Helyére került a Déli Körvasút új hídszerkezete a Budafoki út felett
A bejegyzésében azt írta, hogy a Déli Körvasút-beruházás a kötöttpályás közlekedésfejlesztés több évtizedes adóssága, összeköti az ország keleti és nyugati felét. Mérföldkő a magyar vasút történetében, hasonló jelentőségű vasútépítés 100 éve nem volt a főváros területén.
Mindenki nyer vele: a személyszállítás és a teherszállítás, a vidékiek és a fővárosiak, a gazdasági szereplők és az utasok, de ami a legfontosabb: nő az ország honvédelmi és nemzetbiztonsági értelemben vett védekezőképessége.
"Nem hagyjuk, hogy ellehetetlenítsék, meg fogjuk védeni minden jogi vagy politikai támadástól. Meg fogjuk építeni" - írta Nagy Bálint.
A videóban ismertette: a 100 tonnás hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is meg tudják oldani a vasúti pálya bővítését és korszerűsítését. Bővítés, hiszen a harmadik vágánnyal érdemben növelik a vasúti kapacitást, több sínen több vonatot tudnak majd közlekedtetni.
Emellett ez az évszázad korszerűsítése, hiszen a kor legmodernebb és leghatékonyabb megoldásait használják, hogy elérhessék a Déli Körvasút legnagyobb eredményét - mondta.
Nagy Bálint kifejtette, hogy úgy növekedhet ezen a szakaszon a vasúti forgalom, hogy a zaj vagy a por jóval kevesebb lesz a környéken.
A nemzetgazdasági előnyökön túl ez a kormányzat legfőbb helyi érve a beruházás mellett. Ezért készek arra, hogy minden jogi vagy politikai támadástól megvédjék a beruházást - fűzte hozzá.
Közölte: ezen a hídelemen fog futni a harmadik vágány, amelynek köszönhetően nem csak a Budapest és vonzáskörzete között, hanem a városon belül is jobb lesz a kötöttpályás közlekedés. Ez hatalmas előny a dél-budaiaknak, az agglomerációban és a vidéken élőknek is, akik a fővárosba közlekednek. Igazi win-win helyzet - fogalmazott.
Megjegyezte azt is: a hídelem beemelését úgy sikerült végrehajtani, hogy a forgalmat nem kellett leállítani, nem okozott kényelmetlenséget az ott élőknek és a közlekedőknek.