Epson-Maersk együttműködés a bejövő tengeri szállításból származó szennyezések csökkentéséről
Az együttműködés egy hároméves program kezdetét jelenti, amelynek célja, hogy növeljék azon tárolók számát, amiket az üvegházhatású gázok kibocsátását csökkentő üzemanyagokkal szállítanak. Ez egy jelentős lépést jelent az Epson azon ígérete felé, hogy 2050-re szén-dioxid-negatív és földalatti erőforrásoktól mentessé váljon. Az ECO Delivery Ocean révén a Maersk olyan terméket kínál, amely lehetővé teszi a rakománytulajdonosok számára, hogy a hagyományos fosszilis tüzelőanyaggal szállított konténerekhez képest akár 82%-kal csökkentsék a tengeri szállítmányaik üvegházhatású gázkibocsátását.
Az EPSON 25 Renewed kezdeményezés részeként az Epson a szén-dioxid-mentesítés útját járja, és céljai elérésében a szén-dioxid-mentes logisztikára helyezi a hangsúlyt. A hároméves program első évében a Maerskkel való partnerség az előrejelzések szerint 230 tonna CO2e kibocsátás megtakarítását eredményezi.
A Maersk vezető globális hajózási vállalat és végponttól végpontig terjedő logisztikai szolgáltató, amely elköteleződött amellett, hogy 2040-re nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el. A vállalat élen jár a tengerhajózási ágazat fenntarthatósági kezdeményezéseiben, beleértve a zöld metanollal közlekedni képes, kettős üzemanyaggal felszerelt konténerhajók üzembe helyezését, valamint számos más GHG-csökkentő kezdeményezést a szárazföldi logisztikában (pl. EV teherautók, elektromos vonatok).
A Maersk volt az első az iparágban, amely 2030-as és 2040-es célkitűzéseit a Science Based Targets kezdeményezéssel validálta, összhangban a 1,5°C-os és nettó nulla értékkel. A fenntarthatóság iránti elkötelezettsége magában foglalja a CDP Carbon Disclosure Projectben (A listás besorolás) és az Ecovadisban (platina minősítés) való részvételt. A 2019-ben bevezetett ECO Delivery terméke alacsonyabb kibocsátást eredményez, a tengeri, szárazföldi és légi szállítás logisztikájának dekarbonizálására összpontosítva. Az óceáni árufuvarozási ágazat átalakuláson megy keresztül, amelyet a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) azon törekvése vezérel, hogy a nemzetközi hajózásból származó üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátása 2050-re vagy annak környékére nettó nulla legyen. A Maersk még ennél is ambiciózusabb célokat tűzött ki, és már 2040-re nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást szeretne elérni.
Kaisa Helena Tikk, az A.P. Moller - Maersk kereskedelmi fenntarthatóságért felelős vezetője hangsúlyozta az együttműködés fontosságát a közös környezetvédelmi célok elérésében: „A partnerségek alapvető fontosságúak a szén-dioxid-mentesítés hatásos megoldásainak megteremtésében, és ügyfeleink állnak e partnerségek középpontjában. Az Epsonnal való együttműködésünk közös értékeinket és a logisztika üvegházhatású gázkibocsátásának minél gyorsabb csökkentése iránti elkötelezettségünket bizonyítja. Együtt nemcsak a kibocsátást csökkentjük, hanem mércét állítunk más rakománytulajdonosok, valamint a hajózási és logisztikai iparág számára is.”
Mark Robertson, az Epson Europe ellátási láncért felelős vezetője kifejtette, hogy „az Epson elkötelezett amellett, hogy változásokat érjen el üzleti tevékenységében. Azzal, hogy a Maerskkel együttműködve csökkentett kibocsátású üzemanyagot használunk a bejövő tengeri szállításainkhoz, jelentős lépést teszünk fenntarthatósági céljaink elérése felé. Ez a kezdeményezés nemcsak a szénlábnyomunkat csökkenti, hanem pozitív példát mutat az elektronikai ipar számára is. A bejövő tengeri szállításhoz csökkentett kibocsátású üzemanyagot használunk, valamint a konténerhely optimalizálásához és a fejlett nyomon követéséhez speciális szoftvert alkalmazunk. Ez a döntés alátámasztja az Epson elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett, és a világ egyik vezető technológiai gyártójaként jobb mércét állít fel a logisztika környezeti felelősségvállalása terén.”
Az Epson felismeri, hogy a kibocsátáscsökkentett üzemanyagokra való áttérés - a kezdeti költségekkel kapcsolatos kihívások ellenére - létfontosságú az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése szempontjából az óceáni szállításban. A Maerskkel való partneri kapcsolat célja, hogy precedenst teremtsen az elektronikai ágazatban, ahol a biodízel vagy a zöld metanol alkalmazása még viszonylag ritka. Az Epson az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentett üzemanyagok használatával párhuzamosan optimalizálja a konténerhelyet, és a jobb logisztika és terméktervezés révén több mint 15%-kal több rakományt helyez el konténerenként.
Az átláthatóság fokozása és a szénlábnyom pontos mérése érdekében az Epson a Shippeo szoftvert is integrálta logisztikai műveleteibe, amely lehetővé teszi a vállalat számára, hogy nyomon kövesse az összes szállítási módszer szén-dioxid-kibocsátását a gyártól a végső kiszállításig.
A Maerskkel való partnerség a fenntarthatóbb logisztika felé vezető út első állomása, amely megmutatja, hogy az együttműködés hogyan vezethet jelentős környezeti hatásokhoz, és hogyan ösztönözhet másokat az iparágban arra, hogy kövessék ezt a példát.