Bankmonitor: szétszakadt a mezőny a független pénzügyi közvetítők piacán
A 2022-es év vegyesen alakult a magyarországi hitelpiacon, mert bár éves összevetésben a lakossági hitelállomány 6,3 százalékkal, míg a vállalati hitelállomány 14 százalékkal nőtt, az új hitelek kihelyezése az utolsó negyedvére már jelentősen visszaesett a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint.
A teljes vállalati szegmensben például 14 százalékos, míg a kkv hitelek esetében 38 százalékos volt a visszaesés az utolsó három hónapban az előző év azonos időszakához képest. A negyedik negyedéves lakossági hitelkibocsátás éves összevetésben 34 százalékkal csökkent, a legnagyobb visszaesés ezen belül a lakáshiteleknél volt tapasztalható, amiért az NHP Zöld Otthon Program (ZOP) indulása miatti magas bázis, a hitelkamatok emelkedése és a visszaeső lakáspiaci tranzakciószám együttesen felelős.
A babaváró hitelek szerződéskötései bár 7 százalékkal meghaladták az előző év azonos időszaki kibocsátást, ám ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy a program eredetileg meghirdetett 2022. decemberi lezárása jelentős előrehozott keresletet generált, így az utolsó hónapban 70 milliárd forint összegben kötöttek babaváró szerződést a bankok.
A fentiek miatt a 2022-es év komoly kihívás elé állította a független pénzügyi közvetítőket, a változó környezetben azok voltak képesek sikereseket elérni, akik széles termékkört kínálnak, nem pedig egyetlen területre koncentrálnak, valamint magas szintű szolgáltatást képesek nyújtani mind az ügyfelek, mind a bankok és a biztosítók irányába.
Az ügyfelek számára mind fontosabb ugyanis, hogy megtalálják a számukra elérhető legkedvezőbb pénzügyi termékeket a piacon, legyen szó lakáshitelről, személyi kölcsönről, bankszámláról, nyugdíj- és életbiztosításról vagy akár vállalati finanszírozásról.
A pénzügyi közvetítők munkája azonban azért is fontos, mert rajtuk keresztül olyan ügyfelek érkeznek a bankokhoz és a biztosítókhoz, akik már átestek egyfajta előszűrésen, valamint tájékozottak az adott termékkörrel kapcsolatos igénylési folyamatokat és elvárásokat illetően.
Sándorfi Balázs, a Bankmonitor ügyvezető alapítója elmondása szerint cégük sikere legfőképpen annak köszönhető, hogy többet nyújtanak a pénzügyi termékek összehasonlításánál. „Segítünk megtalálni az érdeklődőknek a céljaik eléréséhez a legjobb pénzügyi megoldásokat. Minden ember, minden élethelyzet más, éppen ezért ugyanazon célhoz sok esetben teljesen más út vezethet.”
A Bankmonitor éppen ezért nem egyszerűen csak a pénzügyi termékek összehasonlítását kínálja, hanem több száz fős szakértői hálózatával segíti az ügyfeleket a céljukhoz leginkább illeszkedő pénzügyi megoldások kiválasztásában. Egy pénzügyi közvetítőtől azonban ma már azt is elvárják az ügyfelek, hogy a pénzügyi termékek igényléséhez is segítséget nyújtson, legyen szó lakossági hitelről, bankszámláról, biztosításról, vagy valamilyen vállalati finanszírozásról.
A Bankmonitor szakértőinek munkáját fejlett informatikai rendszer támogatja, ami lehetővé teszi, hogy könnyebben megtalálják ügyfeleik számára a legkedvezőbb pénzügyi termékeket, így jóval több időt fordíthatnak a valós igények megértésére, megoldására. Ez azért is nagyon fontos, mert a magyar támogatási rendszer meglehetősen összetett, így a lakásvásárlók sok esetben a vissza nem térítendő támogatások, kedvezményes és piaci hitelek kombinációjával tudják megvalósítani lakáscéljukat.