Csökkent az amerikaiak bizalma a hírmédiában
A megkérdezett amerikai felnőttek csupán negyede véli úgy, hogy az országos hírcsatornák szándéka nem a közönség meggyőzése egyetlen álláspontról.
A válaszadók 52 százaléka nem értett egyet azzal az állítással, hogy az országos jelentőségű híreket közvetítő médiumok a nézők, hallgatók, olvasók érdekeit tartják szem előtt, és csupán 23 százalékuk gondolja úgy, hogy a média az ő érdeküket szolgálja.
Az is kiderül a felmérésből, hogy a demokrata párti választók általánosságban jobban hisznek a hírmédiumoknak, míg a republikánus pártiak bizalma valamivel kevesebb, viszont a magukat függetlennek mondó szavazók körében a bizalmatlanság jelentősen megnövekedett. Összességében az amerikaiak 55 százaléka lát nagy mértékű politikai elfogultságot az események feldolgozásában, miközben 2017-ben ez az arány még csak 45 százalék volt.
Az amerikaiak hírfogyasztásában az elsődleges forrás az internet. Az emberek 58 százaléka a világhálóról tájékozódik, 31 százalékuk a televízióból, hét százalék pedig a rádióból értesül a világ eseményeiről. Újságokból és magazinokból az emberek három százaléka szerzi be az információt.
A 18-25 éveseknek viszont már a 88 százaléka az internetet használja elsődleges hírforrásként - derül ki a Gallup közvélemény-kutató cég és a Knight Foundation közös felméréséből, amelyet 2022 nyarán készítettek 5563 amerikai felnőtt megkérdezésével.