Bővíti bolthálózatát a Dél-100 Kft.
A teljesen magyar tulajdonban lévő Dél-100 Kft.-t 25 éve alapították, a cég által felépített zárt franchise hálózatokhoz jelenleg 163 GoodsMarket és 40 PlusMarket üzlet tartozik. Idén eddig egy új üzletet nyitottak, és még öt új üzlet nyitása várható.
A nagykereskedelmi vállalat csak a két hálózathoz tartozó boltokat látja el, az üzletek pedig csak a Dél-100 Kft.-n keresztül szerzik be az árucikkeket - ismertette. Az 1998-as induláskor a raktárméret 400 négyzetméter volt, ez mára 12 ezer négyzetméterre bővült, a forgalmazott termékek száma pedig elérte a 20 ezret - mondta el Dobi István.
Barnáné Vitárius Márta, a Dél-100 Kft. ügyvezetője közölte: a két hálózaton belül 36 saját üzemeltetésű üzlete van a kereskedelmi vállalatnak, 29 PlusMarket és 7 GoodsMarket.
A GoodsMarket hálózat profilja a háztartási iparcikk és vegyiáru, élelmiszerrel kiegészítve. A PlusMarket drogéria jellegű, amelyet szintén bővítettek élelmiszerrel. A hálózatok boltjai elsősorban Közép-Magyarországon, főként Bács-Kiskun, Szolnok, Csongrád-Csanád és Békés vármegyében találhatók, de vannak üzleteik a Dunántúlon, Budapesten és Pest vármegyében is.
Kiemelte, hogy a hálózatok forgalmának mintegy 35 százalékát adják az élelmiszer-termékek. Jelenleg a PlusMarket hálózathoz tartozik kevesebb egység, de ezek a nagyobb formátumú üzletek hozzák a teljes forgalom 42 százalékát, így tervezik ezek fejlesztését.
A cégcsoport a nagykereskedelemben és a saját üzletekben több mint 400 embernek ad munkát - tette hozzá az ügyvezető. Dobi István tájékoztatása szerint a Dél-100 Kft. nettó értékesítési árbevétele tavaly meghaladta a 20 milliárd forintot az előző évi 15,3 milliárd forint után, adózott eredménye 2022-ben több mint 900 millió forint volt a 2021-es 445 millió forint után.
A társaság teljes franchise kiskereskedelmi hálózata tavaly 33 milliárd forint bruttó forgalmat bonyolított, míg 2021-ben 24,5 milliárd forintos volt a bruttó forgalom.
A Dél-100 Kft. többségi tulajdonosa úgy látja: kevésbé tőkeerős magyar vállalatként úgy tudják felvenni a versenyt a nemzetközi cégekkel, hogy nagyon gyorsan reagálnak a piaci változásokra és a vásárlói igényekre, valamint széles kínálatot és tartósan alacsony árakat biztosítanak. Hozzátette azt is, hogy a kisebb településeken különösen fontos a családiasság, a személyes kapcsolat az üzletekben.