Fejlesztette a túró rudi gyártását a Sole-Mizo Marcaliban
Közleményükben azt írták: a cég a két évig tartó, a közelmúltban befejezett beruházás részeként új temperáló, keverő berendezést és dekristályosítót helyezett üzembe, s egyebek mellett bővítette raktározási, hűtési, csomagolási kapacitásait. A saját erőből finanszírozott fejlesztéssel a társaság megteremtette a valódi étcsokoládéval bevont túró rudi gyártásának feltételeit - hangsúlyozták. Megjegyezték, hogy a túró rudik bevonatát sokan csokinak hiszik, de a magyarországi boltok polcaira kerülő ilyen termékek 95 százaléka bevonómasszával készül. A termék népszerűségének tükrében megdöbbentőnek nevezték, hogy a túró rudik gyártásában az utóbbi 50 évben nem történt jelentős fejlesztés.
A színében és ízében csokoládét idéző étbevonó előnye, hogy kevésbé hajlamos az olvadásra, jobban tartja a színét és a formáját, a könnyen termelhető és kezelhető pálmazsírnak köszönhetően nagy mennyiségben állítható elő - írták. Kiemelték, a valódi, a bevonómasszánál több kakaót tartalmazó étcsokis túró rudi gyártásában szerepe volt annak, hogy a mennyiség mellett a minőség újra fontos szempont lett az édességpiacon.
A Sole-Mizo évente több mint 3000 tonna túró rudit készít, amellyel 33 százalékos a részesedése a hazai piacon - közölték.. Hozzátették: a 100 embernek munkát adó marcali üzem a beruházás eredményeként akár 1500 tonna étcsokis késztermék előállítására is képes, ez mintegy fele a cég által előállított túró rudi mennyiségnek.
Jelezték: a Sole-Mizo abban bízik, hogy új termékével jelenlegi vásárlóik mellett új célcsoportokat is elér, és növeli piaci részesedését. "Gőzerővel folyik a kiskereskedelem ellátása az új termékkel, bizakodásra adhat okot, hogy egyes értékesítési pontokon már plusz rendelésre is szükség volt, mert olyan kereslet mutatkozott a valódi étcsokis túró rudink iránt" - írták a közleményben.
A nyilvános cégadatok szerint a több mint 1200 embert foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. 2020-ban mintegy 82 milliárd forint nettó árbevételt és 1,9 milliárd forint nyereséget ért el, a 2021. évet 89 milliárd forint nettó árbevétellel és 832 millió forint nyereséggel zárta.
A társaság közleményében reményét fejezte ki, hogy a termékpaletta széleskörű fejlesztése, a laktózmentes és cukormentes tejtermék-verziók bemutatásának eredményeként idén a tavalyinál nagyobb árbevétele lesz. Ehhez a növekményhez a valódi étcsokoládés túró rudi bevezetése is hozzájárulhat, bár természetesen a Mizo összárbevételében továbbra is a tej, a sajt, a túró képviseli a nagyobb arányt - jegyezték meg. Hozzáfűzték, hogy a tejdesszert ugyanakkor fontos kategória a cég sikerei és népszerűsége szempontjából.