Bizakodóak a spanyol fogyasztók
Spanyolország fogyasztói bizalmi indexe 73 pontra emelkedett áprilisban az előző havi 67,4 pontról, az elemzők 78,9 pontot vártak.
Az almutatók is javultak, a jövőre vonatkozó fogyasztói várakozások indikátora 80,1 pontról 83,1 pontra, míg a jelenlegi helyzetet tükröző mutató értéke 54,8 pontról 62,8 pontra emelkedett.
Spanyolországban a fogyasztói bizalom reprezentatív felmérése telefonon történik, és mintegy háromezer, 16 éven felüli személyre terjed ki. A felmérés során a jelenlegi gazdasági és pénzügyi helyzetre, a megtakarítási szándékra, az általános és személyi gazdasági helyzet várható fejleményeire, valamint a jelentősebb tartós fogyasztási cikkek vásárlására kérdeznek rá. Az index a fogyasztói bizalmat 0-tól 200-ig terjedő skálán méri.