Drágaságom!

Míg a választások után kicsit csökkent az S&P500 index, addig a februári csúcs után jött egy rendesebb csökkenés. Szóval azért nem árt óvatosan bánni ezzel az indikátorral.
Különben Damodaran is kiszámolta az aktuális kockázati prémiumot. S az is csökkent. A májusi 4,41 százalékról 4,02 százalékra, azaz elég jelentősen. Mivel ezt a várható pénzáramlások alapján számítja, azt jelenti, hogy a részvények árfolyama (minimum) nagyobb mértékben emelkedtek, mint a részvényekből várható pénzáram, ha egyáltalán emelkedett a pénzáram.
Apropó, cégek jövedeleme. A Teslát (jól) beadták, aztán a békülékenyebb hangnemre meg is vették. Persze ez a legtöbb esteben így történik. Trumpnál meg szinte mindig. Persze még így 161-es előremutató PE rátán forog a részvény, s ebben még az elmúlt napok perpatvara nem nagyon van benne.
Egy-két elemző (egészen pontosan kettő) frissítette a modelljét. Az egyik nem változtatott az idei eredményvárakozáson, a másik cirka 20 százalékkal csökkentette azt 1,97 dollárra. Ez azért elég magas, még akkor is, ha 2029-re ez 40-re csökkenhet. Ez évi 32 százalékos átlagos profitbővülést jelent, de ne felejtsük el, hogy általában az eredményvárakozások csökkennek a csúszások, stb. miatt.
Például idénre két éve még 8 dolláros egy részvényre jutó eredményt várt a piac, mostanra pedig 1,91 dollárnál tartunk. 2029-re pedig 20 dollárt várt a piac 2021-ben, most viszont már csak 7.7 dollárt. S mit hozhat a Trumppal való veszekedés? Hát például a teljesen önvezető autók bevezetésének további csúszását.
Mármint azt, hogy a szabályok nem változnak kedvezően, s emiatt további éveket kell várnunk rá. Igaz, a felhígított szabályok esetén is kérdéses lenne, hogy hány olyan vásárló lenne, aki lazább biztonsági szabályok mellett is rábízná magát egy kormány nélküli gépkocsira. Szóval amúgy is volt bizonytalanság ebben a koncepcióban, de azért szerette a piac. Sőt, az árazásokat nézve – szerintem – továbbra is szereti, veszekedés ide vagy oda.