Harmadával nőtt a belföldi foglalások száma 2022-ben
Leggyakrabban a kétéjszakás (34,6 százalék) és egyéjszakás (33,9 százalék) kikapcsolódást választották a vendégek - ismertette Kelemen Lili sajtószóvivő a közlemény szerint. Ezekben a kategóriákban a legnagyobb a változás is: előbbi esetén 41 százalékkal, utóbbinál 46 százalékkal több foglalás érkezett 2021-hez viszonyítva.
Az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 11 ezer forint volt tavaly, ami 13,3 százalékos emelkedés 2021-hez képest. Tovább erősödött a wellness iránti kereslet, minden harmadik Szallas.hu-n megtett foglalás wellness-szálláshelyre szólt. A vendégek harmada hotelt, negyede apartmant, ötöde vendégházat, 15 százaléka panziót választott, további 5 százalék pedig egyéb szállástípus mellett tette le a voksát.
A Szallas.hu statisztikái alapján a települések ranglistáját a főváros vezeti, Siófok, Eger, Hajdúszoboszló és Szeged követik. Pécs, Gyula, Hévíz, Balatonfüred és Zalakaros sorakoznak az élmezőny mögött. Éves viszonylatban a Balaton sikere töretlen, a foglalások ötöde a térségébe szólt. Észak-Magyarországot a foglalások 17, Nyugat-Dunántúlt 12 százalékánál választották. Budapest és vonzáskörzete, illetve a Dél-Alföld is több mint 10 százalékkal részesült a foglalásokból.
A belföldi turisztikai attrakciók közül jellemzően a fürdők, várak és kastélyok voltak a legnépszerűbbek tavaly.
Az idei előfoglalási adatok biztatóak a közlemény szerint. A húsvéti hosszú hétvégére időarányosan tavalyhoz képest 58 százalékkal több foglalást tettek belföldre eddig.
Az alapításától 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 volt 2021-ben. 2022 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz cégcsoport tulajdonosa.