Éves szinten növekedés az új autó eladásokban
Habár a tisztán elektromos gépkocsik értékesítése nagyobb ütemben bővült év per év alapon, mint a teljes állomány, az értékesítésen belüli részarányuk az előző havi 13 százalékról 11,9-re esett vissza, alatta maradva a 2022 január óta számítható 13,1 százalékos átlagnak. Ebben nyilván szerepet játszik a támogatások elmúlt időszakban látott csökkenése is. Ha az év első négy hónapjának értékesítési számait nézzük, akkor a bővülés mind a két szegmensben valamivel 6 százalék fölött alakult.
Különben az összes nagyobb piacon dinamikus volt a bővülés, hiszen Spanyolországban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban is rendre 23,1, 19,8, 10,9 és 7,7 százalék volt a növekedés. Itthon sem panaszkodhatunk, hiszen 21,4 százalékos emelkedéssel 10.402 gépjármű talált gazdára, amelyből 719 volt elektromos (+78,9 százalék).
Habár áprilisban a Toyota vitte a prímet 47,3 százalékos év per év bővüléssel, de a Volkswagen (+15,5), a Renault (+11) és a BMW (+11,5) is jól teljesített. Idén eddig a BMW tudta a legnagyobb bővülést (+9,1) felmutatni a nagyobb európai gyártók közül. A Volkswagen (+4,7), a Stellantis (+2,3) és a Renault (+2,7) értékesítése kisebb mértékben bővült. A Mercedes pedig 2,1 százalékos visszaesést mutatott az áprilisi 4,2 százalékos bővülés mellett is.
Továbbra is igaz az, hogy a Covid járvány 2020 márciusi kezdete előtti 12 hónap 1,17 milliós átlagos havi értékesítésétől elmaradnak az adatok.
Havi új gépkocsi értékesítések az EU-ban
Forrás: ACEA, ERSTE