Csökken az építőipari torta, felértékelődik az értékesítés szerepe
A múlt év építőanyag piacát leginkább egyfajta hisztéria jellemezte. Aki tehette vásárolt, mert a beruházók attól féltek, ha nem veszik meg előre az építőanyagot, felmegy az ára, ha egyáltalán lehet kapni. Ebben a helyzetben az építőanyag kereskedések örültek, ha ki tudták szolgálni a keresletet.
Ennek hatására kissé el is bízta magát a kereskedések egy része, elhanyagolták az értékesítői feladatokat — véli Markovich Béla. A szakember emlékeztetett, hogy romlottak a próbavásárlások a statisztikái az elmúlt két évben. Mint a Mapei Kft. 30 építőanyag kereskedés körében, januárban végzett próbavásárlásából kiderült, romlott a vevők kiszolgálásának a minősége. A kereskedések átlagosan 45 százalékos eredményt értek el 2022-ben, 3 százalékponttal rosszabbat 2021-hez képest, 2020-hoz viszonyítva pedig 11 százalékponttal kevesebbet.
Ma azonban egyre lassul a kereslet, csökken az építőipari torta, élénkül a verseny. Azok a cégek, akik ugyanannyi, vagy kisebb arányban részesülnek a csökkenő tortából, azoknak vissza fog esni az eredménye.
Ebben a helyzetben a forgalom növelésének hatékony módja az értékesítés fejlesztése. Ezen segít a tizedik éve megrendezésre kerülő Mapei Értékesítési Akadémia. A képzésen résztvevő eladók megismerhetik a Mapei értékesítési módszertanát. A két napos program, elméleti előadásokból és gyakorlati modulokból épül fel. „Azt az alapelvet szeretnénk átadni az építőanyag kereskedőknek, hogy ha a legjobb tudásunkkal segítünk a partnernek, hogy megoldja a problémáit és elérje a célját, az kifizetődik” – mondta Markovich Béla.
A Mapei Értékesítési Akadémiára idén szokatlanul nagy volt az érdeklődés, 24 kereskedés több mint 40 értékesítője jelentkezett, ezért a korábbi évekkel szemben két csoportot kellett indítani.