Az XTB Csoport pénzügyi eredményei: a nettó nyereség három negyedév után 152,7 millió eurót ért el
2022 harmadik negyedévében az XTB Csoport 49,4 millió eurós nettó nyereséget ért el, szemben a 2021 harmadik negyedévi 22,8 millió euróval. Összességében 2022 három negyedéve után az XTB nettó nyeresége 152,7 millió eurót tesz ki, ami négyszerese az előző év azonos időszakában elért eredménynek (37,1 millió euró). A 2022 harmadik negyedévében regisztrált működési bevételek 81,9 millió euró értéket értek el, ami csaknem kétszerese a 2021 harmadik negyedévében regisztrált értéknek (43,7 millió euró). A működési költségek 27,7 millió eurót tettek ki (2021 harmadik negyedévében: 18,5 millió euró).
2022 harmadik negyedévében az XTB Csoport 44,8 ezer új ügyfelet szerzett, ami az idei év előző negyedéveinek eredményeivel együtt szeptember végén több mint 145,8 ezer új ügyfelet jelentett. Így a vállalat mindhárom negyedévben teljesítette azt a célját, hogy negyedévente átlagosan legalább 40 ezer új ügyfelet szerezzen. A harmadik negyedév végén az ügyfelek teljes száma meghaladta az 567,4 ezret. Az eredményt befolyásoló fontos mutató az aktív ügyfelek átlagos száma – a harmadik negyedévben ez 151,7 ezer volt, szemben az előző év azonos időszakában mért 110,9 ezerrel és a 2021-es év egészében átlagosan 112 ezerrel. Ez a CFD instrumentumokkal való kereskedés lotokban kifejezett volumenének növekedését jelentette - a harmadik negyedévben ez 1,595 millió lotot tett ki, szemben a 2021. év azonos időszakának 1,044 millió lotjával (52,7%-os növekedés). Az egy lotra jutó nyereségesség 28,1%-kal nőtt. Az ügyfelek nettó betéteinek értéke szintén 42,5%-kal nőtt (a 2021 harmadik negyedévi 120,7 millió euróról 163,6 millió euróra 2022 harmadik negyedévében).
„Az energiapiaci helyzet, amely befolyásolja az energiahordozók árát, a magas infláció és a devizapiaci volatilitás csak néhány olyan tényező, amely arra ösztönözte az ügyfeleket, hogy aktívan keressék a befektetési lehetőségeket a pénzügyi piacokon. Ezt a különböző típusú instrumentumokból származó bevételek is megerősítik. Ilyen körülmények között láthatjuk igazán az ügyfélbázis szisztematikus növekedésének hatásait, akik a nagyobb volatilitás időszakában több tranzakciót kötnek. Ennek következménye, akárcsak az előző negyedévekben, a magasabb jövedelmezőség” – kommentálja a helyzetet Omar Arnaout, az XTB Csoport vezérigazgatója.
Ami az XTB Csoport bevételeit illeti az instrumentumosztályok tekintetében, 2022 harmadik negyedévében az index CFD-k voltak a legjövedelmezőbbek. A pénzügyi instrumentumokból származó bevételek szerkezetében való részesedése elérte a 37,6%-ot. Ez az US 100, WIG20, DAX (DE30) és US 500 indexeken alapuló kontraktusok magas jövedelmezőségének következménye. A második legjövedelmezőbb instrumentumosztály a Forex CFD-k voltak, amelyek részesedése a bevételek szerkezetében 31,0% volt 2022 harmadik negyedévében. Az árupiaci CFD-k bevételei az összes bevétel 27,7%-át tették ki, és ebben az osztályban a vezető instrumentumok az arany, az olaj és a földgáz árán alapuló szerződések voltak.
A működési költségek 2022 harmadik negyedévében 27,7 millió eurót tettek ki, 9,2 millió euróval voltak magasabbak, mint az előző év hasonló időszakában (2021 harmadik negyedéve: 18,5 millió euró). A legfontosabb tételek a bérek és a munkavállalói juttatások költségei voltak, amelyek a vállalat folyamatos fejlődésének és ezáltal a foglalkoztatás növekedésének, valamint a promóciós tevékenységekből eredő marketingköltségeknek az eredményei. Szeptemberben az XTB Csoport globális marketingkampányt indított új márkanagykövetével, Conor McGregorral, a világ egyik legsikeresebb és legelismertebb küzdősportolójával, aki egyben a világ egyik legjobban fizetett sportolója A fintech vállalatcsoport a stratégiájával összhangban folyamatosan dolgozik a kínálatának fejlesztésén – a harmadik negyedévben többek között 30 új kriptovaluta CFD-t vezetett be, továbbá a valós részvények és ETF-ek kínálatát is az ügyfelek igényeihez igazította, több mint 65 instrumentummal bővítve azt. Annak érdekében, hogy az ügyfelek könnyebben felépíthessék és kiegyensúlyozhassák befektetési portfóliójuk összetevőit, az XTB Csoport csökkentette a részvények és ETF-ek minimális megbízási értékét is.
„Az akvizíciós adatok azt mutatják, hogy ügyfeleink száma szisztematikusan növekszik, ami az egyik fő célunk volt ebben az évben. A technológia fejlődése egyre inkább elérhetővé és általánossá teszi a befektetéseket. Ezért folyamatosan módosítjuk kínálatunkat és vezetünk be olyan változtatásokat, amelyek célja, hogy növeljük az új és a meglévő ügyfelek érdeklődését szolgáltatásaink iránt. Emellett márkanagyköveteinkkel fokoztuk reklámkampányainkat. Ennek köszönhetően negyedévről negyedévre folyamatosan erősítjük pozíciónkat a globális befektetési társaságok piacán” – teszi hozzá Omar Arnaout.