Az OTP Bank vezette be elsőként a DÁP azonosítást a magyar bankszektorban

Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon, így gyorsabbá és kényelmesebbé válik számukra az ügyintézés – akár hitelfelvétel esetén is.
„A DÁP azonosítási szolgáltatásának bevezetésével ügyfeleinknek lehetőségük nyílik arra, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban elérhető adataikat összekössék az OTP Bank rendszereivel további lehetőséget biztosítva a belépésre az OTP InternetBankba. További fejlesztéseken dolgozunk, amellyel ki tudjuk használni a DÁPe azonosítási szolgáltatás előnyeit, valamint egy olyan megoldásokon, amellyel jelentősen egyszerűbbé válik az ügyfelek számára az általános ügyintézés, mint például az ügyfeleink adatainak változása, például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhessen a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt” – mondta el Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője.
Az új azonosítási szolgáltatás bevezetése új szintre emeli a digitális ügyfélélményt, és hozzájárul a gyorsabb, gördülékenyebb hitelügyintézéshez is. Az OTP Bank célja, hogy a jövőben további digitális szolgáltatásokkal bővítse kínálatát, amelyek még inkább az ügyfelek kényelmét és biztonságát szolgálják.
„A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással már eddig is mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, emellett több mint 120 piaci szervezet dolgozik az azonosítási szolgáltatás bevezetésén. Ezeken felületeken felhasználónevek és jelszavak megadása helyett elég lesz a mobilalkalmazás, hogy a felhasználó igazolja a személyazonosságát – ugyanolyan hitelesen, mintha személyesen jelenne meg, és ellenőriznék az okmányait” – mondta el Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. solution product managere.