Ezekre a költségekre számíts, ha webshopot nyitsz!
Számolnunk kell a webáruház-készítés költségével. A legolcsóbb megoldást az úgynevezett bérelhető áruházak jelentik, ilyen az Unas, a Shoprenter vagy a Shopify. Ezek gyakorlatilag „összekattintható” webáruházak, amelyek bővítmények használatával saját igény szerint alakíthatók. Esetükben a kereskedőnek havidíjak kell fizetnie, aminek nagysága elsősorban a termékszám függvénye. Némileg költségesebb választás lehet, ha valamilyen webshop rendszert alkalmazunk, mint a Magento, a PrestaShop vagy a WordPress-WooCommerce rendszer. Noha ezek ingyenesen (is) használhatók, a különböző sablonok és bővítmények pénzbe kerülhetnek. Amennyiben egyedi igényeink merülnek fel, érdemes megfontolni az egyedi fejlesztésű rendszerek elkészítését. Ez messze a legköltségesebb választás, de nagyobb volumenű kereskedés és egyedi igények esetén jó döntésnek bizonyulhat.
Önmagában egy webáruház nem alkalmas a vevők elérésére megfelelő marketingeszközök alkalmazása nélkül. Tudatos online marketingre van szükség, aminek alapfeltétele a különböző forgalmi források pontos analízise. Ez alapján határozhatjuk meg a költéseinket is egy-egy csatornára vonatkozóan. Érdemes felmérnünk a kattintásalapú fizetett hirdetések megtérülését. Ez elsősorban a Google Ads és a Facebook hirdetési rendszerében valósulhat meg. Fontos, hogy a költés/bevétel arányunk ezen a csatornán olyan szinten legyen, hogy az egyéb költségek fényében is nyereséges lehessen. Ha túl sokat költünk a hirdetésekre, de alacsony az árrésünk, veszteséget kell elkönyvelnünk, ami hosszabb távon akár a webáruház csődjét jelentheti. A vevőkért folytatott csatározásban nagy szükség lesz az ár-összehasonlító oldalakra, amelyek szintén kattintásalapú díjszabást használnak, illetve keresőoptimalizálásra is, amely a legolcsóbb marketingeszközünk lehet hosszútávon.
Nem feledkezhetünk meg a logisztikai és raktározási költségekről. Noha a kiszállítási díjakat ráterhelhetjük a vásárlókra, ezek kis volument értékesítő webáruházak esetében rendszerint igen magasak lehetnek. Így a vásárló költsége magasabb lehet, mintha valamely nagy webáruháznál vásárolja meg ugyanazt a terméket. Éppen ezért a rákényszerülhetünk arra, hogy a logisztikai költségek bizonyos részét átvállaljuk.
Számba kell venni a különböző szolgáltatások díjait is. Szükségünk lesz könyvelőre, időnként jogi támogatást is igénybe kell vennünk, ráadásul a pénzforgalomnak is lesz némi díja. Arról sem feledkezhetünk meg, hogy a nyereségünk adóköteles jövedelem.
Miután minden várható költséget relatív pontosan felmértünk, már meg tudjuk határozni, mekkora bevételre van szükségünk, illetve azt milyen átlagos árrés megtartása mellett kell elérnünk. Kellően tudatos döntések sorozatával beléphetünk azok közé, akik sikeres szereplői az online piacnak.