Egy év alatt a hazai üzemanyag-kiskereskedelmi piac meghatározó szereplőjévé vált az ORLEN
A hálózat 2022. december 1-jén jelent meg a magyar piacon, és mára már 78 töltőállomást üzemeltet, 2024 közepéig pedig további 64 kutat vesz át. A 2024 közepéig összesen 142 állomást átvevő ORLEN a piac négy vezető szereplője közé emelkedett, és a piros alapon fehér sas emblémája egyre ismertebbé vált az autóvezetők között. Az egyéves évforduló ünneplése kapcsán Jaroslaw Szeliga, az ORLEN hazai ügyvezetője, így összegezi az elmúlt évet: „nagyon büszke vagyok az eddig elért eredményeinkre, és arra, hogy ilyen rövid időtávon belül sikerült megszerettetni termékeinket és szolgáltatásainkat a magyar vásárlókkal. Célunk, hogy ezen a növekedési és fejlődési pályán haladjunk tovább, és hogy szolgáltatásaink minőségével a vásárlóink is elégedettek legyenek.”
A vállalat egyik legvonzóbb jellemzője a vásárlók számára minőségi üzemanyagkínálata, amely magában foglalja a motor hatékony működését segítő, normál EFECTA és a speciális összetételű, prémium VERVA üzemanyagokat is. Az ORLEN idén novemberben olyan új, prémium minőségű üzemanyagokat vezetett be, amelyek a hideg téli időszakban is a járművek optimális működését segítik elő. A megújult VERVA 100 prémium benzin hozzáadott bioetanol helyett immár ETBE adalékanyagot tartalmaz, amely egyrészt kíméli az autó belső alkatrészeit, másrészt még a hideg téli hónapokban is garantálja a zökkenőmentes működést. A VERVA Diesel megújult összetételének köszönhetően csökkenti a károsanyag kibocsátást, illetve megkönnyíti a hidegindítást akár -26 Celsius fokban is.
Az ORLEN nem csak minőségi üzemanyagokkal, de magas színvonalú kényelmi szolgáltatásokkal is kiemelkedik a piac szereplői közül, erről Jaroslaw Szeliga így nyilatkozik: „Az országszerte már 61 töltőállomásunkon megtalálható DESPAR élelmiszerüzleteinkben a tankolást és a bevásárlást összekötve időt és pénzt spórolhatnak az autósok. A DESPAR-üzletek nyitva tartása ráadásul a töltőállomásokéhoz igazodik, így nem akadály a vásárlás akár az ünnepnapokon vagy a késő esti órákban sem.”
Az ORLEN saját kutatásából kiderül, hogy a benzinkutakon kapható minőségi kávék és ízletes ételek csakugyan befolyásolják az autósok választását. A kutatás szerint minden harmadik sofőr úgy véli, hogy ezek a szolgáltatások elengedhetetlenek egy benzinkúton. A vállalat ezt az igényt szem előtt tartva szeptemberben Magyarországon is elérhetővé tette a számos európai országban már jól ismert és népszerű Stop.Cafe éttermi koncepcióját, amelynek kínálatában a népszerű hot-dog variációk mellett a hazai hagyományokat és a nemzetközi gasztronómiai hatásokat ötvöző kreatív, egészséges és megfizethető szendvicsek is helyet kapnak. A Stop.Cafe nemcsak kiváló ételeket és Fair-Trade® kávét kínál, de olyan helyet biztosít az utakon közlekedők számára, ahol találkozhatnak és feltöltődhetnek.
Modern és dinamikus vállalatként az ORLEN célja a folyamatos fejlődés és - szolgáltatásai révén - az ügyfélélmény további javítása. A vállalat Magyarországon is következetesen bővíti üzemanyagkártya- és flottaportfólióját, valamint fejleszti már meglévő termékeit, hogy minden vállalati ügyfele az igényeinek megfelelő, megbízható megoldást találhasson. Az ORLEN kínálatában az ügyfél adottságaihoz - mint a cég mérete, a járműveinek száma és típusa, az üzleti profilja, valamint a tankolt üzemanyag mennyisége - igazodó szolgáltatások találhatók. A flottakártya minden ORLEN töltőállomáson kényelmes, készpénzmentes üzemanyag-vásárlást tesz lehetővé. Az ingyenes online portál, az egyszerűsített elektronikus számlázás és a halasztott fizetési feltételek megkönnyítik a flottakezelést, és lehetővé teszik az ügyfelek számára kiadásaik ellenőrzését.
Az ORLEN nevével idén két olyan nemzetközi, nagyszabású sportesemény kapcsán is találkozhattak a magyar vásárlók, amelynek hazai fordulóit személyesen is meglátogathatták a szurkolók. Májusban a Magyarországról rajtoló ORLEN Nations Grand Prix nemzetközi kerékpárversenyt támogatta a vállalat, amely a két magyar szakasz után Szlovákiában és Lengyelországban folytatódott, és ahol hazánkat a nemzeti U23-as válogatott eredménnyel képviselte.
Emellett idén év elejétől a Scuderia AlphaTauri Forma-1-es versenycsapatának egyik fő támogatója lett az ORLEN. "Az autósport kifejezetten vonzó a magyar piac számára. Magyarországon minden harmadik benzinkútra betérő vásárló rajong az autóversenyekért, saját vásárlóink több mint 30 százaléka pedig kifejezetten támogatja az ORLEN Forma-1-es szponzori tevékenységét." – fűzte hozzá Jaroslaw Szeliga.
A hazai júliusi nagydíj előtti két hétben a rajongók két ORLEN töltőállomáson is megtekinthették a kiállított, eredeti versenyautót. Ráadásul egy exkluzív sajtóeseményen, az ORLEN Magyarország rendezvényén, Yuki Tsunoda, a Scuderia AlphaTauri pilótája és Franz Tost, a csapat vezetője is tiszteletét tette a verseny előtt az M3 jakabpusztai pihenőjénél frissen átépített töltőállomáson.
Az üzemanyagok mellett nyereményjátékokkal is meglepte vásárlóit az ORLEN. A vállalat első nyereményjátékát szintén a Forma-1 hazai nagydíjához kötötte, az ORLEN-kutakon legalább 20 liter üzemanyagot tankolók a magyar nagydíj hétvégéjére nyerhettek páros belépőket. Ezt követően pedig 10 darab Vespa Primavera RED 50 típusú robogó talált gazdára. A jelenleg futó nyereményjátékban minimum 25 litert tankoló ügyfelek a napi és heti nyeremények mellett egy vadonatúj Porsche Macanért játszhatnak az autósok.
Az értékes nyereményekért folyó játékokon túl az egyénileg lehívható telefonos applikáció kedvezményei még vonzóbbá teszik a töltőállomásokat. Az állandó, 10 Ft/l kedvezményt bármikor igénybe vehetik a vásárlók a 20 liter feletti üzemanyagtankolások esetén. Ez a szabadság, valamint az, hogy a kedvezmény akár havonta négyszer is felhasználható, kifejezetten népszerű az autósok körében.