Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset

Az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre – derül ki a Gyulahús Kft. friss, reprezentatív kutatásából. A vállalathoz visszaérkező fogyasztói vélemények alapján a tendencia alakulásában a koronavírus is szerepet játszott. A felmérés továbbá rámutat, hogy a speciális termékeket vásárlók jelentős része nem éri be csupán a glutén- és laktózmentességgel. Elvárják a finom ízeket – ha ebben csalódnak, gyorsan tovább is állnak.

Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset

Kellemes ízélmény nélkül nem sokat ér a glutén- és laktózmentesség

A magyarok nem mondanak le az finom ízekről még akkor sem, ha valamilyen speciális, „mentes” élelmiszert vásárolnak – derül ki a Gyulahús Kft. reprezentatív, 500 ember megkérdezésével, május végén készült kutatásából. E szerint a gyártók ebben a termékkörben sem vehetik félvállról az ízélmény kérdését, és kifejezetten nagy figyelmet kell erre fordítaniuk. A válaszokból ugyanis kiderül, hogy azok közel kétharmada (65%), akiknek valamilyen mentes élelmiszer kerül az asztalára, nagyon figyel arra, hogy az ízletes legyen. Sőt, 45 százalék már az első csalódás után le is mond a kipróbált áruról, és tovább keres, egészen addig, amíg rá nem bukkan a számára legfinomabbra.

„A Gyulahús májasai a gyártási technológiából fakadóan mindig is glutén- és laktózmentesek voltak. Az első pillanattól kezdve így kerültek boltokba, s így nyerték el a fogyasztók tetszését. A piac fejlődése láthatóan abba az irányba tart, hogy egyre több ember számára döntési szempont a „mentesség”. Ez a fejlemény számunkra versenyelőnyt is jelenthet, hiszen vásáróinknak nem kell új ízeket megszokniuk, egy tradicionális terméket tradicionális ízben tudunk kínálni számukra” – hangsúlyozta Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója.
   
A felmérés egyértelműen rámutatott, hogy a mentes termékek iránt igen jelentős az igény, ami mögött ráadásul nem feltétlenül a vásárlók egészségügyi problémája, emésztési nehézsége áll. A válaszok alapján ugyanis kétszer annyian (43%) vásárolnak speciális árukat, mint amennyien diétáznak (21%). Sőt, ezeket a termékeket keresők aránya csaknem négyszer nagyobb az orvos által igazoltan emésztési gondok miatt diétázók (12%) körénél. Akik speciális termékeket keresnek, azok 26 százaléka cukor-, 19 százaléka laktóz-, 12 százaléka gluténmentes, míg 10 százalék vegán árut szokott vásárolni.

A fogyasztók közel fele tehát több-kevesebb rendszerességgel szokott „mentes” élelmiszert vásárolni, ezzel együtt csupán egy kicsiny kör (10%) gondolja azt, hogy ezt a fajta táplálkozást érdemben a divat irányítja. Jóval szélesebb réteg (összesen 64%) véli úgy, hogy ezen élelmiszerek választása mögött valamiféle emésztési nehézség – még ha ez nincs is orvos által igazolva –, vagy a fogyasztó részéről megelőzési szándék húzódik meg.

A diétázók közel fele szerint nem elég széles a „mentes” termékek hazai kínálata

A kutatásból kiderül, hogy a diétázók között mintegy 60 százalék azok aránya, akiknek valamilyen orvos által igazolt probléma miatt kell ezt megtenniük. Figyelemre méltó, hogy csaknem 30 százalék azt mondta, azért választ ilyen étrendet, mert egészségesebbnek tartja a hagyományoshoz képest.

A fogyasztók közel fele nem tudta megítélni, hogy a speciális termékek kínálata megfelelő-e. Egyharmaduk szerint ez jónak mondható, míg 20 százalék szűknek tartja. Mindössze 2 százalék volt, aki túl széles választékot említett. Az ugyanakkor a hazai élelmiszeripari, húsipari cégek számára akár fejlesztési irányt is mutathat, hogy a diétázok közel fele úgy véli, a jelenlegi mentes termékkínálat nem elégséges.

Újra hódít a csípős íz

A kutatás egy másik területet is vizsgált, s kiderült, hogy a magyarok körében igen kedveltek – és egyre kedveltebbek – a csípős ételek. A válaszadók csaknem háromnegyede (73%) azt jelezte, hogy rendszeresen fogyaszt ilyen termékeket. Korcsoport szerint nem nagyon lehet ebben különbséget tenni, a fiatalabbak és az idősebbek egyforma arányban kedvelik a csípős ízt. A férfiak és a nők közötti eltérés azonban már szembetűnő, miután előbbiek több mint 80 százaléka mondta azt, hogy több-kevesebb rendszerességgel kerül a tányérjára erős étel, míg a hölgyek körében ez az arány 65 százalék.

A felmérés adatai rávilágítanak arra, hogy ezeknek a termékeknek a népszerűsége az elmúlt időszakban megnőtt. Csaknem 20 százalék úgy nyilatkozott, hogy mostanában szokott rá ezekre a finomságokra. Ezt igazolják egyébként a Gyulahúshoz beérkező visszajelzések, valamint szakmai vásárok kóstoltatásának tapasztalatai is. A vállalat szakemberei szerint ezeken az eseményeken az utóbbi időszakban számottevően megnőtt az érdeklődés a csípős termékek iránt, és jóval több fogy belőlük, mint korábban.

„A kutatás erre ugyan nem tért ki, de a növekvő trendben minden bizonnyal a pandémia is szerepet játszott. A csípős paprikával kapcsolatban általános vélemény, hogy fertőtlenítő hatása van. Ez pedig sokak szeme előtt lebegett, és a Covid alatt a népi bölcsességet követve például ilyen ételekkel is próbálták védekezésüket kiegészíteni” – fejtette ki Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere.

Messze a kolbász a legnépszerűbb csípős élelmiszer

A csípős élelmiszerek között a legkedveltebb a kolbász, amelyet 10 vásárlóból 8 rendszeresen levesz a boltok polcairól. Meglepő módon a csípős fűszerek, ízesítők messze elmaradnak az előzőtől, ám azért a válaszadók közel kétharmada gyakran betesz ilyen termékeket a kosarába. A paprika (friss zöldség) áll a harmadik helyen 62 százalékkal. Ezek mellett a csípős savanyúságok, szószok, öntetek, mártások is igen keresettek, amelyeket a kutatásban részvevők mintegy fele viszonylag sűrűn vásárol és fogyaszt.

Az igények növekedése a jelek szerint a termékkínálatban is visszatükröződik – legalábbis a fogyasztók válaszai alapján. A kutatásban résztvevők többsége ugyan nem érzékelt változást a csípős termékek kínálatában, a vásárlók negyede azonban pozitív tendenciát tapasztal, s szerintük nőtt a választék. A bővülő kínálat ellenére a fogyasztók tizenhárom százaléka mégis szűknek érzi a csípős termékek kínálatát, ez általánosságban és a kolbászok/szalámik esetében is elmondható.

A csípős kínálatban magasan a Gyulai márkát tartották (31%) a legkiemelkedőbb húskészítménygyártónak a válaszadók.

Több mint 1,6 milliárd forintból megújult Bodrogkeresztúr

Több mint 1,6 milliárd forintot kötöttek uniós forrásból Bodrogkeresztúr turisztikai attraktivitásának fejlesztésére: tematikus borsétányt alakítottak ki a korábban elhanyagolt pincesorból, zenepavilont építettek, új kilátópont létesült, és megújult a település több utcájának burkolata - közölte a Bodrogkeresztúrért Nonprofit Kft. az MTI-vel.
2023. 01. 31. 18:30
Megosztás:

Ismét megrendezik a Mobil világkongresszust

Megtartják idén is a mobiliparág legjelentősebb seregszemléjét, a Barcelonában évente megrendezésre kerülő, de a koronavírus-járvány miatt 2021-ben elmaradt Mobil világkongresszust (Mobile World Congress - MWC) - jelentette be az esemény szervezője, a mobilszolgáltatók nemzetközi szakmai szervezete, a GSMA.
2023. 01. 31. 18:00
Megosztás:

Az OTP húzta le a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 303,14 pontos, 0,66 százalékos csökkenéssel, 45 339,18 ponton zárt kedden.
2023. 01. 31. 18:00
Megosztás:

Az ipari termelői árak 2022-ben átlagosan 33,7 százalékkal emelkedtek

Az ipari termelői árak 2022 decemberében az egy évvel korábbihoz képest 34,9 százalékkal nőttek, az előző hónaphoz viszonyítva 0,1 százalékkal mérséklődtek, 2022-ben átlagosan pedig 33,7 százalékkal emelkedtek - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
2023. 01. 31. 17:32
Megosztás:

Csaknem 440 millió forintból fejleszti gyártókapacitását a használtruhák újrahasznosításával foglalkozó Texval Kft.

Csaknem 440 millió forintból fejleszti gyártókapacitását a használt ruhák kezelésével és újrahasznosításával foglalkozó Texval Kft. - közölte a társaság az MTI-vel.
2023. 01. 31. 17:00
Megosztás:

A korábbinál bizakodóbbak az agrár- és élelmiszergazdaság szereplői

A várakozásoknak megfelelően ugyan tovább csökkent, de csak elenyésző mértékben a Takarék AgrárTrend Index értéke 2022 utolsó negyedévében. Az állattenyésztőknél az év végére sok vállalkozásnál helyreállt a jövedelmezőség, a növénytermesztőknél azonban határozottan érezteti hatását a magas üzemanyagár és a felvásárlási árak jelentős volumenű gabonaimport miatti csökkenése, amely többeket tárolásra késztet. A kritikusan alacsony mennyiségű és rossz minőségű termés miatt a kukorica termékpályán romlott számottevően a vállalkozások helyzetértékelése – derült ki a MKB Bank és a Takarékbank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletága elemzőinek összegzéséből, amelyet az agrárium szereplőinek megkérdezésével készítettek. Bizakodásra adhat okot a szakértők szerint a makrogazdasági környezet várható stabilizálódása.
2023. 01. 31. 16:30
Megosztás:

A képernyőn túl: immerzív internet vállalatok számára

Bár maga a metaverzum kifejezés már 1992-ben létrejött, fejlődésében az elmúlt években jelentős változás következett be. A kiterjesztett virtuális valóság mögött álló technológiák egyre megfizethetőbbek lettek, a COVID-19 világjárvány okozta kulturális változás eredményeként pedig egyre szélesebb körben lett elfogadott vélekedés, hogy a digitális világok az emberi kapcsolatok életképes helyszínei lehetnek. A vállalkozások megduplázták a virtuális világok iránti érdeklődésüket: a Deloitte adatai szerint tavaly több tízmilliárd dollárnyi kockázati tőkebefektetés érkezett ilyen területre, az elemzők 2024-re 800 milliárd dolláros piacot becsülnek.
2023. 01. 31. 15:30
Megosztás:

Terjed a jogsértő, rejtett befolyásolás az online kereskedelemben

Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, ún. „sötét mintázatú” módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben. A Gazdasági Versenyhivatal – amely részt vett az európai gyorsvizsgálatban – itthon már felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen.
2023. 01. 31. 15:00
Megosztás:

Öt trend, amely a kisvállalkozások sikerének kulcsa lehet 2023-ban itthon is

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének képessége elengedhetetlen a sikerhez. Szerencsére a digitális innováció egyre inkább csökkenti ezt a problémát.
2023. 01. 31. 14:30
Megosztás:

K&H: élen a zöld finanszírozásban

A K&H Bank a mai napon folyósította az első olyan vállalati hitelét, amely maradéktalanul megfelel az Európai Unió fenntarthatósági szabályrendszerének, az EU Taxonómia rendeletnek. Az ügylet során a K&H az ALTEO Nyrt. szélerőműparkját refinanszírozza 4 milliárd forint értékben.
2023. 01. 31. 14:00
Megosztás:

Így választhatjuk ki a számunkra tökéletes klímát

A tapasztalatok szerint nagy általánosságban elmondható, hogy a lakosság a leendő klímaberendezés kiválasztása során a klímás szakember javaslatára hagyatkozik, ugyanakkor a döntés előtt érdemes néhány dologgal a laikusoknak is tisztában lenni. Antal Mihály, a Gree Magyarország műszaki szakértője elmondása szerint a klímák repertoárja rendkívül széles skálán mozog, de bizonyos szabványos mutatók alapján nagyon egyszerűen összehasonlíthatók. A két legfontosabb dolog, melyeken már a legelején el kell gondolkodni, hogy csak hűtésre vagy fűtésre is használnánk az eszközt, illetve hogy mekkora teljesítményű berendezést válasszunk.
2023. 01. 31. 13:30
Megosztás:

Valójában nem is lenne szükségünk öblítőkre a mosáshoz - akkor miért vesz mégis mindenki?

A boltokban kapható öblítők nagy része inkább nevezhető illatosítónak, hiszen a mosási folyamat szempontjából teljesen felesleges, ráadásul főként kőolajszármazékot tartalmaznak, ami beleívódik a ruhákba és a bőrön keresztül később felszívódik a szervezetben. Jelenleg, ezért az öblítők nem kaphatnak ÖKO minősítést. De sajnos a „green washing” azaz a „zöldre mosás” nem csak az öblítők területén tapasztalható. A magyar tulajdonú Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. a társadalmi felelősségvállalás jegyében 100 százalékban fosszilis anyagok nélküli termékek gyártására áll át.
2023. 01. 31. 13:00
Megosztás:

Töredékére csökkenhetnek a banki költségek – nem csak az alapszámlásoknak

A magyar lakossági banki ügyfelek döntő része számára olcsó bankolási alternatívát kínálhat a Gazdaságfejlesztési Minisztérium új javaslatával harmadára csökkenő havidíjú Alapszámla. A bankok számára az új díjazás komoly bevételkiesést jelenthet, ám épp ez katalizálhatja majd az ügyfelek számára fontos többletszolgáltatásokat kínáló csomagárazás általános elterjedését a magyar bankpiacon.
2023. 01. 31. 12:30
Megosztás:

Beindult az ingatlanok áresése: egyre több hirdető enged az árból a lakáspiacon

Az otpotthon.hu legfrissebb adatai azt mutatják, hogy a többség ugyan egyelőre inkább kivár, de az ingatlanportál statisztikái azt is jelzik, hogy az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos bizonytalanságot egyaránt jól mutatja, hogy az ingatlankereső jelenlegi állományában a budapesti és Pest vármegyei lakások esetén 9 ezer hirdetésen, 29 ezer alkalommal módosítottak az eladók az eredetileg kért összegen, vagyis számos esetben többször is változtattak. Tízből kilenc alkalommal lefelé.
2023. 01. 31. 12:00
Megosztás:

Spórolással és megtakarítással reagálnak a magyarok az erősödő inflációra

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2%-a nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a megkérdezettek elég borúsan látják a pénzügyeik jövőjét – a nők pesszimistábban, mint a férfiak – minden harmadik megkérdezett tervez megtakarítással gondoskodni anyagi háttere stabilitásáról. A válaszadók jelentős többsége visszafogja költéseit, fizetésemelést alig kérnek néhányan.
2023. 01. 31. 11:30
Megosztás:

Vertikal Group a BÉT Xtend piacon

2023-ban is folytatja dinamikus bővülését a BÉT középvállalati platformja. A műanyagipari termékek széleskörű palettájának gyártásával, logisztikával és környezetgazdálkodással foglalkozó VERTIKAL Group Nyrt. a jelenkor értékeinek megőrzése mellett a dinamikus ám fenntartható növekedést, az értékláncok megőrzését, és a körforgásos gazdálkodást tűzte zászlójára. A magyar és multinacionális ügyfeleket is kiszolgáló, széles termékpalettával rendelkező társaság további növekedési terveinek megvalósítása érdekében döntött a nyilvános piacra lépés mellett.
2023. 01. 31. 11:00
Megosztás:

Vegyes hangulat az európai tőzsdéken nyitáskor

Vegyes, többségében csökkenő indexekkel indult a kereskedés kedden a főbb európai értékpapírpiacokon.
2023. 01. 31. 10:30
Megosztás:

Bank360: Őrült iramban fogy a 16 százalékos állampapír

Alig egy hét alatt több mint 330 milliárd forintnyi fogyott el az inflációt követő hozamú Prémium Magyar Állampapírból (PMÁP). Már csaknem 4600 milliárd forint van ebben a befektetésben, amely egyértelműen az új szuperállampapírrá vált – írja a Bank360.hu.
2023. 01. 31. 10:00
Megosztás:

Versenyeznek a munkáltatók a megváltozott munkaképességűekért

A tavalyi 1,8 millió forintról idén 2 088 000 forintra nőtt a rehabilitációs hozzájárulás, melynek hatására várhatóan tovább nő a munkáltatók igénye a megváltozott munkaképességű (MMK) dolgozók iránt. A munkaerőpiacon azonban egyre nehezebb ilyen alkalmazottat találni. A hiányt erősíti, hogy sok munkavállaló tart attól, hogy felvállalja, vagy egyáltalán megszerezze az MMK-minősítést, pedig a Trenkwalder tapasztalatai azt mutatják, hogy a jelenlegi helyzetben az jelentősen meg is könnyítheti az elhelyezkedést.
2023. 01. 31. 09:30
Megosztás:

Történetének legnagyobb árbevételét produkálta a miskolci FUX Zrt. tavaly

A szabad- és szigetelt vezetékek gyártására szakosodott miskolci székhelyű FUX Zrt. mintegy másfélszeresére növelte a 2022-es árbevételét az egy évvel korábbihoz képest, ezzel történetének legnagyobb árbevételét produkálta - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2023. 01. 31. 09:00
Megosztás: