Értéknek tekintik a cégvezetők a fenntarthatóságot egy felmérés szerint
Felmérésük szerint a környezetterhelés annak ellenére is fontos szempont maradt a cégek értékelésében, hogy némiképp háttérbe szorították a gazdasági nehézségek. A legnagyobb vállalatok különösen aktívak, a 4 milliárd forintos árbevétel felettiek 54 százalék készített már fenntarthatósági stratégiát. Számukra ez azért is fontos, mert a pénzügyi beszámolóhoz hasonló éves fenntarthatósági jelentést kell készíteniük - írták.
A közlemény szerint a nagy cégek példáját idővel a kisebbek is követik, mivel az Európai Bizottság javaslata az értéklánc teljes szén-dioxid-kibocsátásával számol, tehát a nagyvállalatok meg fogják követelni az alkalmazkodást a beszállítóiktól. A visszajelzések szerint sokan félnek ugyan, hogy a fenntarthatósági beruházások a nyereségük rovására mehetnek, de például a társadalmi felelősségvállalás a cégek méretétől függetlenül egyre erősebb - tették hozzá.
A visszajelzésekből az is kiderül, hogy az utóbbi időben főképp a mindennapi környezettudatosság javult, 93 százalék például ma már szelektíven gyűjti a hulladékot, 88 százalék pedig csökkentette a papírfogyasztását, és 86 százalék mérsékelte az energiafelhasználását. Egy év alatt 76 százalékról 81 százalékra nőtt az aránya azoknak a cégeknek, amelyek energiatakarékosabb gépekre váltottak, és 41 százalékról 50 százalékra azoké, amelyek hőszigetelték az ingatlanukat, illetve megújuló energiaforrásokat használnak.
A K&H április 17. és május 9. között készült fenntarthatósági felmérésében 360 közepes és nagyvállalat vett részt. A megkérdezett cégek éves árbevétele meghaladta a 300 millió forintot, nemzetgazdasági súlyuknak megfelelően szerepel benne minden ágazat és térség - olvasható a közleményben.