáj tisztában lenni azzal is, hogy hol talált ránk az érdeklődő? Elvégre, ha tudjuk, hogy a vevőjelöltek többsége milyen forrásokból érkezik, akkor célzottan tudunk fókuszálni ezekre a területekre.